Bedankt, hier heb ik wat aan. Ja er staat ook een plaatje op die website maar die vind ik nogal saai. Ik wil vooral veel kleuren gaan gebruiken en misschien een thema.quote:Op maandag 11 april 2011 19:45 schreef trovey het volgende:
Zal ik maar eens beginnen om een serieuze reaktie te geven dan?![]()
http://www.verbouwtips.nl/tuin/kippenhok-maken/
De voorwaarden waaraan een goed hok moet voldoen zodat het niet alleen leuk is voor de eigenaren maar ook voor de kippen zelf.Wat betreft verf en decoratie kun je het natuurlijk zo gek maken als jezelf wilt.....desnoods een roze kippenhok met gefiguurzaagde kippen en bloemen erop.
Verwarmen is echt onzin en vast ook niet erg goed voor je kippen (want wel erg goed voor kipbedreigend ongedierte).quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:03 schreef lady-wrb het volgende:
lees je eerst eens her en der in. er is genoeg te vinden op het kippenforum.
een verwarming in een kippenhok is wat overdreven, vind je niet?
ze zijn zelf voorzien van een donzen verpakking, dus koud hebben ze het niet gauw.
ze zitten wel graag tocht- en vochtvrij.
en de leg heeft niet zozeer met temperatuur te maken, maar met de hoeveelheid daglicht.
waarom nou lampen? de legstop is een natuurlijk verschijnsel.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Verwarmen is echt onzin en vast ook niet erg goed voor je kippen (want wel erg goed voor kipbedreigend ongedierte).
Stroom naar je hok is wel fijn. Bijvoorbeeld omdat de leg samenhangt met de hoeveel licht.. niet met de hoeveelheid daglicht. Dus als de dag niet lang genoeg meer is, dan kan je een lampje op een tijdklok zetten, en dan leggen je kipjes ook 's winters.
Bovendien kan je dan in diezelfde winter een elektriek verwarmd drinkwaterbakje neerzetten en dat is reuze handig. Kippen drinken veel water.
En dan wel supermarkteieren halen? Een legbatterij doet iets heel anders met dat licht trouwens, die verkorten de kipdag zodat de kip meer dan 1 ei per dag legt.quote:Op maandag 25 april 2011 16:18 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waarom nou lampen? de legstop is een natuurlijk verschijnsel.
ik mag toch hopen dat je geen legbatterij wil beginnen? laat die kippen toch lekker in de winter met rust. met een beetje mazzel leggen ze gewoon door en zo niet, de supermarkt ligt vol met eieren en in het voorjaar gaan ze er weer met volle moed tegenaan
Ik geloof dat ik er ook iets naast zit; de daglengte kunstmatig verkorten is om de rui af te dwingen (ten behoeve van een nieuwe legperiode, dat wel).quote:Op maandag 25 april 2011 21:13 schreef lady-wrb het volgende:
dat van die dag verkorten wist ik niet. ik heb altijd gedacht dat een ei produceren 27 uur duurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |