abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95458717
Ik heb wat vragen.

Ik ben een echte Suzuki rijder. Verschillende swifts gehad, waaronder ook een GTI MK1.

Ik rij nu in een Suzuki GX 100 uit 1980.

Maar het snelle rijden begint weer te jeuken...

Ik heb advies nodig. Gaat om het volgende model:

Suzuki Swift 2003 1300 16V

Het gaat om de de tijd van 0 naar 100 te verkorten.

Kom ik al een aardig eind met het volgende:

Stap 1

1 Lichter vliegwiel
2 kleinere onderdrive poelie
3 Could airintake\ramair

Dit met een standaard uitlaat.

Stap 2 alles eruit van gewicht en liefst 100 kilo lichter maken.

Ik denk dan aan achterbank eruit, reservewiel, interieur achterin en lichtere velgen en de tank altijd maar 1 derde vol ( Scheelt ook 20 kilo ) dus eigenlijk alles eruit, behalve de 2 voorstoelen.

ben alleen bang met de 100 kilo lichter maken, in verband met de wegliging.

Iemand ervaring met stap 1 of 2 of beide?
pi_95458941
Lijkt me toch dat die auto's zo worden gemaakt dat alles op elkaar afgestemd is om de wegligging goed te houden...ook het gewicht. en zodra je daarmee gaat spelen zul je dit dus op andere manieren op moeten vangen
Gewoon, omdat het kan.
  woensdag 13 april 2011 @ 20:49:22 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95461616
Hou dat ding nou heel jonguh :'( ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95461852
Ik heb nog een Turbo-setup te koop voor je :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_95461999
@sounddragon

Het gaat niet om mijn oldtimer. Die hou ik standaard. Maar eventueel wil ik er misschien een Swift erbij en die wat sneller maken :-)
pi_95462028
Turbo is me weer te snel.....
pi_95462123
Zoek maar eens in de search naar golf 4 blue motion. Diegene heeft een project waarmee hij zijn golf 4 1 op 30 wil laten lopen. Misschien kan je een paar manieren van hem overnemen
pi_95462272
Ja, dat topic volg ik, meesterlijk wat hij allemaal doet.
pi_95462294
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:56 schreef Gokhan03 het volgende:
Zoek maar eens in de search naar golf 4 blue motion. Diegene heeft een project waarmee hij zijn golf 4 1 op 30 wil laten lopen. Misschien kan je een paar manieren van hem overnemen
Nounounouonou......moet dat nou meteen weer zo denigrerend?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_95462677
TS: Nitromethaan brandstof helpt ook :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:07:31 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95462751
Zo kan 'ie wel weer Chevelle :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95462915
Geen turbo want dat is teveel, maar wel het vliegwiel..
Als je dan toch bezig bent, kop en inlaat flowen en toch echt een ander uitlaat systeem. Andere chip en gaan :o
Of zeg ik nou iets geks?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 13 april 2011 @ 21:14:05 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95463104
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:55 schreef silenthill het volgende:
@sounddragon

Het gaat niet om mijn oldtimer. Die hou ik standaard. Maar eventueel wil ik er misschien een Swift erbij en die wat sneller maken :-)
Okay, maar die dingen zijn toch gewoon te koop in een GTi uitvoering ? niet dus :')

Wat FalleNk810i zegt kan idd ook nog, en evt een andere nokkenas, maar dan ben je onderhand ook al aardig geld uit aan het geven.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95463158
Ik kan zelf niet sleutelen. Dus motorisch moet de garage doen. Wil er ook niet teveel geld insteken. Andere uitlaat en katvetvanger wil ik niet vanwege de herrie en blok laten blueprinten daar heb ik het geld niet voor.

Is het overigs haalbaar 100 kilo lichtermaken?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:17:16 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95463297
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:15 schreef silenthill het volgende:
Ik kan zelf niet sleutelen. Dus motorisch moet de garage doen. Wil er ook niet teveel geld insteken. Andere uitlaat en katvetvanger wil ik niet vanwege de herrie en blok laten blueprinten daar heb ik het geld niet voor.

