Het probleem kan juist zijn dat je de ander neemt zoals hij is. Als dat niet bij Jou past, kan het toch gewoon niet werken, ondanks verliefdheid en proberen?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:48 schreef TrsK het volgende:
Een relatie moet je niet beginnen vanuit je verstand. Als je verliefd bent en je voelt je goed bij die ander, dan neem je die ander toch zoals hij/zij is?
Als het echt een slechte relatie is met misbruik wordt het wel een ander verhaal..
ik zeg haar dan ook niets, ik vroeg het me gewoon aan de hand daarvan af.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:49 schreef ano2 het volgende:
[..]
Ik ken ook een vrouw die steeds met verkeerde types relaties heeft en die leert het toch niet en toen iemand (niet ik) haar er op aan had gesproken, had ze het contact daarmee verbroken.
dit,quote:Op woensdag 13 april 2011 19:53 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Trouwens, ik vind het een beetje vaag uitgelegd. 'Dat je verliefd word op mensen die niet bij je passen.' Dat ben je alleen maar verliefd op de persoon die je graag zou willen dat diegene is maar past diegene toch niet bij je.
wel ok is ook niet wat ik zei. En het is persoonlijk. Ik wil ook passie, maar ik kijk niet neer op mensen die 'genoegen nemen met minder' misschien is wat ik zie als minder, voor hen wel meer, meer rust, meer tevredenheid, ik kan daar toch niet over oordelen?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:53 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Ik begrijp het op zich wel. Ik val zelf ook op behoorlijk foute mannen, terwijl ik weet dat er jongens zijn die veel beter voor me zijn. Maar wat jij als voorbeeld neemt over je vriendin is dat vrouwen eerder voor een bad boy vallen dan the good guy. In een bepaalde levensfase dan, sommigen groeien daar nooit overheen.
Ik kan me toch niet voorstellen dat ik bij iemand blijf waarmee ik het 'wel okay' heb. Ik wil passie en zeker in het begin.
Trouwens, ik vind het een beetje vaag uitgelegd. 'Dat je verliefd word op mensen die niet bij je passen.' Dat ben je alleen maar verliefd op de persoon die je graag zou willen dat diegene is maar past diegene toch niet bij je.
niet blijven, maar wel relaties beginnen.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:59 schreef nurpp het volgende:
[..]
dit,
en daarnaast...genoegen nemen met vind ik eerder als je in een relatie bij iemand blijft waarvan je al bij voorbaat weet dat er `beter`is, maar b.v. bang bent om alleen te zijn...
ik hoor trouwens nooit dat mensen enkel bij iemand blijven wanneer ze `smoorverliefd` zijn en minder dan dat is geen optie. Dat is m.i. ook niet reëel...verliefdheid blijft immers niet gedurende de hele relatie zo heftig...
ah...ok ik geloof dus niet zo in liefde op het eerste gezicht. Ik heb het namelijk nog nooit meegemaakt. Ik geloof meer in het daten en zodoende iemand beter leren kennen en dan langzaamaan die persoon leuker gaan vinden, totdat je op een dag wakker wordt met die persoon in je gedachten en je je realiseert dat je verliefd bent...quote:Op woensdag 13 april 2011 20:04 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
niet blijven, maar wel relaties beginnen.
Terwijl verliefdheid dus (volgens mij) niet altijd gebaseerd is op n persoonlijkheid.
Ik geloof in liefde op t eerste gezicht btw.
Ah bij verkeerde personen, denk ik aan iemand die slaat enzo. Wat je misschien verkeerd noemt, is misschien helemaal niet verkeerd. Eigenlijk kan ik er dan niks over zeggenquote:Op woensdag 13 april 2011 20:07 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
ik heb het nergens over foute mannen gehad. Alleen over mensen die niet bij je passen.
Ik ben n aantal keren na een of twee blikken verliefd geworden. Met 1 jongen was dat wederzijds, met de ander niet. Met de een heb ik een aantal jaren n relatie gehad en dat is misgelopen omdat we idd niet bij elkaar pasten (maar verliefd, dus rekken)quote:Op woensdag 13 april 2011 20:08 schreef nurpp het volgende:
[..]
ah...ok ik geloof dus niet zo in liefde op het eerste gezicht. Ik heb het namelijk nog nooit meegemaakt. Ik geloof meer in het daten en zodoende iemand beter leren kennen en dan langzaamaan die persoon leuker gaan vinden, totdat je op een dag wakker wordt met die persoon in je gedachten en je je realiseert dat je verliefd bent...
vaak zit je dan al wel in het proces van een beginnende relatie, die je dus dan bent begonnen zonder dat je vanaf het begin "echt verliefd was"...?
dit vind ik echter verre van "genoegen nemen met"
ik zeg óók niet dat het verkeerd is, alleen dat je niet bij elkaar past.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:11 schreef ano2 het volgende:
[..]
