abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95376369
Er zijn best wel veel mensen in Nederland die aan eenzaamheid lijden. Mensen die dingen hebben meegemaakt, waardoor ze moeilijk sociale en intieme contacten kunnen opbouwen. Sommige mensen werden zwaar gepest voor wat voor reden dan ook, en nu hebben ze zware onzekerheden die hen belemmerd in hun dagelijkse leven. Andere mensen hebben een hele nare thuis en familie situatie gehad, waardoor ze nooit de vaardigheden hebben kunnen leren om echte vrienden te maken en liefde te vinden. Misschien kregen ze een ziekte, misschien lag het gewoon aan hen manier van denken, misschien was het een combinatie van verschillende oorzaken.

Gelukkig kunnen mensen die IRL niet durven om mensen aan te spreken of om hulp te zoeken voor hun problemen, dat nog steeds anoniem via het internet doen. Daarom dacht ik dat we een topic konden maken voor mensen die aan extreme eenzaamheid leiden en dat ze hier hun ervaringen, problemen en levensverhaal konden zetten en erover praten. En dan kunnen mensen die er zin in hebben, advies en inzicht geven over hun situatie en heel misschien kunnen de mensen die aan eenzaamheid leiden een manier vinden om hun vicieuze cirkel te doorbreken.

Een sociaal netwerk opbouwen lijkt mij een centraal thema voor deze reeks. Het is een goede oplossing voor eenzaamheid. En als je je niet eenzaam voelt, is het waarschijnlijk ook de moeite waard.

De aard van dat sociale contact is van belang. Staat in het contact het contact zelf centraal of staat een activiteit centraal en is het contact een spin-off. Als het contact centraal staat zijn er natuurlijk allerlei gradaties mogelijk in de mate van nabijheid / intimiteit.

Hechte vriendschappen ontstaan alleen over langere tijd en moet je onderhouden. Intieme vriendschapen kunnen ook op korte termijn ontstaan met geestverwanten.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen 1 persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

NOTE 2: Als er nog mensen zijn die wil meeten uit het versieren op latere leeftijd topic, kunnen we dit hier in dit topic: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd verder bespreken.
The view from nowhere.
pi_95377480
Ik zat net nog het verhaal van Minnimin in het vorige deel te lezen.Maar waar jij mee zit is heul geen versier probleem. Het is een bevestigingsprobleem! Een bevestiging dat ook JIJ iemand bent die er mag zijn en een stukje geluk verdient. Ik herken het compleet namelijk. Maar pas je daar in godsnaam mee op, en blijf bij jezelf staan. In mijn drang naar bevestiging heb ik best iets heel doms gedaan en dat wreekt zich elke maand nog (dankzij de alimentatie die ik mag dokken)
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_95377581
TT _O-
Children of the night. What music they make.
pi_95379287
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 06:40 schreef Ordos20 het volgende:
Ik zat net nog het verhaal van Minnimin in het vorige deel te lezen.Maar waar jij mee zit is heul geen versier probleem. Het is een bevestigingsprobleem! Een bevestiging dat ook JIJ iemand bent die er mag zijn en een stukje geluk verdient. Ik herken het compleet namelijk. Maar pas je daar in godsnaam mee op, en blijf bij jezelf staan. In mijn drang naar bevestiging heb ik best iets heel doms gedaan en dat wreekt zich elke maand nog (dankzij de alimentatie die ik mag dokken)
Je hebt iemand zwanger gemaakt?
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:00:37 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95380553
Mag er voortaan in de sluitpost een link naar het nieuwe topic, dank. :)
Je moeder is een hamster
pi_95381387
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:25 schreef L-E het volgende:

[..]

Je hebt iemand zwanger gemaakt?
Nou ja en nee: als bevestiging een vriendin gevonden indertijd (ik was 22, eerste serieuze relatie), getrouwd en een kind gekregen.... maar we pasten niet bijelkaar en nu zit ik dus weer op de markt als gescheiden vader.

