abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95494585
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:52 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Het hoeft ook geen geld op te leveren. Het zorgt alleen maar voor dat de maatschappij, de regering niet dupe worden van een student die langer doet over zijn opleiding. En die boete die zorgt dat die schade beperkt blijft.

En studenten betalen heus wel die boete, het is immers niet vrijblijvend dat je hem krijgt.
Wat is trouwens met de maatschappelijke schade die parttimers en zieken opleveren?

Gaan we die ook beboeten, omdat de maatschappij belastinginkomsten misloopt?
pi_95494612
quote:

[..]

Het hoeft ook geen geld op te leveren. Het zorgt alleen maar voor dat de maatschappij, de regering niet dupe worden van een student die langer doet over zijn opleiding. En die boete die zorgt dat die schade beperkt blijft.

En studenten betalen heus wel die boete, het is immers niet vrijblijvend dat je hem krijgt.
De samenleving wordt niet de dupe van langstudeerders, want die werden allang niet meer gefinancieerd. Maar blij dat je zo naief bent. Ik ken nog een Nigeriaanse prins die slechts 10.000 dollar nodig heeft om zijn miljoenen vrij te krijgen van de bank, waarna jij 50% krijgt. Interesse?
"weed owns" - me, 2011
Thank you Based God :'(
  donderdag 14 april 2011 @ 15:55:59 #156
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95494643
quote:
Nogmaals: een student die langer over z'n studie doet kost de maatschappij NIET meer geld aan studiekosten! Het enige argument is dat ze later gaan studeren maar als dat een issue is moet je parttimers ook gaan beboeten, en daar zijn er VEEL meer van!

quote:
Studenten betalen die boete niet omdat ze of de studie gaan halen, OF gaan uitvallen, wat de maatschappij op de lange termijn alleen maar meer geld kost.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 14 april 2011 @ 15:56:40 #157
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95494674
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:54 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wat is trouwens met de maatschappelijke schade die parttimers en zieken opleveren?

Gaan we die ook beboeten, omdat de maatschappij belastinginkomsten misloopt?
Zieken worden toch al indirect beboet :?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_95494706
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:56 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Zieken worden toch al indirect beboet :?
Langstudeerders ook, want langer met weinig geld leven, minder snel carriere maken, langer collegegeld betalen, hogere studieschulden etc.
"weed owns" - me, 2011
Thank you Based God :'(
  donderdag 14 april 2011 @ 15:58:50 #159
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95494778
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:57 schreef Powerful_Wizard_IRL het volgende:

[..]

Langstudeerders ook, want langer met weinig geld leven, minder snel carriere maken, langer collegegeld betalen, hogere studieschulden etc.
Kortom nog meer redenen om na zes jaar aan het werk te gaan. Lang genoeg in de schoolbanken gezeten ^O^
  donderdag 14 april 2011 @ 16:00:17 #160
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95494857
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:58 schreef Juicyhil het volgende:
Kortom nog meer redenen om na zes jaar aan het werk te gaan. Lang genoeg in de schoolbanken gezeten ^O^
Er zijn dus genoeg redenen voor mensen om zelf te bedenken dat ze aan de slag moeten, daar heb je geen extra stimulans voor nodig, en al helemaal geen boete die er alleen maar toe gaat lijden dat sommige studenten uit gaan vallen omdat ze niet ff 3k extra per jaar op kunnen hoesten.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_95494955
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:34 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hee pauperjongen, ik ben nog maar een luie student en "rol" ook in een S-klasse (bouwjaar 2010) van mijn zaak........dus steek wat meer energie in het bereiken van je doelen i.p.v. het dromen over wat je ooit eens wilt hebben.
Met het verschil dat jij moet nadenken en shit ik hele dag kk stoned ben en chicks bal en geen stress dit dat over 6 weekjes mercedes s-klasse
Ik steel van die tata's
pi_95495089
quote:
Op donderdag 14 april 2011 15:58 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

De redenatie die wordt gebruikt in het beroepsonderwijs, maar universitair onderwijs heeft niet altijd het doel om studenten te transformeren in potentiele beroepsbevolking. Er zijn genoeg studenten die hun studie kiezen uit zelfontplooiing of interesse.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:05:55 #163
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95495140
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:02 schreef Yussef het volgende:
Met het verschil dat jij moet nadenken en shit ik hele dag kk stoned ben en chicks bal en geen stress dit dat over 6 weekjes mercedes s-klasse
En toch kun je niet uitleggen waar je je geld mee verdient :)
  donderdag 14 april 2011 @ 16:07:04 #164
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95495199
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:04 schreef superdrufus het volgende:
Er zijn genoeg studenten die hun studie kiezen uit zelfontplooiing of interesse.
En daarvoor moet de maatschappij zoveel jaar geld mislopen omdat diegene geen inkomstenbelasting afdraagt?
  donderdag 14 april 2011 @ 16:08:44 #165
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95495298
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:07 schreef Juicyhil het volgende:
En daarvoor moet de maatschappij zoveel jaar geld mislopen omdat diegene geen inkomstenbelasting afdraagt?
Wat vind jij dan van de tijd die een arts in opleiding is? Heb je liever dat ze ook na 4 jaar allemaal aan de slag gaan?

Daarnaast: wat denk je dat er gaat gebeuren als je het mensen onmogelijk maakt te doen wat ze willen. Gaan ze dan braaf doen wat je ze opdraagt, of vertrekken ze naar het buitenland?
pi_95495299
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:05 schreef Catbert het volgende:

[..]

En toch kun je niet uitleggen waar je je geld mee verdient :)
Zemmel ik ga niet hier zeggen waar ik geld mee verdien handen moeten schoon blijven toch
Ik steel van die tata's
  donderdag 14 april 2011 @ 16:15:24 #167
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95495630
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:08 schreef Yussef het volgende:
Zemmel ik ga niet hier zeggen waar ik geld mee verdien handen moeten schoon blijven toch
Tja, dan geloof ik je niet, sorry. Mooie praatjes maar ik denk dat je gewoon bij je moeder woont, da's de voornaamste reden dat je geld over hebt voor een auto.
pi_95495706
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:15 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tja, dan geloof ik je niet, sorry. Mooie praatjes maar ik denk dat je gewoon bij je moeder woont, da's de voornaamste reden dat je geld over hebt voor een auto.
Ja geeft nix he below radar stylo toch ; )
Ik steel van die tata's
  donderdag 14 april 2011 @ 16:16:59 #169
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95495727
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wat vind jij dan van de tijd die een arts in opleiding is? Heb je liever dat ze ook na 4 jaar allemaal aan de slag gaan?
Ehm, je kan tot zes jaar studeren, dat is de regel.
Maar goed, dan begint diegene maar eerst als assistent om over de schouder van een echte arts mee te kijken. Je leert dat soort dingen toch echt pas in de praktijk al weet je nog zo goed de theorie.
quote:
Daarnaast: wat denk je dat er gaat gebeuren als je het mensen onmogelijk maakt te doen wat ze willen. Gaan ze dan braaf doen wat je ze opdraagt, of vertrekken ze naar het buitenland?
Je gaat niet zomaar emigreren om een boete. En daarnaast, emigreren kost vaak nog meer dan 3000 euro.
pi_95495931
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:33 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Als we de BTW verhogen, gaat de koopkracht naar beneden. Bedrijven krijgen minder inkomsten, zullen mensen moeten ontslaan. Beginnen we weer helemaal van vooraf aan.
Gebeurt ook als de arbeidsmarkt overspoeld wordt door dropouts met een studieschuld. Geen goed personeel te vinden binnen de grenzen. Belastingopbrengsten zijn lager, dus minder subsidies, dus minder koopkracht.
quote:
[..]

Daarvoor hebben ze al een jaar uitloop gekregen ^O^
Waarom zou je alle studenten over 1 kam scheren terwijl elke studie verschillend is? Onzin dus.
quote:
[..]

Klopt, we moeten nu bezuinigen om te voorkomen dat we er straks nog meer last van krijgen.
Conclusie: BTW tarief verhogen is beter voor dit land.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:22:19 #171
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95495986
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:16 schreef Juicyhil het volgende:
Maar goed, dan begint diegene maar eerst als assistent om over de schouder van een echte arts mee te kijken. Je leert dat soort dingen toch echt pas in de praktijk al weet je nog zo goed de theorie.
Ja, en bij andere studies leren mensen een hoop bij door in commisies mee te lopen. Die zijn ook 'beter' in hun werk en verdienen dus meer geld en betalen meer belasting.

quote:
Je gaat niet zomaar emigreren om een boete. En daarnaast, emigreren kost vaak nog meer dan 3000 euro.
Ons land is al afgezakt naar status van "innovation follower" in plaats van een "innovation leader" te zijn (http://www.proinno-europe.eu/metrics). Als je als student dus echt aan de bak wil moet je naar het buitenland. Dit is een trend die we om zouden moeten keren, niet moeten stimuleren zoals de constante bezuinigingen op het onderwijs bewerkstelligen.
pi_95496028
quote:

[..]

[..]

Geneeskunde kan makkelijk langer dan die 6 jaar duren. En de mensen die stoppen vanwege de 3000 euro boete, en geen opleiding meer doen kost heel wat extra geld dan als ze door waren gegaan.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:23:07 #173
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95496039
quote:
6s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:21 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Conclusie: BTW tarief verhogen is beter voor dit land.
En dat baseer je op...?
Alles zodat de bierdrinkende studenten er maar niet onder hoeven te lijden? Gewoon heel goed je best doen en dan moet alles lukken binnen die zes jaar.
pi_95496101
quote:
Op donderdag 14 april 2011 16:07 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

En ons hele bestaan draait om het voeden van de staat. Wij burgers hebben de staat in leven geroepen om een collectieve verbetering te verkrijgen, maar de staat verwacht dat we voor haar werken terwijl de staat er voor burgers moet zijn. Een staat zou haar burgers niet moeten zien als potentiele inkomstenbronnen omdat een staat zou haar burgers moeten dienen.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:25:05 #175
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_95496163
quote:

[..]

In een land dat denkt dat ik er voor de staat ben en niet andersom hoef ik niet te wonen.
pi_95496214
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:23 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

En dat baseer je op...?
Alles zodat de bierdrinkende studenten er maar niet onder hoeven te lijden? Gewoon heel goed je best doen en dan moet alles lukken binnen die zes jaar.
Gelukkig baseer jij je op gefundeerde feiten :')
pi_95496221
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:07 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Wat is er met vrouwen die zwangerschapsverlof krijgen of mensen die een jaar lang aan reizen?

Moeten die ook een boete krijgen?

Of wat te denken van mensen die emigreren, daar verdient de overheid helemaal niets meer aan. Dan maar een emigratiebelasting aan invoeren?
  donderdag 14 april 2011 @ 16:26:20 #178
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95496233
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:22 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ons land is al afgezakt naar status van "innovation follower" in plaats van een "innovation leader" te zijn (http://www.proinno-europe.eu/metrics). Als je als student dus echt aan de bak wil moet je naar het buitenland. Dit is een trend die we om zouden moeten keren, niet moeten stimuleren zoals de constante bezuinigingen op het onderwijs bewerkstelligen.
Ik had het een prima idee gevonden om in het onderwijs te investeren als we daarvoor het geld hadden. Maar dat hebben we niet.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:29:08 #179
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95496383
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:26 schreef Juicyhil het volgende:
Ik had het een prima idee gevonden om in het onderwijs te investeren als we daarvoor het geld hadden. Maar dat hebben we niet.
Dat je het investeren uitstelt, okay. De economie zuigt dus we bloeden allemaal. Maar bezuinigen op iets waar we eigenlijk in zouden moeten investeren is doodzonde, want dan moet je straks die schade weer ongedaan gaan maken. Komt nog eens bij dat het eigenlijk gewoon geen geld op gaat leveren op de lange termijn.

Nee, schop en een zooi nutteloze ambtenaren uit als je toch wil bezuinigen.
pi_95496385
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:26 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

We hebben het geld wel, maar we geven het liever aan bureaucratie en managementlagen bij de overheid uit....zodat die vervolgens weer dure kantoorpanden (waterschappen hebben de afgelopen jaren voor meerdere honderden miljoenen kantoorpanden neergezet, o.a. met stoelen van ¤1000 per stuk) en andere overhead kunnen ontwikkelen.

En dan zeggen dat het geld er niet is en er op studenten / defensie bezuinigd moet worden?

Geloof je het zelf. :')
pi_95496457
quote:
Op donderdag 14 april 2011 16:23 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

En dat baseer je op...?
Probeer jij eens 60 uur per week aan je werk te zitten, dan is wat ontspanning ook gewenst. En de economie profiteert natuurlijk ervan omdat biermerken en horeca hierdoor meer omzet draaien.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:39:00 #182
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_95499559
Bron voor OP? Ik ben niet echt actueel meer.
This isn't even my final form.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')