abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95434009

Welkom bij de Fok!Fotografie Slowchat!

Fotografie is natuurlijk een hele serieuze zaak, maar de fotograaf erachter is natuurlijk niet altijd even serieus met fotografie bezig! Kortom, wij zijn ook mensen die af en toe probleempjes hebben met auto's of de economische crisis, peinzen over wat we vanavond zullen gaan eten en we maken ons ook wel eens zorgen om wanneer de wasmachine het zal begeven... Slowchat time!

Merken
Canon || Nikon || Pentax || Sony || Olympus || Panasonic || Leica || Fuji || Hasselblad || Mamiya

Handige Links
DPReview || DxO ||
pi_95434904
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:26 schreef Doodkapje het volgende:
Succes!

Hier ook slecht geslapen... maar dat kwam vooral door de hooikoorts denk ik :')
Thanks! Gelukkig geen last van hooikoorts hier, bij mij is het meer een nog altijd verkloot slaapritme. :D Zo kut is dat, weten dat om 06:30 de wekker gaat en je rond 02:30 nog klaarwakker op de klok zit te kijken. :')

quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:33 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik fietste net langs mijn droomman. Husky aan de lijn en een huge camera. O+ Jammer dat hij 70 was ofzo.
Huskies. O+ Is de enige hondensoort die ik tof vind, de rest mag van mij sterven. :')

quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:34 schreef Mexicaantje. het volgende:
Same here, kon niet slapen vannacht omdat het zo achterlijk koud was. Vest aan, twee sjaals om, fleecedeken om m'n benen en nog had ik het koud. Verwarming aangezet om 1 uur 's nachts en toen ging het wel weer. :')

Hoe ging je tentamen?
Whehe. :D

En hij ging best lekker denk ik. Moet alleen wel echt een 7,5 halen om m'n cijfer te redden en de laatste keer dat ik een 7,5 heb gehaald kan ik me niet eens meer herinneren, maar heb er toch wel vertrouwen in. :P

Jij ook nog bezig met tentamens?
  woensdag 13 april 2011 @ 11:14:09 #3
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_95435347
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:02 schreef Omniej het volgende:

[..]

Thanks! Gelukkig geen last van hooikoorts hier, bij mij is het meer een nog altijd verkloot slaapritme. :D Zo kut is dat, weten dat om 06:30 de wekker gaat en je rond 02:30 nog klaarwakker op de klok zit te kijken. :')

[..]

Huskies. O+ Is de enige hondensoort die ik tof vind, de rest mag van mij sterven. :')

[..]

En hij ging best lekker denk ik. Moet alleen wel echt een 7,5 halen om m'n cijfer te redden en de laatste keer dat ik een 7,5 heb gehaald kan ik me niet eens meer herinneren, maar heb er toch wel vertrouwen in. :P

En nu kun je dus van het weer genieten?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_95435351
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:02 schreef Omniej het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jaaaaaaa ik houd niet van honden maar ik wil zó graag een husky. En een kat. En een groot huis met een grote tuin en daar mag mijn husky dan altijd vrij rondrennen. O+ O+ O+ O+ Ik houd zo erg van die beesten.

Ah nice.
Ja heb morgen mijn laatste en heb daar nog niet eens naar gekeken. Maar da's maar 1 studiepunt dus heb ook niet echt motivatie ofzo _O- Het schijnt ook heel makkelijk te zijn dus dat helpt ook niet. Maar ga zo wel even dictaat en PPpresentaties doorkijken. :')
pi_95435767
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:14 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

En nu kun je dus van het weer genieten?
Sort of... Vrijdag heb ik er nog eentje. :') De laatste gelukkig. Maar heb nu wel echt enorm zin om weer ff m'n camera op te pakken. Leer morgen wel weer verder. :P

quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:14 schreef Mexicaantje. het volgende:
Jaaaaaaa ik houd niet van honden maar ik wil zó graag een husky. En een kat. En een groot huis met een grote tuin en daar mag mijn husky dan altijd vrij rondrennen. O+ O+ O+ O+ Ik houd zo erg van die beesten.

Ah nice.
Ja heb morgen mijn laatste en heb daar nog niet eens naar gekeken. Maar da's maar 1 studiepunt dus heb ook niet echt motivatie ofzo _O- Het schijnt ook heel makkelijk te zijn dus dat helpt ook niet. Maar ga zo wel even dictaat en PPpresentaties doorkijken. :')
Ik heb dus echt hetzelfde. :') Normaal gesproken haat ik honden (én hun baasjes, die ze schaamteloos voor m'n deur laten schijten of op me af laten rennen - ik heb geen behoefte aan je kuthond dus houd hem gewoon bij je), maaarr voor huskies heb ik wel een zwak. :D Echt zo'n donkergrijs/witte met blauwe ogen. _O_
pi_95435853
Ja en die megavacht O+ O+ O+ En ze zijn groot en zien er zoooo lief uit OMG. O+

O+ O+ O+
pi_95436355
pi_95437221

Wat klopt er niet aan? Weet niet zo goed wat er anders moet.
pi_95437422
Qua compositie, of techniek? Iig is de lucht veel te uitgebeten en overbelicht (vreet de bomen op) en het meisje is weer onderbelicht. Wat was je bedoeling met deze foto?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_95438087
Damn!

En hij was van '79, ik van '78, terwijl ie in '97 overleed.. Zet je toch weer aan het denken..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_95438134
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:08 schreef Ener-G het volgende:
Qua compositie, of techniek? Iig is de lucht veel te uitgebeten en overbelicht (vreet de bomen op) en het meisje is weer onderbelicht. Wat was je bedoeling met deze foto?
Ja lucht moet ik nog even fixen. Dat ik onderbelicht ben vind ik juist tof. Maar bedoelde ook qua kleuren eigenlijk. Ik kom er neit echt uit. :')
pi_95438853
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:28 schreef Ener-G het volgende:
Damn!

En hij was van '79, ik van '78, terwijl ie in '97 overleed.. Zet je toch weer aan het denken..
Hij begon toen die foto's te maken ;)..

Finally my investigation turned up the photographer as Jamie Livingston, and he did indeed take a photo every day for eighteen years, until the day he died, using a Polaroid SX-70 camera. He called the project Photo of the Day and presumably planned to collect them at some point had he lived. He died on October 25, 1997 his 41st birthday.

Nog erg jong, daar niet van..
pi_95439270
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:02 schreef Mexicaantje. het volgende:
[ afbeelding ]
De overbelichte (uitgebeten) lucht in combinatie met de nog steeds onderbelichte voorgrond is een beetje vreemd... Je zou juist denken dat je het een opoffert om het ander goed belicht te krijgen. :P

quote:
Indrukwekkend... En treurig ook. ;(
pi_95440106
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:02 schreef Omniej het volgende:

[..]

De overbelichte (uitgebeten) lucht in combinatie met de nog steeds onderbelichte voorgrond is een beetje vreemd... Je zou juist denken dat je het een opoffert om het ander goed belicht te krijgen. :P
Ja maar ik weet eigenlijk niet of het me stoort of niet. Ik denk het juist niet eigenlijk.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mexicaantje. op 13-04-2011 13:49:21 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 13:57:01 #16
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_95441308
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:02 schreef Mexicaantje. het volgende:
[ afbeelding ]
Dat de lucht uitgebeten is stoort niet zozeer, maar het leidt af. M'n ogen gaan naar de lucht links en niet naar de dame aan de rechterkant.
pi_95442210
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:30 schreef Mexicaantje. het volgende:

[..]

Ja lucht moet ik nog even fixen. Dat ik onderbelicht ben vind ik juist tof. Maar bedoelde ook qua kleuren eigenlijk. Ik kom er neit echt uit. :')
Oh het probleem is dus niet de foto/techniek/compositie an sich, maar je inspiratie/creativiteit, als je niet weet waar je met de kleuren heen moet ;) Stel jezelf een duidelijk doel, en probeer daarnaartoe te werken :)
pi_95442293
Lucht is enigszins gefixt en gelijk 10x mooier. Dank.
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:17 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Oh het probleem is dus niet de foto/techniek/compositie an sich, maar je inspiratie/creativiteit, als je niet weet waar je met de kleuren heen moet ;) Stel jezelf een duidelijk doel, en probeer daarnaartoe te werken :)
Ja normaal gesproken heb ik dat ook. Maar nu niet. _O-
pi_95447217
Pfffff, gaan ze de brandweer bellen voor vlammetjes van 15cm hoog op een open pleintje, was al lang uitgewaaid voor er 112 gebeld was..

Was wel een goede test om te weten dat 10 minuten op mn benen staan nog niet echt lekker is voor mn rug :{...
pi_95447591
Wat is er met je rug eigenlijk? Of heb ik dat laatst ook al gevraagd? :@
  woensdag 13 april 2011 @ 16:22:54 #21
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_95448209
Met welk oog fotograferen jullie eigenlijk? Ik kwam er laatst achter dat het handiger is om met je rechteroog door de zoeker te staren, zodat je met je linkeroog nog de omgeving kunt zien. Alleen ben ik dusdanig gewend om met mijn linkeroog door de zoeker te kijken, waardoor ik er alleen maar chagrijniger van werd...

Terug naar mijn linkeroog dus ;)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_95448703
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:10 schreef Mexicaantje. het volgende:
Wat is er met je rug eigenlijk? Of heb ik dat laatst ook al gevraagd? :@
Ontsteking ergenst bij mn onderrug..

En @ Doodkapje: Ik doe het op de manier die jij als eerste beschrijf :D
pi_95449293
Ik doe ook met rechts! Maar ik knijp meestal wel m'n linkeroog dicht. :')
pi_95449717
99% van de tijd fotografeer ik met m'n rechteroog. Voelt iets natuurlijker, en heeft inderdaad als voordeel dat ik dan met links nog rond kan blijven kijken, al maak ik van dat voordeel eigenlijk ook maar zelden gebruik... :P Knijp 'm meestal dicht om me iets beter op het zoekerbeeld te kunnen concentreren.

Ik betrap mezelf er ook wel 'ns op dat ik met links schiet overigens, maar of dat echt een doel dient weet ik nog niet. :@
pi_95450124
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:54 schreef Omniej het volgende:
99% van de tijd fotografeer ik met m'n rechteroog. Voelt iets natuurlijker, en heeft inderdaad als voordeel dat ik dan met links nog rond kan blijven kijken, al maak ik van dat voordeel eigenlijk ook maar zelden gebruik... :P Knijp 'm meestal dicht om me iets beter op het zoekerbeeld te kunnen concentreren.

Ik betrap mezelf er ook wel 'ns op dat ik met links schiet overigens, maar of dat echt een doel dient weet ik nog niet. :@
Als ik naar links wissel dan is het omdat ik vind dat er teveel zon in mn rechter oog schijnt om het beeld in mn zoeker te 'beoordelen' :+..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')