abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 18:58:27 #1
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_95353014
Goratj krijgt binnenkort 2 kuikens in zijn tuin dus willen wij een hok maken voor die beesten. Waar ze 's avonds ook binnen kunnen en overdag buiten. Ik weet ook niet hoeveel ruimte hun nodig hebben enzo maar we willen dus elke dag verse eitjes.

We willen ook wel een innovatief hok fixxen met misschien verwarmingselementen zodat de kippen het warm hebben, dit stimuleert ook de leg productiviteit volgens mij.

Hebben jullie nog ideeën om een mooi hok te maken? Misschien leuke kleurtjes of vormen want ik ben totaal niet creatief.

Foto's worden geplaatst van de progressie!
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  maandag 11 april 2011 @ 19:24:38 #2
317853 Goratj
nooit weg geweest
pi_95354320
jep zeer belangrijk is dat de kippen van de buitenlucht kunnen genieten, maar met regen toch droog kunnen zitten. ook wil ik graag voorkomen dat ze me gaan irriteren door lastig gedrag
Mann: Raus Raus!!
Frau: aber...ich habe Kinder...
Gewehr: RATATATATATATAATA,
Mann: Du hast kein Kinder mehr!
pi_95355708
Zal ik maar eens beginnen om een serieuze reaktie te geven dan? :')

http://www.verbouwtips.nl/tuin/kippenhok-maken/

De voorwaarden waaraan een goed hok moet voldoen zodat het niet alleen leuk is voor de eigenaren maar ook voor de kippen zelf. ;) Wat betreft verf en decoratie kun je het natuurlijk zo gek maken als jezelf wilt.....desnoods een roze kippenhok met gefiguurzaagde kippen en bloemen erop. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_95356738
Als je het hok verft dan dettol bij de verf doen en dat bij elke verfbeurt (vraag me niet meer waarom maar dat vertelde een kippenhouder ons)
  maandag 11 april 2011 @ 20:23:12 #5
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_95358560
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:45 schreef trovey het volgende:
Zal ik maar eens beginnen om een serieuze reaktie te geven dan? :')

http://www.verbouwtips.nl/tuin/kippenhok-maken/

De voorwaarden waaraan een goed hok moet voldoen zodat het niet alleen leuk is voor de eigenaren maar ook voor de kippen zelf. ;) Wat betreft verf en decoratie kun je het natuurlijk zo gek maken als jezelf wilt.....desnoods een roze kippenhok met gefiguurzaagde kippen en bloemen erop. :P
Bedankt, hier heb ik wat aan. Ja er staat ook een plaatje op die website maar die vind ik nogal saai. Ik wil vooral veel kleuren gaan gebruiken en misschien een thema.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  Boks-Chick dinsdag 12 april 2011 @ 22:37:07 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_95420394
Alle leuke lieve kleutertjes mogen in ONZ gaan spelen O+
lolwut
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 22:03:04 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95597558
lees je eerst eens her en der in. er is genoeg te vinden op het kippenforum.
een verwarming in een kippenhok is wat overdreven, vind je niet?
ze zijn zelf voorzien van een donzen verpakking, dus koud hebben ze het niet gauw.
ze zitten wel graag tocht- en vochtvrij.
en de leg heeft niet zozeer met temperatuur te maken, maar met de hoeveelheid daglicht.
pi_95776587
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:03 schreef lady-wrb het volgende:
lees je eerst eens her en der in. er is genoeg te vinden op het kippenforum.
een verwarming in een kippenhok is wat overdreven, vind je niet?
ze zijn zelf voorzien van een donzen verpakking, dus koud hebben ze het niet gauw.
ze zitten wel graag tocht- en vochtvrij.
en de leg heeft niet zozeer met temperatuur te maken, maar met de hoeveelheid daglicht.
Verwarmen is echt onzin en vast ook niet erg goed voor je kippen (want wel erg goed voor kipbedreigend ongedierte).
Stroom naar je hok is wel fijn. Bijvoorbeeld omdat de leg samenhangt met de hoeveel licht.. niet met de hoeveelheid daglicht. Dus als de dag niet lang genoeg meer is, dan kan je een lampje op een tijdklok zetten, en dan leggen je kipjes ook 's winters.

Bovendien kan je dan in diezelfde winter een elektriek verwarmd drinkwaterbakje neerzetten en dat is reuze handig. Kippen drinken veel water.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_95812099
Ten eerste welke soort kippen.
Niet iedere kip zit op een stok.

Dan het binnenhok/nachthok, dat moet sowieso wit zijn aan de binnenkant. Dit i.v.m. Hygiëne en bloedluis.

Verwarming absoluut niet doen, je zou het nachthok dubbelwandig kunnen maken met binnen in piepschuim.
pi_95892906
Ik kwam deze net tegen ;)

† In Memoriam † maandag 25 april 2011 @ 16:18:36 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95958089
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Verwarmen is echt onzin en vast ook niet erg goed voor je kippen (want wel erg goed voor kipbedreigend ongedierte).
Stroom naar je hok is wel fijn. Bijvoorbeeld omdat de leg samenhangt met de hoeveel licht.. niet met de hoeveelheid daglicht. Dus als de dag niet lang genoeg meer is, dan kan je een lampje op een tijdklok zetten, en dan leggen je kipjes ook 's winters.

Bovendien kan je dan in diezelfde winter een elektriek verwarmd drinkwaterbakje neerzetten en dat is reuze handig. Kippen drinken veel water.
waarom nou lampen? de legstop is een natuurlijk verschijnsel.
ik mag toch hopen dat je geen legbatterij wil beginnen? laat die kippen toch lekker in de winter met rust. met een beetje mazzel leggen ze gewoon door en zo niet, de supermarkt ligt vol met eieren en in het voorjaar gaan ze er weer met volle moed tegenaan
pi_95958308
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 16:18 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

waarom nou lampen? de legstop is een natuurlijk verschijnsel.
ik mag toch hopen dat je geen legbatterij wil beginnen? laat die kippen toch lekker in de winter met rust. met een beetje mazzel leggen ze gewoon door en zo niet, de supermarkt ligt vol met eieren en in het voorjaar gaan ze er weer met volle moed tegenaan
En dan wel supermarkteieren halen? Een legbatterij doet iets heel anders met dat licht trouwens, die verkorten de kipdag zodat de kip meer dan 1 ei per dag legt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † maandag 25 april 2011 @ 21:13:47 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_95969802
dat van die dag verkorten wist ik niet. ik heb altijd gedacht dat een ei produceren 27 uur duurt.
pi_95970216
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:13 schreef lady-wrb het volgende:
dat van die dag verkorten wist ik niet. ik heb altijd gedacht dat een ei produceren 27 uur duurt.
Ik geloof dat ik er ook iets naast zit; de daglengte kunstmatig verkorten is om de rui af te dwingen (ten behoeve van een nieuwe legperiode, dat wel).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')