Achteraf gezien had ik al kunnen zien dat ik er wanhopig mee bezig was, en dat ik het deed om erkend te worden als man. We pasten niet bijelkaar en ik vormde me naar haar, en zette mezelf aan de kant, inclusief laag zelfbeeld. Dus eigenlijk begin ik op mijn dertigste weer vanaf 0
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:49:21 #7
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95382250
Die bevestiging was wel goddelijk. Alle complimenten die ik van hem heb gehad afgelopen weekend. Ja jeetje, dat is wel iets heel groots hoor. ---

[ Bericht 34% gewijzigd door lanterfanteraar op 12-04-2011 11:02:59 ]
pi_95382410
Het ligt op het puntje van mijn tong: verklaar je nader? Je woordkeuze is nogal apart: "ondergaan" (je bent toch beide lekker met elkaar bezig???) "Jammer van de persoon" (dus je ligt met iemand in bed die je eigenlijk niet ziet zitten???) etc.
pi_95382453
Klinkt een beetje als "doktertje spelen".
pi_95382650
ligt dit aan mij of worden de verhalen van lantefanteraar steeds raarder :?
Eerst iemand tussen haar benen laten en nu in iemands bed mogen liggen . Ik snap het even niet meer :?
pi_95382724
IDD vandaar mijn vraag ook. Het klinkt zo....... klinisch en apart. Serieus, zelfs met een tijdelijke FWB heb ik dat nooit zo benaderd. Er was altijd een wederzijds gevoel. Vaag, vaag, vaag.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:02:20 #12
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95382761
Oh. Ik wist niet meer wat ik wel en niet hier op het forum had gepost. Het gaat nu over bevestiging. Bevestiging is wel heerlijk hoor.
pi_95382826
Bevestiging vind je niet in iemands bed hoor :?
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:17:21 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95383396
Kan wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_95383825
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:25 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Nou ja en nee: als bevestiging een vriendin gevonden indertijd (ik was 22, eerste serieuze relatie), getrouwd en een kind gekregen.... maar we pasten niet bijelkaar en nu zit ik dus weer op de markt als gescheiden vader.

Achteraf gezien had ik al kunnen zien dat ik er wanhopig mee bezig was, en dat ik het deed om erkend te worden als man. We pasten niet bijelkaar en ik vormde me naar haar, en zette mezelf aan de kant, inclusief laag zelfbeeld. Dus eigenlijk begin ik op mijn dertigste weer vanaf 0
Heb je nog omgang met je kind?
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:32:29 #16
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95384071
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:59 schreef formerjellybean het volgende:
ligt dit aan mij of worden de verhalen van lantefanteraar steeds raarder :?
Eerst iemand tussen haar benen laten en nu in iemands bed mogen liggen . Ik snap het even niet meer :?
Valt mij ook op idd.
Je moeder is een hamster
pi_95384181
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:27 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Heb je nog omgang met je kind?
Gelukkig wel: ik zie hem volgens de standaard regeling elek twee weken. De eerste 4 jaar van zijn leven heb ik me rot geraced van en naar werk om hem op te halen van de KDV, voeden, baden en naar bed brengen. Dat terwijl de moeder de hele dag eigenlijk thuis zat (hint: ze was liever lui dan moe). Dus ik deed zo'n beetje alles in huis, als ik maar in een relatie (en dus bevestiging) bleef. Ik heb het zelfs geslikt dat sex er niet meer in zat, en dat we apart sliepen want oh: dat ik zo vroeg op moest om naar het werk te gaan daar kon ze wel eens te vroeg wakker van worden. En in de tussentijd deed ze wel leuke dingen met mijn collega terwijl ik aan het werk was (en van mijn geld bleek later).

Waarom illustreer ik het zo: je kunt wanhopig zijn, maar laat jezelf ook in waarde. Hoe je ook bent en er uitziet, je bent en blijft een mens. Liever wanhopig alleen dan totaal gebruikt worden, neem dat maar van mij aan.
pi_95385555
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:34 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Gelukkig wel: ik zie hem volgens de standaard regeling elek twee weken. De eerste 4 jaar van zijn leven heb ik me rot geraced van en naar werk om hem op te halen van de KDV, voeden, baden en naar bed brengen. Dat terwijl de moeder de hele dag eigenlijk thuis zat (hint: ze was liever lui dan moe). Dus ik deed zo'n beetje alles in huis, als ik maar in een relatie (en dus bevestiging) bleef. Ik heb het zelfs geslikt dat sex er niet meer in zat, en dat we apart sliepen want oh: dat ik zo vroeg op moest om naar het werk te gaan daar kon ze wel eens te vroeg wakker van worden. En in de tussentijd deed ze wel leuke dingen met mijn collega terwijl ik aan het werk was (en van mijn geld bleek later).

Waarom illustreer ik het zo: je kunt wanhopig zijn, maar laat jezelf ook in waarde. Hoe je ook bent en er uitziet, je bent en blijft een mens. Liever wanhopig alleen dan totaal gebruikt worden, neem dat maar van mij aan.
Daar heb je gelijk in idd, je moet jezelf niet verliezen en wegcijferen in een relatie. Maar als je weinig ervaring hebt met het omgaan van vrouwen en het is je eerste relatie, hoe moet je dan weten hoe je een goede relatie opbouwt? Dat is een gebrek aan ervaring wat je hebt, en dat kan goed of fout aflopen.
pi_95385742
Wat een feest van herkenning jullie post van gisteravond. Ik som even op waar ik me in kan vinden.

Een te romantisch beeld van de liefde.

Te veel bezig met hoe ik overkom op anderen.

Ik vind dat ik weinig te vertellen heb, heb natuurlijk niet de leuke vriendengroepen om dingen mee te maken.

Jaaaa ik wil passie vuur en vonken. Zoals l-e schreef. Ik heb trouwens een zomerliefde gehad die best romantisch was maar heb dat verpest door voor te stellen om samen te wonen.

Ik voel veel te snel iets voor iemand die lief is voor me. En ik kan weinig weerstand bieden. Ik wil alles doen en kan geen nee zeggen.

Het valt me wel op dat het veel over uiterlijk gaat. Uiterlijk doet me niet zo veel. Ik flirt genoeg met de meisjes achter de kassa en naast me inde file.
Dat geeft me wel zelfvertrouwen. Ben wel een kilo of 7 te zwaar, maar daar heb ik weinig moeite mee.

Star trek serieus???
pi_95385999
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:04 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in idd, je moet jezelf niet verliezen en wegcijferen in een relatie. Maar als je weinig ervaring hebt met het omgaan van vrouwen en het is je eerste relatie, hoe moet je dan weten hoe je een goede relatie opbouwt? Dat is een gebrek aan ervaring wat je hebt, en dat kan goed of fout aflopen.
Idd, en daar heb ik 10 jaar over moeten doen om het uit te vinden.

Dus op zich (en aanvullend op wat Lipper net gepost heeft), naast mijn werk heb ik nu niet veel. Geen vriendengroep, geen bijzondere hobbies, tsja eigenlijk niks om over te praten.

En toch he? Toch maakt ook dat niet zoveel uit. Als je accepteert wie je bent (in een dip is dat moeilijk) dan komt het goed. Onzeker ben ik nog heel erg, vooral als dames mij vragen wat ik zoal doe, en ik al weet dat ik niet veel interessants kan opsommen. Als je het leukt brengt en gewoon open blijft en vooral jezelf, dan komt het wel goed.
pi_95386695
Ik voel me ook vaak oud, dat ik denk dat mensen Van mijn leeftijd me niet begrijpen.
pi_95386872
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:31 schreef lipper het volgende:
Ik voel me ook vaak oud, dat ik denk dat mensen Van mijn leeftijd me niet begrijpen.
Hoe bedoel je? Ze begrijpen je niet wat je hebt meegemaakt ofzo?
pi_95387348
Nee dat iknop me 16e al voor mezelf moest zorgen. Met alle zorgen van dien zonder hulp. toen woonde ik in leiden in een kamer van 400¤ en verdiende ik 500 voor een hele maand werk. Dat is de tijd dat ik dakloos werd. En een soort van boos op leeftijdsgenoten omdat hun die zorgen niet hadden. Ik kon daar toen niet tegen en was jaloers. Ik vond et niet eerlijk dat ik moest werken em ergens te kunnen wonen omdatbje moeder me niet in huis wou. Ik kwam uit eenbinternaat namelijk
pi_95389668
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:48 schreef lipper het volgende:
Nee dat iknop me 16e al voor mezelf moest zorgen. Met alle zorgen van dien zonder hulp. toen woonde ik in leiden in een kamer van 400¤ en verdiende ik 500 voor een hele maand werk. Dat is de tijd dat ik dakloos werd. En een soort van boos op leeftijdsgenoten omdat hun die zorgen niet hadden. Ik kon daar toen niet tegen en was jaloers. Ik vond et niet eerlijk dat ik moest werken em ergens te kunnen wonen omdatbje moeder me niet in huis wou. Ik kwam uit eenbinternaat namelijk
Kan ik me voorstellen, je hebt het veel moeilijker gehad dan zij en je moest het allemaal zelf regelen.
pi_95389816
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:49 schreef lanterfanteraar het volgende:
Die bevestiging was wel goddelijk. Alle complimenten die ik van hem heb gehad afgelopen weekend. Ja jeetje, dat is wel iets heel groots hoor. ---
In jouw geval zijn complimenten krijgen over je uiterlijk van de eerste de beste geinteresseerde vent die in je onderbroek wil komen niet zo moeilijk.

Goddelijk en groots? :')
Als je het nooit hebt gekend, die aandacht, snap ik dat het leuk is, maar overdrijf nou niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')