abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95295812
Ik heb een hordeur waarvoor een gat in de plavuizen vloer is gemaakt, aangezien we met deze hordeur niet tevreden zijn is er een ander ingezet, hierdoor is een stukje van de tegel vrijgekomen en wil ik deze opvullen zodat het niet zo goed zichtbaar meer is.

Wat kan ik gebruiken op dit gat op te vullen ?

http://tinypic.com/r/2lc4l1t/7

[ Bericht 9% gewijzigd door Piet200 op 10-04-2011 14:09:05 ]
pi_95296621
Misschien dat een foto van de situatie wat duidelijkheid kan geven....

Mooiste oplossing lijkt mij om een nieuwe plavuizen vloertegel te plaatsen.

Opvullen met iets van dezelfde kleur en structuur lijkt me veel minder werk.
Bijvoorbeeld voegmiddel wat je op de juiste kleur maakt.
pi_95299081
Foto had ik bijgevoegd, maar dat ging niet goed, is nu wel zichtbaar.

Het gaat over een klein stukje uit een tegel, dus voegmiddel wat jij aangeeft lijkt me een aardig alternatief, alleen weet ik niet in welke hoeveelheden dit te krijgen is, de tegel is wit/grijs, mocht er een vulmiddel zijn dat deze kleur heeft dan hoef ik niks op kleur te laten mengen, als de kleur in de buurt komt van de huidige kleur is het ook goed.
pi_95305162
Het is slecht te zien of deze glanzend of mat is.
voegmiddel is vaak al in 1kg pakken te koop.

er is ook gipsplaatvuller te koop dit zit in een tube, wordt hard en is met een schrapmesje bijvoorbeeld te bewerken of schuurpapier.
Indien de tegel glanzend is zou je ook emaillerepair kunnen overwegen.
  zondag 10 april 2011 @ 18:45:18 #5
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_95310418
Gewoon voegenmortel van +/- 8,- per pak of een beetje ritselen bij buren/vrienden.

Gipsplaatvuller verkleurd ( geelig)
pi_95310986
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:45 schreef GerritB het volgende:
Gewoon voegenmortel van +/- 8,- per pak of een beetje ritselen bij buren/vrienden.

Gipsplaatvuller verkleurd ( geelig)
Tegenwoordig is er ook een kant en klare witte te kopen die je met een kitpistool moet verwerken, na een jaar nog steeds spierwit hier.
  maandag 11 april 2011 @ 20:16:44 #7
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_95358051
Welk merk levert dat? en is dit een één component vuller?

Ik ken het niet :@
pi_95372818
Kun je er niet een nieuwe tegel inleggen?
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:48:24 #9
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_95378512
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:50 schreef FFnog het volgende:
Kun je er niet een nieuwe tegel inleggen?
dit
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_95402756
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:16 schreef GerritB het volgende:
Welk merk levert dat? en is dit een één component vuller?

Ik ken het niet :@
Neem aan dat alabastine het ook wel heeft, maar ik had het huismerk van de karwei gebruikt, en het verbaasde me echt, lijkt op slagroom of scheerschuim als je het er uit spuit, heeft ook helemaal geen gewicht, maar het wordt hard en is daarna goed te bewerken met bijvoorbeeld een plamuurmes, gewoon mes of schuurpapier.
Moest een gaatje in het plafond herstellen omdat ik een gat moest maken om kabels door te trekken, waar ik het geboord had heb ik de stukken ermee terug in het plafond "gelijmd" en het gat waar ik geen stuk voor had heb ik volgespoten en naderhand eerst gladgemaakt en vervolgens nogmaals wat op gespoten en met een spons hetzelfde effect gecreëerd als de rest van dat plafond.
Als je goed kijkt, zie je dat dat iets witter is dan de rest van het plafond, maar het valt zo slecht op dat ik er nog niet toe gekomen bent om het opnieuw te verven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')