abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95340333
Momenteel even moeilijk , dus wil ik even van me afschrijven.
Ik rommel al een ruime tijd 4 jaar met iemand wat ook een poosje geen contact is geweest omdat hij een vriendin kreeg.
De reden dat het altijd bij rommelen bleef is omdat we beide bindingsangst hebben en ik weet ook dat het bij mij ook door borderline komt dat ik daar juist angstig voor ben.
Als we elkaar zien is het leuk , we zitten op dezelfde golflengte , maar ondertussen merk ik juist dat ik er moeite mee begin te krijgen, niet omdat ik een vaste relatie wil , maar gewoon omdat ik ook juist niet weet wat ik wil .
Ik betrap mezelf ook meer op dingen die ik niet van mezelf gewend ben, zoals jaloers worden, want ik ben niet gauw jaloers aangelegd en bij hem weer wel .
Nu weet ik niet of ik moet afwachten tot ik hem zie of gewoon zo afkappen. Het is iets wat ik heel moeilijk vind.
  maandag 11 april 2011 @ 13:46:26 #2
65918 IBAZ
broeinest
pi_95340802
Ik wordt zenuwachtig van je. Ik zou me niet willen binden met jou en ik vraag me af of jij dat nu met iemand moet doen.
Wordt eerst eens rustig in je hoofd.
pi_95340898
Daar bedoel je dus mee geen overhaastige conclusies trekken ??
  maandag 11 april 2011 @ 13:52:10 #4
65918 IBAZ
broeinest
pi_95340992
Ik bedoel dat je eerst zeker van jezelf moet zijn voor je zekerheid met een ander persoon zoekt.
  maandag 11 april 2011 @ 13:53:32 #5
65918 IBAZ
broeinest
pi_95341035
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:52 schreef IBAZ het volgende:
Ik bedoel dat je eerst zeker van jezelf moet zijn voor je zekerheid met een ander persoon zoekt.
edit :
En ook voor je die ander een bepaalde mate van rust/zekerheid kan geven.
  maandag 11 april 2011 @ 13:56:59 #6
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95341174
Als je niet weet wat je wilt moet je vooral geen overhaaste beslissingen nemen.
Naar beiden kanten niet, dus je niet in een relatie storten, maar evenmin direct die jongen afschrijven.
Sowieso zijn relaties met borderliners naar mijn mening (gebaseerd op relaties met borderliners) niet de makkelijkste omdat velen je het ene moment geweldig vinden en het andere moment zo aan de kant schuiven om een dag later te doen alsof er niets aan de hand was. :P

Waarmee ik niet wil suggereren dat iedereen met borderline zo is, puur mijn ervaring.
pi_95341181
En dat is dus precies mijn 2 strijd aan een kant heel erg graag mijn vrijheid willen en aan de andere kant juist degene ook erg leuk vinden.
En ook denk ik dat ik heel erg in uiterste denk op dit moment, want ik weet niet echt of het een alles of niets kwestie is omdat gewoon het contact ook goed is als ik hem zie.
pi_95341295
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:56 schreef Lastpost het volgende:
Als je niet weet wat je wilt moet je vooral geen overhaaste beslissingen nemen.
Naar beiden kanten niet, dus je niet in een relatie storten, maar evenmin direct die jongen afschrijven.
Sowieso zijn relaties met borderliners naar mijn mening (gebaseerd op relaties met borderliners) niet de makkelijkste omdat velen je het ene moment geweldig vinden en het andere moment zo aan de kant schuiven om een dag later te doen alsof er niets aan de hand was. :P

Waarmee ik niet wil suggereren dat iedereen met borderline zo is, puur mijn ervaring.
Dat klopt omdat ik door borderline ook weleens stemmingswisselingen heb en juist door therapie heb geleerd wat minder nadelige impulsieve beslissingen te nemen.
En inderdaad aan een kant is het ook niet verstandig om diegene helemaal af te schrijven en gewoon af te wachten hoe het gaat.
Voor hetzelfde geld maak je een contact wat toch wel goed is op die manier kapot.
pi_95349194
He verdorie , ik weet niet of het verstandig is geweest maar heb hem een berichtje gestuurd met de vraag of die weer eens langs wilde komen.
Lekker impulsief weer 8)7 Hopen dat die er niet op in gaat dan maar voor mijzelf.
  maandag 11 april 2011 @ 17:54:23 #10
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95350237
Dus jullie zijn nu allebei weer single? Je kent elkaar al vier jaar en je wilt hem wel maar je durft geen relatie aan te gaan. Als hij er net zo in staat als jij, kun je dan niet geleidelijk de relatie uitbreiden. Desnoods af en toe een stap terug doen als het teveel wordt.

Wonen jullie allebei op jezelf? Wat is er mis met een lat relatie?

Of wil je naast hem ook met andere mannen daten?

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 11-04-2011 18:14:28 ]
The view from nowhere.
  maandag 11 april 2011 @ 17:55:59 #11
335722 tjikieeee
Ik ben lekker
pi_95350322
Relax, rook een jointje.
Why should I take life so seriously?? I just wanna do, what I like to do! being far from reality, ‘cause I can’t stand society. This is my own world.. I just wanna hear the music. -- showtek - fuck the system --
pi_95352734
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:54 schreef deelnemer het volgende:
Dus jullie zijn nu allebei weer single? Je kent elkaar al vier jaar en je wilt hem wel maar je durft geen relatie aan te gaan. Als hij er net zo in staat als jij, kun je dan niet geleidelijk de relatie uitbreiden. Desnoods af en toe een stap terug doen als het teveel wordt.

Wonen jullie allebei op jezelf? Wat is er mis met een lat relatie?

Of wil je naast hem ook met andere mannen daten?
We zijn allebei single en kennen elkaar al 4 jaar. Het een uit de hand gelopen one-nightstand zeg maar en we staan er beiden zo in.
Alleen begin ik mezelf wel op te betrappen dat ik andere mannen ook leuk vind en aan de andere kant ook opties open te willen houden.

Hij woont bij zijn moeder, en is ook 10 jaar jonger als ik.
Ik vind het ook heel moeilijk want ik weet ook niet juist dat hoe ik reageer juist uit bindingsangst is omdat het ook toch wel heel anders aan het worden is als eerst en toch serieuzer voor mijn doen, of dat het gewoon echt het vrij zijn hebben.

Wel moet ik heel eerlijk zeggen dat het voorheen goed liep zoals het totdat iemand aan mij vroeg die hem kende of ik een relatie met hem zou willen en toen kreeg ik het een beetje spaans benauwd.
  maandag 11 april 2011 @ 19:30:48 #13
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95354698
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:51 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

We zijn allebei single en kennen elkaar al 4 jaar. Het een uit de hand gelopen one-nightstand zeg maar en we staan er beiden zo in.
Alleen begin ik mezelf wel op te betrappen dat ik andere mannen ook leuk vind en aan de andere kant ook opties open te willen houden.

Hij woont bij zijn moeder, en is ook 10 jaar jonger als ik.
Hoe oud ben je? Als hij 10 jaar jonger is en je samen al 4 jaar aanrommelt, ben je begin 30. Als je kinderen wilt, moet je gaan nadenken over wat je wilt. Ik vermoed dat je geen kinderen wilt en dan hoef je jezelf niet druk te maken. Hij kan natuurlijk ook een andere vrouw treffen. Voor jou zijn andere mannen zijn ook een mogelijkheid. Alles ligt dus open.

quote:
Ik vind het ook heel moeilijk want ik weet ook niet juist dat hoe ik reageer juist uit
bindingsangst is omdat het ook toch wel heel anders aan het worden is als eerst en toch serieuzer voor mijn doen, of dat het gewoon echt het vrij zijn hebben.
In een relatie kun je ook redelijk vrij zijn als je dat allebei wilt. Al helemaal, als je niet gaat samenwonen. Je kunt een relatie geleidelijk intensiveren en zo hoef je nooit verder te gaan dan je wilt, ivm bindingsangst. Als je voor een relatie kiest, zit je er niet onvermijdelijk aan vast. Je kiest niet je lot, maar je kiest op dat moment voor een man.

quote:
Wel moet ik heel eerlijk zeggen dat het voorheen goed liep zoals het totdat iemand aan mij vroeg die hem kende of ik een relatie met hem zou willen en toen kreeg ik het een beetje spaans benauwd.
Het kan ook zijn dat het niet de persoon is waarmee je dat wilt. Misschien heeft hij wel eigenschappen of gewoonten die je idd benauwen.
The view from nowhere.
pi_95355801
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Als hij 10 jaar jonger is en je samen al 4 jaar aanrommelt, ben je begin 30. Als je kinderen wilt, moet je gaan nadenken over wat je wilt. Ik vermoed dat je geen kinderen wilt en dan hoef je jezelf niet druk te maken. Hij kan natuurlijk ook een andere vrouw treffen. Voor jou zijn andere mannen zijn ook een mogelijkheid. Alles ligt dus open.

[..]

In een relatie kun je ook redelijk vrij zijn als je dat allebei wilt. Al helemaal, als je niet gaat samenwonen. Je kunt een relatie geleidelijk intensiveren en zo hoef je nooit verder te gaan dan je wilt, ivm bindingsangst. Als je voor een relatie kiest, zit je er niet onvermijdelijk aan vast. Je kiest niet je lot, maar je kiest op dat moment voor een man.

[..]

Het kan ook zijn dat het niet de persoon is waarmee je dat wilt. Misschien heeft hij wel eigenschappen of gewoonten die je idd benauwen.
Ik ben 37 hij is 26 , toen het begon was hij 23 en ik 33.
Het ligt niet aan de persoon, maar meer iets bij mezelf. Voor mij is 4 jaar sowieso al heel lang , dus meer het idee echt.
En we zijn allebei dat we geen kinderen willen dus dat is het probleem. Ik denk ook meer dat het bij gewoon in gedachte is en ik eigenlijk gewoon ook moet afwachten hoe het verder gaat wanneer ik hem zie , want nu zie ik hem niet en haal ik me ook denk ik wel een beetje van alles in mijn hoofd.

Als persoon benauwd die me niet , maar meer het idee van relatie hebben dat benauwd me meer.
  maandag 11 april 2011 @ 19:54:37 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95356332
Typische borderline-fout: voordat het contact herstelt is al doorslaan van verlangen en verwachtingen.

Te herkenbaar.

Maarre: ga er voor.
  maandag 11 april 2011 @ 19:56:14 #16
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95356434
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:47 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik ben 37 hij is 26 , toen het begon was hij 23 en ik 33.
Het ligt niet aan de persoon, maar meer iets bij mezelf. Voor mij is 4 jaar sowieso al heel lang , dus meer het idee echt.
En we zijn allebei dat we geen kinderen willen dus dat is het probleem. Ik denk ook meer dat het bij gewoon in gedachte is en ik eigenlijk gewoon ook moet afwachten hoe het verder gaat wanneer ik hem zie , want nu zie ik hem niet en haal ik me ook denk ik wel een beetje van alles in mijn hoofd.

Als persoon benauwd die me niet , maar meer het idee van relatie hebben dat benauwd me meer.
Dat idee 'relatie' probeerde ik in de vorige post te relativeren. Het is maar een label. Welke invulling geef je eraan?

Als je hem niet meer ziet dan schrik je en als je er helemaal voor kiest dan schrik je ook. Dat je hem mist is reeel. Dat je terugdeinst voor het idee van een relatie is fictief.
The view from nowhere.
pi_95356787
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:54 schreef Mishu het volgende:
Typische borderline-fout: voordat het contact herstelt is al doorslaan van verlangen en verwachtingen.

Te herkenbaar.

Maarre: ga er voor.
Het is meer dat je allerlei rampscenario's in je hoofd haalt dan verwachtingen. Ik weet dat ik sommige situaties dan even zwart witter zie dan ze echt zijn en dus meer mezelf van alles in mijn hoofd haal.

Verwachtingen is juist niet zo in het geval van hem omdat we altijd allebei zoiets hadden van we zien wel hoe het gaat. Het is wel serieuzer geworden met de tijd
pi_95356867
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat idee 'relatie' probeerde ik in de vorige post te relativeren. Het is maar een label. Welke invulling geef je eraan?

Als je hem niet meer ziet dan schrik je en als je er helemaal voor kiest dan schrik je ook. Dat je hem mist is reeel. Dat je terugdeinst voor het idee van een relatie is fictief.
Ik denk ook dat je daarin gelijk heb en hem daarin ook een kans moet geven voor ik allerlei voorbarige conclusies maak in de tijd dat ik hem niet zie.
  maandag 11 april 2011 @ 22:01:19 #19
65918 IBAZ
broeinest
pi_95365757
Laat die man met rust.
pi_95370738
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:01 schreef IBAZ het volgende:
Laat die man met rust.
Want?
pi_95381225
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Want?
Hij is het stiekem zelf *)
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:32:27 #22
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95401536
Bindingsangst is maar een woord. Wat vind je zo beklemmend aan een relatie? Je vrijheid neemt af, maar daarvoor krijg je ook veel terug.
The view from nowhere.
pi_95401656
Hij gebruikt je gewoon voor de seks, verder wilt hij niks - dat is duidelijk. De ''bindingsangst'' is van zijn kant sowieso een smoes, en al helemaal omdat hij gewoon een vriendin heeft gehad terwijl hij daarvoor nog met je ''rommelde''.
pi_95401830
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:34 schreef iwannabehigh het volgende:
Hij gebruikt je gewoon voor de seks, verder wilt hij niks - dat is duidelijk. De ''bindingsangst'' is van zijn kant sowieso een smoes, en al helemaal omdat hij gewoon een vriendin heeft gehad terwijl hij daarvoor nog met je ''rommelde''.
Dat is dus niet zo . Aan beide kanten speelt wel degelijk en bij zijn vrienden staat zelf ook bekend dat die juist hele erge moeite heeft met relaties.
En verder hebben wij het daar ook over gehad. En die vriendin is meer gekomen nadat we ruzie kregen. En verder ga ik hier niet op in.
pi_95401918
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:32 schreef deelnemer het volgende:
Bindingsangst is maar een woord. Wat vind je zo beklemmend aan een relatie? Je vrijheid neemt af, maar daarvoor krijg je ook veel terug.
Het kwetsbaar opstellen sowieso, en je hebt toch een grote verantwoordelijkheid naar de ander toe. Verder ben ik nooit echt relaties gewend geweest dus het idee is dan ook een beetje eng, soort faalangst een beetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')