What the F?quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
lol
* Dawnbreaker is bezig met intro strairway to heaven, zodat ik aan m'n barre akkoorden kan werken... heb ik eigenlijk nog te weinig gedaan... vind ik tot nu toe het moeilijkste...
Nu ben ik wel benieuwd hoelang het duurde voordat jullie barre chords vloeiend konden spelen?
Daarnaast:
Iddquote:
Barré-akkoorden ben ik nog steeds niet zo'n held in eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
lol
* Dawnbreaker is bezig met intro strairway to heaven, zodat ik aan m'n barre akkoorden kan werken... heb ik eigenlijk nog te weinig gedaan... vind ik tot nu toe het moeilijkste...
Nu ben ik wel benieuwd hoelang het duurde voordat jullie barre chords vloeiend konden spelen?
Daarnaast:
Maar als je het kan, ken je ongeveer 250 akkoordenquote:Op vrijdag 15 april 2011 08:36 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Barré-akkoorden ben ik nog steeds niet zo'n held in eigenlijk.Gewoon een E (mineur/majeur) akoord over de hele hals schuiven kan ik wel, maar als de barrés worden gecombineerd met melodie zónder barré, wordt het aardig lastig en krijg ik wel vaak kramp. En als ik dan kramp heb ga ik harder proberen te drukken, maar dat is alleen maar slechter. Barré-akkoorden moet je (net als de rest van de noten eigenlijk) zo zacht mogelijk indrukken
Ik ben sinds kort begonnen aan barre akkoorden via mijn gitaar leraar (beheers nu de 1e en 2e vormquote:Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Maar als je het kan, ken je ongeveer 250 akkoorden![]()
ik heb gewoon pijn aan m'n pols na gisteren aantal uren barre chords oefenen.. vandaag maar even rustig aan doen...quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:53 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik ben sinds kort begonnen aan barre akkoorden via mijn gitaar leraar (beheers nu de 1e en 2e vorm). Echt een wereld van verschil wat voro mogelijkheden dat allemaal biedt
quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik heb gewoon pijn aan m'n pols na gisteren aantal uren barre chords oefenen.. vandaag maar even rustig aan doen...
ja ik snap het, dat kan zelfs met niet-barre akkoorden zoals sommige F akkoorden etc.. bv. Kyle Gass van Tenacious D speelt in bijna al hun nummer een F akkoord met de duim op de e-snaar,quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:27 schreef mr-green het volgende:
[..]same. Er is daar wel een oplossing voor. Ik kan dat alleen niet echt uitleggen met woorden. Mijn gitaar leraar liet mij zien hoe je op een andere manier barre akkoorden kan pakken (mocht het er alleen nooit over hebben want het was not done ofzo
).
Het gaat erom dat je bijvoorbeeld met je duim de E snaar pakt en met je wijsvinger de overige 3 a 4 (wat je fijn vindt). De rest blijft gewoon normaal staan. Hoop dat het zo begrijpbaar is
quote:actually most teachers recommend that you dont use your thumb, because if you get into the habit of using it regularly then it will limit you in more advanced techniques. At which point you will just have to un-learn and re-learn everything you previously used your thumb for
ik denk dat ze bedoelen dat je wel barre moet doen, alleen op de correcte wijze en niet met je duimquote:Op vrijdag 15 april 2011 12:33 schreef Dribbel_ het volgende:
En door hem niet barré te pakken beperk je jem ogelijkheden variaties te maken tijdens je spel.
ook maar 2 vingers hier, maar volgens mij speelde jij ook nog met je pink, dat lukt mij niet, maar gewoon mijn wijs- en ringvinger powerchords, al ben ik nog niet heel goed in powerchords..quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:37 schreef The_Dean het volgende:
Lekker boeiend hoe je hem wel of niet mag pakken
Ik moest mijn powerchords ook altijd met drie vingers spelen, fuck that!
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:33 schreef Dribbel_ het volgende:
En door hem niet barré te pakken beperk je jem ogelijkheden variaties te maken tijdens je spel.
Darentegen kun je je duim dan wel weer verzetten voor een verlaagde bastoon, wat weer niet kan als je een volledige barré speelt. Veel muzikanten spelen zo, Graham Coxon van Blur onder andere ook.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Haha ja klopt. En die onderste muten hoeft toch niet, je slaat enkel de snaren aan die je nodig hebt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:39 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ook maar 2 vingers hier, maar volgens mij speelde jij ook nog met je pink, dat lukt mij niet, maar gewoon mijn wijs- en ringvinger powerchords, al ben ik nog niet heel goed in powerchords..
ik mute de onderste snaren vanzelf eigenlijk als ik ze met 2 vingers speel, met 3 vingers moet ik mn best doen om te muten
ow zo dacht ik dat het wel moest, tenminste op m'n videolessen zei die gast dat je de onderste moest mutenquote:Op vrijdag 15 april 2011 12:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Haha ja klopt. En die onderste muten hoeft toch niet, je slaat enkel de snaren aan die je nodig hebt.
Inderdaad. Net een punk cover gemaakt die uit 4 powerchords bestaatquote:Op vrijdag 15 april 2011 12:49 schreef The_Dean het volgende:
Bij powerchords? Doe ik nooit
Niet teveel nadenken, lekker rammen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |