abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 22:58:34 #1
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_95470039
Hallo,

Ik werk in een omgeving met veel vet spetters, die op je handen kunnen vallen door een grill.
Hierdoor heb al een aantal littekens op me handen hierdoor, alleen heb ik nu een brandplek waar ook een laag eczeem op zit, de brandplek heb ik al maanden alleen nu zit er een laagje op wat harder is dan de rest van de huid.

Het plekje is rood, en voelt wat hard aan, ik heb dit op internet opgezocht en daar staat dat het huidkanker is. :X |:(

Wat denken jullie, en kan je huidkanker krijgen van een verbrand stukje huid van een grill?

Denken jullie dat ik me zorgen moet maken. en eventueel dat ik dood kan gaan?

Alvast ontzettend bedankt, ik ziet hier heel erg mee en de dokter heeft een week geen tijd...

Bedankt.!!!
pi_95470206
En wat zei de huisarts?
  woensdag 13 april 2011 @ 23:03:00 #3
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_95470294
Moet nog er naar toe, maar ik kan pas over een week terecht, helaas.
pi_95471895
Maak je geen zorgen :)
Huidkanker klinkt erg, maar kan meevallen
  woensdag 13 april 2011 @ 23:37:52 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_95472366
Ik denk dat 't een verbranding is ;) en dat je je te veel zorgen maakt...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_95472480
Nee joh, doe even normaal.

a) heel veel soorten huidkanker zijn ontzettend onschuldig. Denk maar aan actinische keratose na zonblootstelling, dat zijn harde plekjes. Ze breiden zich na jaren wel uit op de plekjes zelf, maar kanker in de zin van uitzaaien en andere organen aantasten is het niet. vaak moet het alleen met stikstof, net zoals een wratje, aangestipt worden en ben je ervan af.
Zelfde gaat op bij plaveiselcelcarcinomen, ook een soort huidkanker, maar ook goed te behandelen, superlokaal en zaait niet uit. Die laatste treedt op na huidbeschadigingen, van zon of verbrandingen, maar vaak pas na decennia. Bij deze twee soorten huidkanker kun je zonder problemen er jaren mee door blijven lopen, enige gevolg is dat je bij weghalen een grotere wond krijgt omdat het plekje groter is geworden.
Huidkanker die wel gevaarlijk is en bij jonge mensen ook helaas soms voorkomt is melanoom, dat zijn bijna altijd eerst moedervlekken die raar gaan doen.

b) Littekens kunnen heel vaak schilferen. Zeker wanneer je er vaak aan zit. Dat lijkt me hier het geval.

Waarschijnlijk heb je gewoon een geirriteerd littekentje of een plekje met eczeem. Ga naar je dokter, laat er goed naar kijken, maar verlies je niet in de "hoe moet ik mijn begrafenis regelen" fantasieën.
  donderdag 14 april 2011 @ 08:36:25 #7
337790 Kittl
It's Kittl for you!
pi_95478655
Tuurlijk ga je dood!
Alleen niet hier aan :{w Gewoon een geirriteert plekje, overigens zijn mijn littekens ook wel eens fel rood/harder dan normaal.. Dan zou ik allang meer dan 3 jaar dood moeten zijn.
  donderdag 14 april 2011 @ 09:42:38 #8
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_95480118
Aangezien ik nu al 3 keer weer heb gebeld, maakt de dokter een uitzondering en mag ik bij een anderen dokter om 11:00 in de ochtend komen, bedankt voor jullie advies! :) .
pi_95482728
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:42 schreef Zwollesjappie het volgende:
Aangezien ik nu al 3 keer weer heb gebeld, maakt de dokter een uitzondering en mag ik bij een anderen dokter om 11:00 in de ochtend komen, bedankt voor jullie advies! :) .
spannennnnnnnnd
the pleasure - the privilege is mine
pi_95482891
Oh dus je zit er nu. Ik ben benieuwd naar de uitslag.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 14 april 2011 @ 11:24:40 #11
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_95483320
Hij kreeg in het begin de slappenlach :P hij vond mij een bijdehante grappenmaker maar dat komt misschien op de manier hoe ik het vertelde. :)

Daarna benadrukte hij dat het geen huidkanker is, maar gewoon een brandwond met eelt erop.
Hij zei 100 procent zeker dat het geen huidkk was, alleen ik ben nog niet helemaal gerust gesteld want als ik onder de douch ga of op me werk zit word de plek veel roder en er ook omheen.

Maar hij zal het wel weten toch :P

Bedankt voor jullie tips, toch enigszins door dit topic gerust kunnen slapen! :) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')