Dus de ECU hoeft dan niet meer aangepast te worden?quote:Op maandag 11 april 2011 21:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zal maar even serieus antwoorden dan.
Dit is dus zoals gezegd een luchtcompressor (aangedreven door een riem) ipv een turbo (aangedreven door uitlaatgassen). Deze worden standaard geleverd met flink wat fabrieksbescherming in de vorm van koper in de drukkamer.
Je moet hem dus even openschroeven en het koperen beschermmateriaal er uit gooien en dan weer terug in elkaar monteren.
Dan op je auto zetten, met een riem aandrijven de de drukleidingen op je inlaatkanaal aansluiten.
Waarom maar zo weinig?quote:Op maandag 11 april 2011 21:13 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dus de ECU hoeft dan niet meer aangepast te worden?
Mag ik dan ook in 1 keer de druk gelijk opschalen naar 10 PSI?
Idd, 20 PSI kan zo'n ding makkelijk aan!quote:
Ik wil niet in 1 keer 2500 Euro naar de maan helpen?quote:
Ja, een steun en een stuk plat met een met een gradenboog, er werd me verteld dat de turbo eerst naar 14 graden moest om niet gelijk de riem te breken.quote:Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
Zorg nou eerst voor een goede decompressieplaat tussen het blok en het carter.
Heb je trouwens wel een montagesteun bij deze turbo gekregen, anders lukt dat monteren nooit...
Met een nieuwe riem moet dat inderdaad wel, maar neem aan dat je dat gewoon meeneemt in de ombouw.quote:Op maandag 11 april 2011 21:21 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ja, een steun en een stuk plat met een met een gradenboog, er werd me verteld dat de turbo eerst naar 14 graden moest om niet gelijk de riem te breken.
Waaruit concludeer jij dat ik 2 versnellingen heb? ik heb alleen 'D' of telt de R ook als versnelling?quote:Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik wil niet in 1 keer 2500 Euro naar de maan helpen?
Ga jij eens even wat anders doen ofzo, ik heb hier een serieus topic met serieuze vragen.
Jij rijdt toch ook niet volcontinu volgas in zijn tweede versnelling?
En als de nieuwe riem niet past, kan je de riem gewoon verlengen door er een stuk van de oude riem aan te nieten/naaien! dit werkt perfect.quote:Op maandag 11 april 2011 21:23 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Met een nieuwe riem moet dat inderdaad wel, maar neem aan dat je dat gewoon meeneemt in de ombouw.
WOW! is dat nou zo'n upside-down setup? nog nooit irl gezienquote:Op maandag 11 april 2011 21:20 schreef GizartFRL het volgende:
Op mijn 205 GTI ( Gran Turbo injection) heb ik hem op de volgende manier gemonteerd:
[ afbeelding ]
Zeg..... als je denkt leuk te zijn, pleur dan lekker op naar ONZ, niemand zit hier op te wachtenquote:Op maandag 11 april 2011 21:24 schreef Acryl het volgende:
[..]
En als de nieuwe riem niet past, kan je de riem gewoon verlengen door er een stuk van de oude riem aan te nieten/naaien! dit werkt perfect.
Er zijn diverse zelfspannende riemen in de handel; die span je dmv heet water, dat is echt de uitvinding van de eeuwquote:Op maandag 11 april 2011 21:24 schreef Acryl het volgende:
[..]
En als de nieuwe riem niet past, kan je de riem gewoon verlengen door er een stuk van de oude riem aan te nieten/naaien! dit werkt perfect.
Een beetje volgens het krimpkousenmethodiek bedoel je?quote:Op maandag 11 april 2011 21:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zijn diverse zelfspannende riemen in de handel; die span je dmv heet water, dat is echt de uitvinding van de eeuw
Fantastisch, wat ze al niet verzinnen vandaag de dag!quote:Op maandag 11 april 2011 21:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zijn diverse zelfspannende riemen in de handel; die span je dmv heet water, dat is echt de uitvinding van de eeuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |