Kunnen jullie me verder op weg helpen? Geef me een zetje of zo zodat ik weer verder ga lezen. Alvast bedankt!
Dat boek is mijn bijbel !
Ik heb de laatste versie, alle drie de delen gebonden in een boek, met voorgeschiedenis en een naslagwerk waarin alle runen en talen en rassen nog eens uitgebreid worden behandeld. Wel toevallig dat dit topic nu verschijnt, want ik heb net gisteren The Hobbit gelezen, dat is het boek wat VOOR Lord Of The Rings komt. Hierna komt dan The Silmarillion (ofziets) Maar je moet het echt uitlezen, het is een geweldig boek ! Vooral als je kijkt wanneer het geschreven is, begonnen rond 1937, die J.R.R. Tolkien was zijn tijd ver vooruit! Maar hoezo heb je een zetje nodig ? Je wilt toch weten hoe het afloopt met Frodo, Stapper, Gandalf en de rest?
Maar eigenlijk moet je wel eerst The Hobbit lezen hoor, en het liefst de engelse versie. Helaas heb ik ook In De Ban Van De Ring, in plaats van Lord OF The Rings..
quote:Stapper? wil ik weten hoe die in het engels heet?
Op 15 augustus 2000 10:05 schreef SonO het volgende:
Je wilt toch weten hoe het afloopt met Frodo, Stapper, Gandalf en de rest?
En de silmarillion komt trouwens voor LotR, het is erna geschreven, maar het speelt ervoor...
quote:Strider..maar is het niet gewoon Aragorn?
Op 15 augustus 2000 19:20 schreef risk one het volgende:
Stapper? wil ik weten hoe die in het engels heet?
[Dit bericht is gewijzigd door knobbel55 op 19-08-2000 17:16]
Zeg heeft LotR ook een aantal bodems zoals Dune?
quote:Valt me van je tegen, Phalanx. Je hebt wel genoeg fantasie om het tot de opperworm te schoppen, in de Bene Gesserit te geloven
Op 19 augustus 2000 19:45 schreef PhalanX het volgende:
ik heb het zo vaak geprobeerd maar haal bladzijde honderd nooit. Ik kan me niet inleven in een wereld met elfen gnomen draken tovenaars hobbits en wat al niet. Ik wil het wel graag, maar het lukt me gewoon niet, ik denk dat ik het helaas moet houden bij de multi-gelaagde boeken van Duin.
Maar ik zal het proberen, ik heb gewoon even wat beginnersmoeite... ik zal het wederom proberen, dit keer begin ik gewoon op blz 101
[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy op 20-08-2000 20:26]
quote:Jup, Aragorn son of Arathorn en the Dúnadan en Elfstone en Elesar.
Op 19 augustus 2000 16:50 schreef MeneerT¡m het volgende:
Strider..maar is het niet gewoon Aragorn?
quote:Nope, heb ik van Scour Exchange afgehaald.
Op 21 augustus 2000 09:51 schreef killer tweety het volgende:
Gaaf P.E., dat is een hele mooie, van de LotR-site zelf weggehaald?
quote:Grappig, Lotr had ik zo uit, maar Dune ben ik nooit in verder gekomen
Op 19 augustus 2000 19:45 schreef PhalanX het volgende:
ik heb het zo vaak geprobeerd maar haal bladzijde honderd nooit. Ik kan me niet inleven in een wereld met elfen gnomen draken tovenaars hobbits en wat al niet. Ik wil het wel graag, maar het lukt me gewoon niet, ik denk dat ik het helaas moet houden bij de multi-gelaagde boeken van Duin.Zeg heeft LotR ook een aantal bodems zoals Dune?
Ik ga meteen verder met De Terugkeer Van De Koning! Ik ben erg benieuwd welke koning(?).
Theoden overleeft de strijd nl. niet.
[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 21-09-2000 15:22]
Trouwens, zoals ik eerder heb gezegd, ik ben niet echt een lezer. Maar dit verhaal is inderdaad erg spannend. Het einde van De Twee Torens is wel het spannendste wat ik ooit gelezen heb. Hoewel ik wel allang in de gaten had dat ze in de val zouden lopen. De gluiperige Gollem......
quote:Zou ik niet doen. Zelf heb ik eerst LOTR gelezen, en daarna pas The Hobbit. Dat was puur toeval hoor, maar achteraf gezien was ik daar wel blij mee. Want in de LOTR komen nogal wat verwijzingen voor naar gebeurtenissen in The Hobbit, en ik vond die altijd erg geheimzinnig en mystiek, wat voor mij de sfeer van het boek geweldig vermeerderd heeft. Als je eerst The Hobbit gaat lezen... tsja... dan wéét je alles al, is de sfeer van de geheimzinige flarden geschiedenis (ik draaf een beetje door) doorbroken. En dat lijkt mij jammer. Maar ja... daar kan je net zo goed een andere mening over hebben.
Op 15 augustus 2000 10:05 schreef SonO het volgende:Maar eigenlijk moet je wel eerst The Hobbit lezen hoor, en het liefst de engelse versie. Helaas heb ik ook In De Ban Van De Ring, in plaats van Lord OF The Rings..
quote:Tsssk, Blauwe, ben je De Boeken nu pas aan het lezen, die had je op de lagere school al moeten lezen, je bent laat !!!!!
Op 21 september 2000 19:13 schreef blauwe het volgende:
Niet teveel info weggeven aub, ben er nog druk in bezig en zou het zonde vinden dingen te lezenMaar WAT een goed boek zeg
quote:Zei ik toch
Op 21 september 2000 19:13 schreef blauwe het volgende:
Niet teveel info weggeven aub, ben er nog druk in bezig en zou het zonde vinden dingen te lezenMaar WAT een goed boek zeg
quote:Ja sowwy KT, ik schaam me ook diep, ben het met je eens had het al veeeeeeeeeel eerder moeten lezen, maar goed, beter laat dan nooit toch?
Op 21 september 2000 23:09 schreef killer tweety het volgende:
Tsssk, Blauwe, ben je De Boeken nu pas aan het lezen, die had je op de lagere school al moeten lezen, je bent laat !!!!!
quote:Ja mama, sowwy mama, zal volgende keer eerder naar je luisteren mama
Op 22 september 2000 00:57 schreef yvonne het volgende:
Zei ik toch
quote:Over school gesproken, op de middelbare werden SF en Fantasy nooit getolereerd in de boekenlijsten, omdat het geen literatuur zou zijn
Op 21 september 2000 23:09 schreef killer tweety het volgende:
Tsssk, Blauwe, ben je De Boeken nu pas aan het lezen, die had je op de lagere school al moeten lezen, je bent laat !!!!!
quote:Interessant... Ik loop samen met nog 2 vrienden met het idee om weer eens AD&D te gaan spelen, maar hebben te weinig serieuze spelers en nog belangrijker, geen DM. En er moet nog tijd gevonden worden want iedereen heeft tegenwoordig een baan en een eigen privé leven in te vullen
Op 23 september 2000 16:56 schreef Vork het volgende:
Dat boek is verplichte kost! Absoluut, ik lees zegmaar niets totnogminder, maar dat! jaaaaah! heeft oo kwel 'n beetje te maken met de Ad&d verslaving die ik ooit 't tijdje heb gehad, helaas hadi k de spullen niet en de mensne waarmee ik speelde, zie ik ook nooit meer enzo...
Sorry dat het een beetje off-topic is!!!
quote:Ik vind In De Ban Van De Ring anders helemaal niet zo moeilijk te lezen. En ik heb de eerste twee boeken al uit.
Op 30 september 2000 02:19 schreef Popa het volgende:
In de ban is inderdaad een harde om uit te lezen. Waarom probeer je niet eerst iets van b.v. Jack Vance of Robin Hobb, die lezen iets lekkerder weg, of Terry Goodkind. Is ook allemaal fantasy, net als Tolkien, en zeker zo goed.
Oh ja, ik wacht nu al een week tot de bieb het derde boek heeft . Ik wil zo graag verder!!!
quote:Ik heb meteen de hele serie gekocht toen ik "de Hobbit" aan het lezen was ...
Op 30 september 2000 19:32 schreef Kipman het volgende:Oh ja, ik wacht nu al een week tot de bieb het derde boek heeft
.
Al 2 keer gelezen , denk dat ik er maar weer eens aan moet beginnen
quote:Hmz.. offtopic.. ok ga ik ook effies offtopic.. Ik ken wel iemand ide practies alle spellen heeft en ook goed van DM'en maar ook die wil wel spelen en heeft geen tijd (ik zit d'r zelf ook 'n beetje mee.. leifts mensen in de buurt enzo zoeken, maarjah ik heb hier in de buurt vrij weinig contact) Ik wil best spelen laleen hebbik helaas geen spellen, en bennik een hele slechte DM
Op 30 september 2000 11:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Interessant... Ik loop samen met nog 2 vrienden met het idee om weer eens AD&D te gaan spelen, maar hebben te weinig serieuze spelers en nog belangrijker, geen DM. En er moet nog tijd gevonden worden want iedereen heeft tegenwoordig een baan en een eigen privé leven in te vullenSorry dat het een beetje off-topic is!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |