http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtkoelerquote:Op maandag 11 april 2011 21:27 schreef Barcaconia het volgende:
Spannen met heet waterGeloof je het zelf???
Dat is net zo'n fabeltje als dat koude lucht meer vermogen oplevert als warme lucht
Jij snapt niet dat fabrikanten alles doen om mensen meer geld uit hun zakken te kloppen?quote:Op maandag 11 april 2011 21:30 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtkoeler
Nice. Zal wel gaan als de brandweer nu of niet?quote:Op maandag 11 april 2011 21:28 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Zit gewoon rechtop hoor.
Alleen de inlaat is wel omgekeer gemonteerd om meer ruimte te krijgen aan de onderzijde.
Als je bedenkt dat een standaard 205 een 60 pk heeft en deze met dezelfde turbo als ellevehC86 zonder extra aanpassingen op 130PK zit dan vind ik het zelf een hele verbetering.
Destijds wel 2ehands gekocht en veel zelf kunnen doen, anders is zoiets niet te betalen.
Sorry, bij natuurkunde op school klonk het zo logisch (en ja, ik haalde goede cijfers voor natuurkunde)quote:Op maandag 11 april 2011 21:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat fabrikanten alles doen om mensen meer geld uit hun zakken te kloppen?
Een Hyundai Excel 1.3 Hatchback uit 1990quote:Op maandag 11 april 2011 21:28 schreef Resistor het volgende:
Wat voor auto en vooral: wat voor motor moet het op?
Maar ik denk dat dit topic wel een grote kans maakt om in PTA toppers te eindigen.
Ik zie niet in waarom het goed zou kunnen zijn. Die lucht gaat met zo'n snelheid dat een beetje warmte geen zak uitmaakt natuurlijk.quote:Op maandag 11 april 2011 21:32 schreef Resistor het volgende:
[..]
Sorry, bij natuurkunde op school klonk het zo logisch (en ja, ik haalde goede cijfers voor natuurkunde)
Volgens mij ben je opgelicht, ik heb daarvoor incl. inbouw in m'n signum vorige maand welgeteld ¤370,67 betaald.quote:Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik wil niet in 1 keer 2500 Euro naar de maan helpen?
Volgens mij ben jij opgelicht dan, je hebt een Signumquote:Op maandag 11 april 2011 21:35 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Volgens mij ben je opgelicht, ik heb daarvoor incl. inbouw in m'n signum vorige maand welgeteld ¤370,67 betaald.
Zal wel een low pressure turbo zijn dan denk ik, deze word in de rally wereld gebruiktquote:Op maandag 11 april 2011 21:35 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Volgens mij ben je opgelicht, ik heb daarvoor incl. inbouw in m'n signum vorige maand welgeteld ¤370,67 betaald.
Ja heb ik ook, maar dat is een carburateurmotor, en dat gaat dus nietquote:Op maandag 11 april 2011 21:34 schreef vosss het volgende:
Ik had minstens gedacht dat je een dikke Chevelle zou hebben
Lol, dat topic had ik gezien, die gozer is echt domquote:Op maandag 11 april 2011 21:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel even de luchtkanalen polijsten hè.
quote:Op maandag 11 april 2011 21:38 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Lol, dat topic had ik gezien, die gozer is echt dom
Liever niet, ik wil het wel "factory standard" laten, zo groot is mijn kennis nou ook weer niet en ik wil dat ding echt niet innen 100 km opgeblazen hebbenquote:Op maandag 11 april 2011 21:38 schreef Acryl het volgende:
Ik zou trouwens wel een grotere inlet fan monteren, geeft net dat meer vermogen op lagere toeren!
Dat topic ken ik niet. Maar ik zou het wel overwegen. Polijsten is wat anders dan zandstralen hè.quote:Op maandag 11 april 2011 21:38 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Lol, dat topic had ik gezien, die gozer is echt dom
Ik vond het al raar dat de monteur me vroeg of ik ook wel eens een bospaadje meepakte of dat ik gewoon op de openbare weg bleef. Als ik dat geweten had!quote:Op maandag 11 april 2011 21:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Zal wel een low pressure turbo zijn dan denk ik, deze word in de rally wereld gebruikt
Ik weet het, maar daar heb ik de machines niet voor helaasquote:Op maandag 11 april 2011 21:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat topic ken ik niet. Maar ik zou het wel overwegen. Polijsten is wat anders dan zandstralen hè.
Aiiii, had je zomaar even een dikke turbo upgrade kunnen krijgen voor misschien wel hetzelfde geldquote:Op maandag 11 april 2011 21:41 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik vond het al raar dat de monteur me vroeg of ik ook wel eens een bospaadje meepakte of dat ik gewoon op de openbare weg bleef. Als ik dat geweten had!
Heeft de fabrikant wel een indicatie voor de vermogens/koppelwinst van dat ding erbij gegeven? en ga je er achteraf mee op de testbank?quote:Op maandag 11 april 2011 21:40 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Liever niet, ik wil het wel "factory standard" laten, zo groot is mijn kennis nou ook weer niet en ik wil dat ding echt niet innen 100 km opgeblazen hebben
Denk dat de lagers dan te heet worden, durf ik nog echt niet aan hoorquote:Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je er trouwens nog een poelie op maakt kun je 2 riemen trekken, dan kan 'ie meer toeren aan.
je moet er natuurlijk altijd mee op de draaibank gaan liefst voor en na dan kun je het verschil zienquote:Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft de fabrikant wel een indicatie voor de vermogens/koppelwinst van dat ding erbij gegeven? en ga je er achteraf mee op de testbank?
Man dat zijn turbolagers, die kunnen dat echt wel hebben. Anders wat vaseline ertussen.quote:Op maandag 11 april 2011 21:46 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Denk dat de lagers dan te heet worden, durf ik nog echt niet aan hoor
Nee, maar ik zal morgen even mijn vriend bellen waarvan ik hem heb gekocht, hij vertelde me alleen dat er momenteel nog geen betere turbo van dit type uit was, maar als ik klaar ben gaat ie echt wel de testbank opquote:Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft de fabrikant wel een indicatie voor de vermogens/koppelwinst van dat ding erbij gegeven? en ga je er achteraf mee op de testbank?
hahahahahaquote:Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef guapo het volgende:
Je kan ook nog een extra ventilator vóór je Turbo of Compressor plaatsen. Als er meer lucht door stroomt dan kan dat zo'n 40 pk schelen.
Je neemt me in de maling.......toch?, dude, even serieus nou, niet dat ik het ga doen ofzo, maar dit lijkt me te makkelijk, anders zou de fabrikant het toch zelf ook aanraden?quote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Man dat zijn turbolagers, die kunnen dat echt wel hebben. Anders wat vaseline ertussen.
Die fabrikant houdt zijn smoel wel hoor, want die hebben liever dat jij een grotere turbo koopt. Maar als dit zo makkelijk kan, des te beter toch? Fabrikanten vertellen toch ook niet dat je 50pk kan winnen door een andere chip of 10pk door een beter luchtfilter?quote:Op maandag 11 april 2011 21:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Je neemt me in de maling.......toch?, dude, even serieus nou, niet dat ik het ga doen ofzo, maar dit lijkt me te makkelijk, anders zou de fabrikant het toch zelf ook aanraden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |