Oh, ik zie katten juist vaak van alles als krabpaal gebruiken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:09 schreef DeLuna het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat voor katten dat zijn, die ook tuinmeubilair gaan mollen. Ik weet van mijn katten dat ze er eigenlijk alleen op gaan zitten om lekker in de zon te gaan kroelen.
Misschien mis je daarom op regelmatige basis een vis uit je vijvertjequote:Op dinsdag 12 april 2011 17:57 schreef SoraAoi het volgende:
Ik ben weg hier, vind het goed
Als er een kat in mijn tuin is die schade veroorzaakt zal ik deze eerst proberen weg te jagen. Blijft deze terug komen dan ga ik met de eigenaar van die kat praten over wat voor een schade dit dier wel niet aanricht aan mijn eigendommen.
Is deze eigenaar sociaal, bereid om mee te denken (eventueel schade te vergoeden) en wilt deze meehelpen met het zoeken naar oplossingen dan heb ik geen probleem. Mooi toch? Zo zou iedereen moeten zijn
Steekt deze echter de kop in het zand en vind hij het maar allemaal best dan zal ik hem gedurende een langere periode blijven waarschuwen, eventueel bewijs door de bus gooien. Geen reactie? Nou dan is die kat op een grijze zondag 100 km verder op zodat we beide van het probleem af zijn. Ik zal de kat niks aandoen en kies voor een diervriendelijke oplossing waar we allen profijt van hebben.
Zo duidelijk?
Die van mij hebben hier genoeg bomen waar ze zich blijkbaar in uitleven. Ik heb ook nog geen kapot meubilair hier of bij de buren gezien.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:10 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Oh, ik zie katten juist vaak van alles als krabpaal gebruiken.
Jeukt je onderbuik soms?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Iemand die een kat evenveel waard acht als een mens die beweert dat anderen het niet snappen.
Hoe is het op je zolderkamertje, kun je het zonlicht een beetje buiten houden?
Geloof me, ik ken katten (heb er zo eentje gehad) die blijven krabben en doen totdat iets open is, van tuinkussens, behang, planken tot aan hekwerken aan toe.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af wat voor katten dat zijn, die ook tuinmeubilair gaan mollen. Ik weet van mijn katten dat ze er eigenlijk alleen op gaan zitten om lekker in de zon te gaan kroelen.
Glazen tafels, auto's, vuilniswagers, hangjongeren, telefooncellenquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:10 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Oh, ik zie katten juist vaak van alles als krabpaal gebruiken.
Maar dat ligt denk ik ook aan de opvoeding, mijn katten moeten dat echt niet flikken, dan pak ik ze bij hun nekvel op en sluit ik ze op in de berging. Misschien dat ze het daarom ook niet doen bij anderen, omdat ze weten dat het niet mag.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Geloof me, ik ken katten (heb er zo eentje gehad) die blijven krabben en doen totdat iets open is, van tuinkussens, behang, planken tot aan hekwerken aan toe.
Het heeft ook wel bepaalde redenen dat we geen leren bank hebben staan en de hoofdreden is niet dat we het niet mooi vinden hoor.
Een van onze katten knaagt zonder probleem het blik open waar het kattenvlees in zit (de bekende blikken) en kan gerust wat schade veroorzaken als ze het idee heeft dat er iets te halen valt.
Nu zijn ze gelukkig niet allemaal zo, maar je hebt ze erbij hoor.
Eerste kun je niets aan doen, en kun je de kat of eigenaar ook niet kwalijk nemen. Tweede is een gebrek aan opvoeding.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:16 schreef Geelman het volgende:
Een kat heeft laatst nog over mijn motorkap gelopen. Met z'n zandpoten. Dit kan dus flinke krassen opleveren, en daar word ik echt niet blij van. Mijn oom en tante hadden in hun nieuwe huis gordijnen laten ophangen en de o zo gezellige huispoes vond het nodig om er even in te gaan hangen. Dan krijg je toch zin om zo'n beest te wurgen?
Of hebben de kattenliefhebbers hier alleen maar spul uit de kringloopwinkel om hun 'poezels'lekker hun gang te kunnen laten gaan?
Ja mijn katten zetten wel eens hun nagels in de bank ja, maar ik heb ze serieus nooit in de gordijnen zien hangen of tuinmeubilair kapot zien maken. Het bestaat hoor, echt waar.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:15 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik vind Lastpost een toffe katteneigenaar. Hij geeft tenminste toe dat katten echt niet altijd van die lieverdjes zijn en heel goed zijn in het slopen van dingen. Dit in tegenstelling tot een aantal katteneigenaren in dit topic die gewoon álles ontkennen...
"Nee hoor, dat doen mijn katten niet."
en
"Ik heb katten dat soort dingen nog nooit zien doen."
Zal best, maar zolang niemand dat roept heeft dat niets van doen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:17 schreef Lastpost het volgende:
Je zult ze erbij hebben hoor, van die lieve pluizenbolletjes die nooit iets uitvreten, altijd hun behoefte doen op de kattenbak, nooit de tuin uitgaan en luisteren om commando.
Nouja, niet dus.
Nouja, die kat van mijn oom is sowieso een beetje vals, als je hem probeert te aaien gaat 'ie onder een tafel zitten blazen. Dus misschien is dat beest niet op te voeden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:18 schreef fs180 het volgende:
[..]
Eerste kun je niets aan doen, en kun je de kat of eigenaar ook niet kwalijk nemen. Tweede is een gebrek aan opvoeding.
Nee, die van mij poepen hier ook in de tuin hoor. Ook gooien ze hier thuis regelmatig kleine dingetjes van de kast zoals sleutels, maar meer ook niet. Gewoon wat KATTENkwaad.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:17 schreef Lastpost het volgende:
Je zult ze erbij hebben hoor, van die lieve pluizenbolletjes die nooit iets uitvreten, altijd hun behoefte doen op de kattenbak, nooit de tuin uitgaan en luisteren om commando.
Nouja, niet dus.
Nee hoor, die van mij doen niet anders. Is heel normaal.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:21 schreef DeLuna het volgende:
Misschien zijn mijn katten ook wel gewoon een stel watjes.
Alles jatten wat van mij is/in mijn handen heb, mij om half 4 wakker maken omdat ze wilt eten, een kamer in willen, en dan weer uit, en dan weer in etc (ik houd de deuren altijd gesloten tegen tochten).. Maar eigenlijk is het een ongelovelijk watjequote:Op dinsdag 12 april 2011 18:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, die van mij poepen hier ook in de tuin hoor. Ook gooien ze hier thuis regelmatig kleine dingetjes van de kast zoals sleutels, maar meer ook niet. Gewoon wat KATTENkwaad.
Dit!quote:
We hebben geen kattenluikje, en onze katten weten dus ook nooit wat ze willen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
Alles jatten wat van mij is/in mijn handen heb, mij om half 4 wakker maken omdat ze wilt eten, een kamer in willen, en dan weer uit, en dan weer in etc (ik houd de deuren altijd gesloten tegen tochten).. Maar eigenlijk is het een ongelovelijk watje
En als ze dan moeten poepen kunnen ze het niet op de kattenbak doen!quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
We hebben geen kattenluikje, en onze katten weten dus ook nooit wat ze willen.Daarom, als ze net 5 minuten binnen zijn, mogen ze het eerstkomende half uur ook niet naar binnen, en zo andersom.
Nee klopt. Ze graven een gat in de tuin, kakken daar in en ze maken het weer dicht. Maar dat was algemeen bekend toch?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:40 schreef Geelman het volgende:
[..]
En als ze dan moeten poepen kunnen ze het niet op de kattenbak doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |