abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95311043
Hallo,

Ik zit met een probleem, en dat is verlegenheid. Het is niet zo dat ik zielig alleen in een hoekje zit, maar contact maken met onbekende vind ik heel lastig, met bekende heb ik dan nergens last van. Maar als ik dus een meisje leuk vind of weet dat diegene ook mij leuk vind, doe ik niks. Durf ik niet, en dit ligt denk ik vooral aan een stukje zelfvertrouwen, hierdoor heb ik al genoeg laten liggen..

Hebben jullie tips, tuurlijk kan ik hulp gaan zoeken, maar gewoon hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wat losser word, me meer open stel naar de buitenwereld en langer oogconctact maak met een meisje en dat ik dus niet weer wegkijk op een gegeven moment of dit zelfs gewoon ontwijk.

Tips please en harstikke bedankt hiervoor!
pi_95311238
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:01 schreef ForzaCaptian het volgende:
Hallo,

Ik zit met een probleem, en dat is verlegenheid. Het is niet zo dat ik zielig alleen in een hoekje zit, maar contact maken met onbekende vind ik heel lastig, met bekende heb ik dan nergens last van. Maar als ik dus een meisje leuk vind of weet dat diegene ook mij leuk vind, doe ik niks. Durf ik niet, en dit ligt denk ik vooral aan een stukje zelfvertrouwen, hierdoor heb ik al genoeg laten liggen..

Hebben jullie tips, tuurlijk kan ik hulp gaan zoeken, maar gewoon hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wat losser word, me meer open stel naar de buitenwereld en langer oogconctact maak met een meisje en dat ik dus niet weer wegkijk op een gegeven moment of dit zelfs gewoon ontwijk.

Tips please en harstikke bedankt hiervoor!
Gewoon een simpel praatje te maken door bijvoorbeeld een vraag te stellen.
''Lekker weertje niet?'' doet het altijd goed(tenzij het regent :') )
Het is heel moeilijk maar je moet zoiets proberen. Een keer in het diepe springen moet nou eenmaal om aan je zelfvertrouwen te werken.

Bedenk dit ook: Wat kunnen zij antwoorden? In het ergste geval reageren ze niet. Boeiend je kent ze toch niet :).

En als je weet dat diegene je leuk vindt dan reageert ze toch wel ;)
Collectible solid silver personalised..
  zondag 10 april 2011 @ 19:07:09 #3
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_95311261
Losser? Biertje erbij!

Je proberen over je angst heen te zetten. Sommige meiden vinden het erg leuk als je staat te stuntelen en te stotteren om haar mee uit te vragen.

Maar dat is alleen in het begin daarna moet je toch echt een paar ballen laten groeien.
pi_95311351
heel veel oefenen!
  zondag 10 april 2011 @ 19:15:01 #5
306596 SockPants
ik moet altijd alles zelf doen
pi_95311550
Als je jezelf er maar lang genoeg van overtuigt dat je er toch alleen op vooruit kan gaan dan zul je het op een gegeven moment gewoon doen. Of je doet alsof je iemand bent die daar helemaal geen problemen mee heeft.
Bla bla bla bla bla.
pi_95311955
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:09 schreef aami325 het volgende:
heel veel oefenen!
Yep, jezelf in het diepe gooien en proberen te zwemmen en dit 1000x herhalen.
pi_95312436
Bedankt al!

Ik kan me vaak in elk geval niet over dat punt heenzetten als het moet gebeuren.., een voorbeeldje. Een meisje van het werk gaf aan mij leuk te vinden, was onverwachts voor mij en in plaats van dat dit positief werkte ging het de andere kant op.. Durfde gewoon niks, later veranderde dit wel wat, maarja toen was het al te laat en had zij een vriend..

Vaak als het moment dus daar is zak ik nog weg zeg maar.. Ook een compliment krijg ik vaak niet mijn strot uit om het ruw te zeggen :p. Op het werk zien we elkaar wel is en heb je dan wel oogcontact in het gangpad en je loopt elkaar dan tegemoet, je ziet elkaar dus al heel lang en i kbegin dan wel te lachen naar haar en zei doet dit dan ook wel terug, maar op een gegeven moment kijk ik dan heel ff naar links of rechts, om weer terug te gaan.. Dit wil ik maar al te graag veranderen, thuis kan ik wel los/gek doen, maar zodra ik in een andere omgeving ben is dit niet het geval...
  zondag 10 april 2011 @ 23:40:19 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_95329464
Er is een ding dat heel goed werkt. Voor jezelf als zelfvertrouwen, en voor leuke contacten. Als je een leuke meid ziet in een kroeg, loop daar dan eens langs als je een bier hebt gehaald en zeg zo tegen haar "sorry dat ik even inbreek, maar je viel me op en ik moet je zeggen dat je een heel leuke meid bent om te zien!" Je lacht er vriendelijk bij en loopt dan weer verder naar waar je heen wilde. Dat is heel belangrijk, gewoon doorlopen en niet blijven hangen. Zo heb je je compliment gelanceerd en hoef je geen reactie af te wachten. Goed voor je zelfvertrouwen, er is niets te verliezen, jij hebt je "yesss!!!" moment en die meid stelt hoe dan ook dat compliment op prijs.

Doe dat een paar keer (niet zoveel dat het opvalt natuurlijk) en wie weet rolt er de volgende keer als je een van die meiden weer ziet wel een leuk gesprek uit.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')