Ah bij verkeerde personen, denk ik aan iemand die slaat enzo. Wat je misschien verkeerd noemt, is misschien helemaal niet verkeerd. Eigenlijk kan ik er dan niks over zeggen
Dat is dan haar keuze denk ik , je kunt niet voor iemand gaan bepalen waar die wel of geen relatie mee aangaat.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:17 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
ik zeg óók niet dat het verkeerd is, alleen dat je niet bij elkaar past.
En dat kan gewoon, genoeg mensen op deze wereld waar ik niet bij pas.
dat doe ik dan ook niet, voor haar bepalen dat ze geen relatie met hem moet hebbenquote:Op woensdag 13 april 2011 20:21 schreef ano2 het volgende:
[..]
Dat is dan haar keuze denk ik , je kunt niet voor iemand gaan bepalen waar die wel of geen relatie mee aangaat.
Ik had het wel over foute mannen. Nu is dat natuurlijk een heel los begrip maar ik vind over het algemeen mannen die niet helemaal voor je gaan, onverantwoordelijk, onvolwassen en je verkeerd behandelen. (Dat hoeft natuurlijk niet meteen slaan te zijn, maar zonder respect bijvoorbeeld.)quote:Op woensdag 13 april 2011 20:11 schreef ano2 het volgende:
[..]
Ah bij verkeerde personen, denk ik aan iemand die slaat enzo. Wat je misschien verkeerd noemt, is misschien helemaal niet verkeerd. Eigenlijk kan ik er dan niks over zeggen
Wat in jou ogen fout is, hoeft niet fout te zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:31 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik had het wel over foute mannen. Nu is dat natuurlijk een heel los begrip maar ik vind over het algemeen mannen die niet helemaal voor je gaan, onverantwoordelijk, onvolwassen en je verkeerd behandelen. (Dat hoeft natuurlijk niet meteen slaan te zijn, maar zonder respect bijvoorbeeld.)
Ik denk dat het algemeen acceptabel is dat mensen zonder respect behandelen behoorlijk fout is.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:35 schreef ano2 het volgende:
[..]
Wat in jou ogen fout is, hoeft niet fout te zijn.
ach kom, soms is het van buitenaf echt wel te zien dat n relatie niet werkt. En ik ben ècht niet iemand die snel oordeelt.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:35 schreef ano2 het volgende:
[..]
Wat in jou ogen fout is, hoeft niet fout te zijn.
Ook dat kan verschillen, iemand kan het de ander ook aanpraten terwijl er niks aan de hand is. Bv stel iemand zou me leuk vinden, maar de andere om haar heen noemen je gek of een loser ofzo. Zo kan een groep iets kapot proberen te maken om verkeerde redenen.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:38 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik denk dat het algemeen acceptabel is dat mensen zonder respect behandelen behoorlijk fout is.
Maar ik geef je wel gelijk in dat 'fout' een loos begrip is. Mensen fout noemen is natuurlijk vreemd maar vrouwen bedoelen met 'foute mannen' meestal mannen die niet te vertrouwen zijn. En dan is het voor ieder op zich natuurlijk te beslissen of 'niet te vertrouwen' fout is.
Iemand een 'gek' of 'loser' noemen is gebaseerd op iemand persoonlijke opinie. Iemand 'niet te vertrouwen' noemen is vaker gebaseerd op feiten. I.e. iemand zegt vaak af, iemand gaat vaak vreemd of iemand liegt veel.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:05 schreef ano2 het volgende:
[..]
Ook dat kan verschillen, iemand kan het de ander ook aanpraten terwijl er niks aan de hand is. Bv stel iemand zou me leuk vinden, maar de andere om haar heen noemen je gek of een loser ofzo. Zo kan een groep iets kapot proberen te maken om verkeerde redenen.
dus eigenlijk zeg je dat het NOOIT mogelijk is om te beoordelen of een relatie wel of niet werkt voor buitenstaanders?quote:Op woensdag 13 april 2011 21:05 schreef ano2 het volgende:
[..]
Ook dat kan verschillen, iemand kan het de ander ook aanpraten terwijl er niks aan de hand is. Bv stel iemand zou me leuk vinden, maar de andere om haar heen noemen je gek of een loser ofzo. Zo kan een groep iets kapot proberen te maken om verkeerde redenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |