abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2000 @ 00:39:26 #1
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_298606
Ik ben vorig jaar begonnen met deze trilogie. Ik ben gekomen tot ergens in 'De Twee Torens'. Helaas ben ik niet zo'n lezer, dus heb ik het verder maar opgegeven. Toch heb ik het vorige week weer geleend van de bieb. Maar ik ben weer niks verder. Toch vind ik het een prachtig verhaal en ik wil zeker weten hoe het afloopt. Het probleem is dus dat ik gewoon verder nooit lees.

Kunnen jullie me verder op weg helpen? Geef me een zetje of zo zodat ik weer verder ga lezen. Alvast bedankt!

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  dinsdag 15 augustus 2000 @ 10:05:54 #2
5113 SonO
Hey....ik hier?
pi_298767
LEZEN MAN !!!

Dat boek is mijn bijbel !
Ik heb de laatste versie, alle drie de delen gebonden in een boek, met voorgeschiedenis en een naslagwerk waarin alle runen en talen en rassen nog eens uitgebreid worden behandeld. Wel toevallig dat dit topic nu verschijnt, want ik heb net gisteren The Hobbit gelezen, dat is het boek wat VOOR Lord Of The Rings komt. Hierna komt dan The Silmarillion (ofziets) Maar je moet het echt uitlezen, het is een geweldig boek ! Vooral als je kijkt wanneer het geschreven is, begonnen rond 1937, die J.R.R. Tolkien was zijn tijd ver vooruit! Maar hoezo heb je een zetje nodig ? Je wilt toch weten hoe het afloopt met Frodo, Stapper, Gandalf en de rest?
Maar eigenlijk moet je wel eerst The Hobbit lezen hoor, en het liefst de engelse versie. Helaas heb ik ook In De Ban Van De Ring, in plaats van Lord OF The Rings..

Het lijkt simpel
En dat is het ook.
  dinsdag 15 augustus 2000 @ 19:20:24 #3
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_299462
quote:
Op 15 augustus 2000 10:05 schreef SonO het volgende:
Je wilt toch weten hoe het afloopt met Frodo, Stapper, Gandalf en de rest?
Stapper? wil ik weten hoe die in het engels heet?

En de silmarillion komt trouwens voor LotR, het is erna geschreven, maar het speelt ervoor...

pi_299842
heb ooit een poging gewaagd met de silmarillion maar kwam er niet zo goed doorheen, eigenlijk meer achtergronden dan een prettig leesbaar verhaal als je het mij vraagt. Dit in tegenstelling tot LOTR natuurlijk, dat je inderdaad het beste in het Engels kunt lezen.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  donderdag 17 augustus 2000 @ 01:02:15 #5
1573 Kipman
pi_301081
Okee, morgen ga ik verder. Echt! Het zou helemaal perfect zijn als het mooi weer wordt, kan ik buiten lekker lezen
  vrijdag 18 augustus 2000 @ 01:17:09 #6
1573 Kipman
pi_302241
Okee, in het weekend ga ik echt verder. Deze week heb ik helaas geen tijd. Een collega van mij heeft mij ook al overtuigd.
  zaterdag 19 augustus 2000 @ 16:50:25 #7
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_303900
quote:
Op 15 augustus 2000 19:20 schreef risk one het volgende:
Stapper? wil ik weten hoe die in het engels heet?
Strider..maar is het niet gewoon Aragorn?
pi_303913
Ik heb LotR in het engels gelezen, wat iedere zichzelf restpecterende Tolkien fan heeft gedaan, sterker ik heb hem in het engels al 4 keer gelezen en in het nederlands nooit, elke keer als ik dat wil proberen grijp ik heel erg snel naast me om de engelse versie te kunnen lezen. Stapper? Nee, dat moet echt Strider zijn! Maar als je niet gemakkelijk engels leest is het zonde het helemaal niet te lezen, want ik moet het hier met de rest eens zijn: het is het mooiste boek ooit! Ik heb ook the silmarillion en unfinished tales gelezen, maar dat is lastiger, mede omdat hij er nooit toe gekomen is zijn ideeen en fantastieen helemaal uit te werken, zoals hij met The lord of the Rings heeft gedaan.
Het zal het boek waarschijnlijk nooit kunnen evenaren, maar er komt op 14 december 2001 een film van uit (the fellowship of the ring). Ook in 3 delen, het laaste staat voor kerst 2003 gepland. je kunt zelf even kijken wat waar en wanneer op:
http://www.tolkien-movies.com/
8)

[Dit bericht is gewijzigd door knobbel55 op 19-08-2000 17:16]

Wees een kind in de boosheid en wordt volwassen in het verstand.
pi_304082
ik heb het zo vaak geprobeerd maar haal bladzijde honderd nooit. Ik kan me niet inleven in een wereld met elfen gnomen draken tovenaars hobbits en wat al niet. Ik wil het wel graag, maar het lukt me gewoon niet, ik denk dat ik het helaas moet houden bij de multi-gelaagde boeken van Duin.

Zeg heeft LotR ook een aantal bodems zoals Dune?

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 19 augustus 2000 @ 19:50:56 #10
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_304088
quote:
Op 19 augustus 2000 19:45 schreef PhalanX het volgende:
ik heb het zo vaak geprobeerd maar haal bladzijde honderd nooit. Ik kan me niet inleven in een wereld met elfen gnomen draken tovenaars hobbits en wat al niet. Ik wil het wel graag, maar het lukt me gewoon niet, ik denk dat ik het helaas moet houden bij de multi-gelaagde boeken van Duin.
Valt me van je tegen, Phalanx. Je hebt wel genoeg fantasie om het tot de opperworm te schoppen, in de Bene Gesserit te geloven , maar niet om In de ban van de Ring te lezen ? Beide zijn bijzonder meeslepend geschreven, de verhaallijn blijft boeien en moeilijk om opzij te leggen als je eenmaal begonnen bent.
En In de Ban van de Ring zijn maar drie delen, Duin dacht ik 6 of 7.
Maar ja, smaken verschillen.
Probeer het toch maar Phalanx, ga langs die eerste 100 bladzijden en dan leg je ook dit niet meer weg.
pi_304149
er zijn 6 delen dat onaardse zevende boek, of moeten we zeggen "Dune: episode 1" is godslastering!

Maar ik zal het proberen, ik heb gewoon even wat beginnersmoeite... ik zal het wederom proberen, dit keer begin ik gewoon op blz 101

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_304941

[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy op 20-08-2000 20:26]

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  maandag 21 augustus 2000 @ 09:51:20 #13
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_305858
Gaaf P.E., dat is een hele mooie, van de LotR-site zelf weggehaald?
  dinsdag 22 augustus 2000 @ 14:10:26 #14
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_308246
quote:
Op 19 augustus 2000 16:50 schreef MeneerT¡m het volgende:
Strider..maar is het niet gewoon Aragorn?
Jup, Aragorn son of Arathorn en the Dúnadan en Elfstone en Elesar.
pi_316513
quote:
Op 21 augustus 2000 09:51 schreef killer tweety het volgende:
Gaaf P.E., dat is een hele mooie, van de LotR-site zelf weggehaald?
Nope, heb ik van Scour Exchange afgehaald.
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  Admin maandag 28 augustus 2000 @ 20:34:44 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_316733
quote:
Op 19 augustus 2000 19:45 schreef PhalanX het volgende:

Zeg heeft LotR ook een aantal bodems zoals Dune?

Grappig, Lotr had ik zo uit, maar Dune ben ik nooit in verder gekomen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 28 augustus 2000 @ 21:32:22 #17
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_316818
Dan geldt voor jou dezelfde leesopdracht Yvon, ook Duin is een meesterwerk van hetzelfde kaliber als De Ring.
Gewoon opnieuw beginnen. en succes ermee !!
pi_316852
Dune was absoluut een heel aardig boek, maar een tweede meesterwerk zoals LOTR moet nog geschreven worden
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  maandag 28 augustus 2000 @ 22:12:25 #19
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_316901
smaken verschillen Wouter.
  donderdag 21 september 2000 @ 11:54:06 #20
1573 Kipman
pi_352579
UIT!

Ik ga meteen verder met De Terugkeer Van De Koning! Ik ben erg benieuwd welke koning(?).

donderdag 21 september 2000 @ 12:59:36 #21
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_352704
Heb je dat dan nog niet door Kipman? Beter lezen.
  donderdag 21 september 2000 @ 14:22:41 #22
1573 Kipman
pi_352915
Ehm, heb ik iets gemist? Ik ben maar één echte koning tegengekomen, Theoden, koning van de Gouden Burght.
  donderdag 21 september 2000 @ 15:21:23 #23
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_353052
de "echte" koning zal zich nog onthullen, eigenlijk had je het al moeten snappen, maar dat is niet erg. Des te leuker is straks de ontknoping voor jou.

Theoden overleeft de strijd nl. niet.

[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 21-09-2000 15:22]

donderdag 21 september 2000 @ 15:47:27 #24
1573 Kipman
pi_353115
Oh, ik heb waarschijnlijk ook al een idee wie het is. Ik hou het nog lekker voor me en ga straks maar eens beginnen met het boek.

Trouwens, zoals ik eerder heb gezegd, ik ben niet echt een lezer. Maar dit verhaal is inderdaad erg spannend. Het einde van De Twee Torens is wel het spannendste wat ik ooit gelezen heb. Hoewel ik wel allang in de gaten had dat ze in de val zouden lopen. De gluiperige Gollem......

pi_353445
quote:
Op 15 augustus 2000 10:05 schreef SonO het volgende:

Maar eigenlijk moet je wel eerst The Hobbit lezen hoor, en het liefst de engelse versie. Helaas heb ik ook In De Ban Van De Ring, in plaats van Lord OF The Rings..

Zou ik niet doen. Zelf heb ik eerst LOTR gelezen, en daarna pas The Hobbit. Dat was puur toeval hoor, maar achteraf gezien was ik daar wel blij mee. Want in de LOTR komen nogal wat verwijzingen voor naar gebeurtenissen in The Hobbit, en ik vond die altijd erg geheimzinnig en mystiek, wat voor mij de sfeer van het boek geweldig vermeerderd heeft. Als je eerst The Hobbit gaat lezen... tsja... dan wéét je alles al, is de sfeer van de geheimzinige flarden geschiedenis (ik draaf een beetje door) doorbroken. En dat lijkt mij jammer. Maar ja... daar kan je net zo goed een andere mening over hebben.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_353467
Niet teveel info weggeven aub, ben er nog druk in bezig en zou het zonde vinden dingen te lezen Maar WAT een goed boek zeg
  donderdag 21 september 2000 @ 20:03:24 #27
1573 Kipman
pi_353554
Ik vind het ook beter om het boek te lezen zonder De Hobbit eerst gelezen te hebben. Ik heb een samenvatting ervan gelezen en dat vind ik wel genoeg. Bovendien weet ik nu net zoveel over de geschiedenis van Bilbo en de ring als de meeste characters in het boek. Het zal wel het volgende boek zijn dat ik zal lezen.
  donderdag 21 september 2000 @ 23:09:34 #28
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_353876
quote:
Op 21 september 2000 19:13 schreef blauwe het volgende:
Niet teveel info weggeven aub, ben er nog druk in bezig en zou het zonde vinden dingen te lezen Maar WAT een goed boek zeg
Tsssk, Blauwe, ben je De Boeken nu pas aan het lezen, die had je op de lagere school al moeten lezen, je bent laat !!!!!
  Admin vrijdag 22 september 2000 @ 00:57:10 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_354140
quote:
Op 21 september 2000 19:13 schreef blauwe het volgende:
Zei ik toch
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_356903
quote:
Op 21 september 2000 23:09 schreef killer tweety het volgende:
Tsssk, Blauwe, ben je De Boeken nu pas aan het lezen, die had je op de lagere school al moeten lezen, je bent laat !!!!!
Ja sowwy KT, ik schaam me ook diep, ben het met je eens had het al veeeeeeeeeel eerder moeten lezen, maar goed, beter laat dan nooit toch?
pi_356906
quote:
Op 22 september 2000 00:57 schreef yvonne het volgende:
Zei ik toch
Ja mama, sowwy mama, zal volgende keer eerder naar je luisteren mama
  zaterdag 23 september 2000 @ 16:56:48 #32
3878 Vork
Manisch creatief
pi_356930
Dat boek is verplichte kost! Absoluut, ik lees zegmaar niets totnogminder, maar dat! jaaaaah! heeft oo kwel 'n beetje te maken met de Ad&d verslaving die ik ooit 't tijdje heb gehad, helaas hadi k de spullen niet en de mensne waarmee ik speelde, zie ik ook nooit meer enzo...
  zaterdag 30 september 2000 @ 02:19:02 #33
6360 Popa
I woke up in the morning and..
pi_370228
In de ban is inderdaad een harde om uit te lezen. Waarom probeer je niet eerst iets van b.v. Jack Vance of Robin Hobb, die lezen iets lekkerder weg, of Terry Goodkind. Is ook allemaal fantasy, net als Tolkien, en zeker zo goed.
  zaterdag 30 september 2000 @ 11:24:55 #34
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_370423
quote:
Op 21 september 2000 23:09 schreef killer tweety het volgende:
Over school gesproken, op de middelbare werden SF en Fantasy nooit getolereerd in de boekenlijsten, omdat het geen literatuur zou zijn
Alsof het mij een donder kan schelen wat bijvoorbeeld W.F. Hermans (ofzo) te vertellen heeft in zijn boeken, allemaal vaag geschreven zooi waarin je jezelf niet kan plaatsen en meestal biografisch.
Pas in het laatste jaar mocht je SF&F mondjesmaat lezen, maar daar hield ik me niet aan.
quote:
Op 23 september 2000 16:56 schreef Vork het volgende:
Dat boek is verplichte kost! Absoluut, ik lees zegmaar niets totnogminder, maar dat! jaaaaah! heeft oo kwel 'n beetje te maken met de Ad&d verslaving die ik ooit 't tijdje heb gehad, helaas hadi k de spullen niet en de mensne waarmee ik speelde, zie ik ook nooit meer enzo...
Interessant... Ik loop samen met nog 2 vrienden met het idee om weer eens AD&D te gaan spelen, maar hebben te weinig serieuze spelers en nog belangrijker, geen DM. En er moet nog tijd gevonden worden want iedereen heeft tegenwoordig een baan en een eigen privé leven in te vullen

Sorry dat het een beetje off-topic is!!!

The Internets, I needs it..
  zaterdag 30 september 2000 @ 19:32:16 #35
1573 Kipman
pi_370999
quote:
Op 30 september 2000 02:19 schreef Popa het volgende:
In de ban is inderdaad een harde om uit te lezen. Waarom probeer je niet eerst iets van b.v. Jack Vance of Robin Hobb, die lezen iets lekkerder weg, of Terry Goodkind. Is ook allemaal fantasy, net als Tolkien, en zeker zo goed.
Ik vind In De Ban Van De Ring anders helemaal niet zo moeilijk te lezen. En ik heb de eerste twee boeken al uit.

Oh ja, ik wacht nu al een week tot de bieb het derde boek heeft . Ik wil zo graag verder!!!

pi_371007
quote:
Op 30 september 2000 19:32 schreef Kipman het volgende:

Oh ja, ik wacht nu al een week tot de bieb het derde boek heeft .

Ik heb meteen de hele serie gekocht toen ik "de Hobbit" aan het lezen was ...

Al 2 keer gelezen , denk dat ik er maar weer eens aan moet beginnen

zaterdag 30 september 2000 @ 19:46:13 #37
3878 Vork
Manisch creatief
pi_371015
quote:
Op 30 september 2000 11:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Interessant... Ik loop samen met nog 2 vrienden met het idee om weer eens AD&D te gaan spelen, maar hebben te weinig serieuze spelers en nog belangrijker, geen DM. En er moet nog tijd gevonden worden want iedereen heeft tegenwoordig een baan en een eigen privé leven in te vullen

Sorry dat het een beetje off-topic is!!!

Hmz.. offtopic.. ok ga ik ook effies offtopic.. Ik ken wel iemand ide practies alle spellen heeft en ook goed van DM'en maar ook die wil wel spelen en heeft geen tijd (ik zit d'r zelf ook 'n beetje mee.. leifts mensen in de buurt enzo zoeken, maarjah ik heb hier in de buurt vrij weinig contact) Ik wil best spelen laleen hebbik helaas geen spellen, en bennik een hele slechte DM ... dus sjah
  dinsdag 3 oktober 2000 @ 11:57:26 #38
1573 Kipman
pi_376186
Ok, na anderhalve week heeft de bieb nog niet het derde deel van de trilogy terug. Wel was er De Hobbit. Ik wilde toch verder met Tolkien, dus heb ik die maar geleend. Het is misschien een beetje raar om midden in de trilogy, opeens met De Hobbit te beginnen. Maar ik heb dat boek denk ik zo uit. Ik ken het verhaal eigenlijk grotendeels ook wel. Ik heb de samenvatting ervan al gelezen voordat ik met In De Ban Van De Ring begon. Ook heb ik een lied over De Hobbit van Blind Guardian die het verhaal verteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')