Is het overigs haalbaar 100 kilo lichtermaken?
Als je in een compleet gestripte auto wilt rondrijden wel, en daar wordt ie ook niet stiller van :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95463314
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:15 schreef silenthill het volgende:
Ik kan zelf niet sleutelen. Dus motorisch moet de garage doen. Wil er ook niet teveel geld insteken. Andere uitlaat en katvetvanger wil ik niet vanwege de herrie en blok laten blueprinten daar heb ik het geld niet voor.

Is het overigs haalbaar 100 kilo lichtermaken?
Als je zelf niks kan, en er niet teveel geld in wilt steken..

Laat die auto dan aub met rust, wordt het alleen maar slechter van..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_95464563
Dan ga ik maar het topic lezen van die golf van 1 op 30. Ben zijn naam even kwijt.

Stuur hem wel een pb of 100 kilo haalbaar is bij een Swift
pi_95465221
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:36 schreef silenthill het volgende:
Dan ga ik maar het topic lezen van die golf van 1 op 30. Ben zijn naam even kwijt.

Stuur hem wel een pb of 100 kilo haalbaar is bij een Swift
100 kilo is behoorlijk wat hoor, vergis je daar niet in.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_95465619
Nou met 70 a 80 kilo ben ik al tevreden.
10% minder gewicht zal de swift zeker wat vlootter maken
pi_95466341
Lees deze eens door:

http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=46037

" Project lightweight ''

Gaat dan wel over een golf 2 en deze kerel gaat heel erg ver!, maar er staan zeker interessante dingen tussen.

In de OP staat al:

Ik zal proberen elke gewichtsbesparing te wegen!
Startgewicht (gewogen op weegbrug met bijna lege tank): 770kg

Onnodig gewicht verwijderd tot nu toe:

Reservewiel + krik: 15,5kg
Hoedenplank: 3,5kg
Achterbank: 12,5kg
Zijpanelen: 3,5kg
Gordels: 2,5kg
Voorstoelen: (2x)12,5kg
Isolatie: 10kg

Totaal gewicht nu: 697,5kg!

Maar let wel, er komen natuurlijk nog andere voorstoelen terug in de auto + een rolkooi, dus moeten we nog even verder sonja bakkeren
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_95473264
Chip zou ik niet aan beginnen met een standaard blok. Ga eens naar een motorreviseur, die kan je helpen met bijvoorbeeld de kop, in- en uitlaat. Daar valt echt wel vermogen te halen. Wellicht in combinatie met andere nokkenassen en dergelijke.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_95473611
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:59 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Nounounouonou......moet dat nou meteen weer zo denigrerend?
Ik weet niet hoe jij mijn bericht bij jou overkomt maar ik bedoel het niet negatief?
Project blue motion heeft al heel veel uitgeprobeerd qua mogelijkheden om zuiniger/lichter te worden.
pi_95473889
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:36 schreef silenthill het volgende:
Dan ga ik maar het topic lezen van die golf van 1 op 30. Ben zijn naam even kwijt.

Stuur hem wel een pb of 100 kilo haalbaar is bij een Swift
Yoan :Y.
pi_95474403
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Chip zou ik niet aan beginnen met een standaard blok. Ga eens naar een motorreviseur, die kan je helpen met bijvoorbeeld de kop, in- en uitlaat. Daar valt echt wel vermogen te halen. Wellicht in combinatie met andere nokkenassen en dergelijke.
Ja, altijd handig om eerdere reacties te lezen voordat je met hetzelfde komt
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_95474884
quote:
Op donderdag 14 april 2011 00:18 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja, altijd handig om eerdere reacties te lezen voordat je met hetzelfde komt
Ik vat het even samen. En chippen moet je absoluut niet mee beginnen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')