abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95482563
Nou heb ik net een fijne wok sinds kort, en die wil ik vanavond gebruiken. Nu zoek ik er een leuk recept voor maar op internet zijn alleen van die net niet oosterse recepten te vinden met knoflookaardappels enzo ;(
Dus, wie heeft er een lekker origineel oosters recept voor me? :D
pi_95483383
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:02 schreef _Loki het volgende:
Nou heb ik net een fijne wok sinds kort, en die wil ik vanavond gebruiken. Nu zoek ik er een leuk recept voor maar op internet zijn alleen van die net niet oosterse recepten te vinden met knoflookaardappels enzo ;(
Dus, wie heeft er een lekker origineel oosters recept voor me? :D
Ik heb een paar maanden geleden enkele keren een kookworkshop gevolgd in China. Daar zaten dus wel wat leuke wokrecepten bij. Maar dat werkt dus alleen als je ook de hitte hebt voor een wok. En dan moet je echt een wokbrander hebben anders heeft een wok eigenlijk geen meerwaarde tov een gewone pan. Ja, er kan meer in ;)
Ik zal eens kijken of ik 1 van die receptjes over kan tikken voor je
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_95483527
Fijn, dankjewel!
Een wokbrander heb ik inderdaad niet maar goed wokken lukt meestal wel als ik m'n gasfornuis op z'n hoogst laat staan, frituren en alles gaat dan gewoon.
pi_95491025
Ik heb gewoon een normale wokbrander in mijn kookplaat met de volgende omschrijving:

Krachtige wokbrander van 4,1 kW, links op de kookplaat

Is dat ook genoeg om een beetje echt mee te wokken?
pi_95574356
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:31 schreef _Loki het volgende:
Fijn, dankjewel!
Een wokbrander heb ik inderdaad niet maar goed wokken lukt meestal wel als ik m'n gasfornuis op z'n hoogst laat staan, frituren en alles gaat dan gewoon.
Voor wokken heb je echt meer hitte nodig, anders gaat het meer op stoven lijken.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb gewoon een normale wokbrander in mijn kookplaat met de volgende omschrijving:

Krachtige wokbrander van 4,1 kW, links op de kookplaat

Is dat ook genoeg om een beetje echt mee te wokken?
Dat is eigenlijk minimaal nodig voor wokken. Maar ook dan maar met kleinere porties.
Hoe hoger hoe beter, maar tegen die hitte zijn de afzuigsystemen in huis vaak niet tegen bestand en zou je dus buiten moeten wokken :{
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_95592763
Ach ja ik wok nu op een keramische plaat. Dus dat is helemaal nep. Dus ik ga er al wat op vooruit.

En het echte autenthieke wokken lukt toch niet in een normaal rijtjeshuis in een nieuwbouwwijk ;) Daarvoor moet je wel buiten zijn ja.
  zondag 17 april 2011 @ 10:10:03 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95612553
De discussie over echt wokken is al 100 keer gevoerd hier, schiet je niets mee op.
Recept:
Chineese kool, fijnsnijden,
Oestersaus
Pearl River Bridge Mushroom soy sauce
gember, geraspt
Neem een beetje olie en doe die in de hete wok, handje chineese kool en wat gember erbij, even kort aanbakken, wat oestersaus erbij en wat Mushroomsoy
Smullen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')