abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95277189
Iemand ervaring met het zelf samenstellen van muesli? Niet echt goedkoop, maar het lijkt me wel lekker http://nl.mymuesli.com/
Ik ben dol op goed gevulde muesli (liefst veel noten, pitjes en gedroogd fruit er in) voor door de yoghurt.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_95290893
je kan op foodgawker kijken, staan zat receptjes op:

http://foodgawker.com/?s=muesli&cat=0

[ Bericht 0% gewijzigd door _aurum_ op 10-04-2011 09:33:42 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 10 april 2011 @ 18:51:59 #3
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95310677
Ga naar de markt, meestal kun je bij de notenkraam ook zelf wel wat muesli bij elkaar laten gooien.
pi_95327584
Je kunt het bij de natuurvoedingswinkel ook vaak zelf samenstellen (moet je wel de verschillende onderdelen apart afrekenen). Best lekker, vond ik dan.
pi_95343786
Daar zou ik eens kunnen gaan kijken.
Ik doe het nu met de muesli van de Lidl, die is ook best wel lekker. Veel noten, pitjes en gedroogde vruchten. Ik krijg er ieder geval altijd wel een ik-ben-goed-bezig-gezond-te-eten gevoel van.
pi_95397242
Ik heb die van my muesli wel eens besteld. Mijn tip: niet doen. Het waren hele kleine hoeveelheiden. Ook de extra's die ik erdoor had gedaan waren moeilijk terug te vinden en ze waren op zichzelf ook nog eens heel klein. Wat is daarna heb gedaan: een goedkope kale zak muesli kopen en daar zelf dingen doorheen mixen.
pi_95465306
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:13 schreef reclamedoos het volgende:
Daar zou ik eens kunnen gaan kijken.
Ik doe het nu met de muesli van de Lidl, die is ook best wel lekker. Veel noten, pitjes en gedroogde vruchten. Ik krijg er ieder geval altijd wel een ik-ben-goed-bezig-gezond-te-eten gevoel van.
Hebben ze bij de Lidl muesli? Of bedoel je die cruesli? Ik haal nu altijd de fruitmusli bij de AH van de euroshopper. Ik heb hier ook wel eens bij zo'n Turkse winkel gezien dat je zelf musli kunt samenvoegen. Dat wil ik ook altijd nog eens proberen.
pi_95478466
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef Miendientje het volgende:
Hebben ze bij de Lidl muesli? Of bedoel je die cruesli?
Nee, het is echt muesli (ligt wel naast de cruesli :P). Zit in een zak met paarse of groene opdruk. De ene heeft voornamelijk vruchten er doorheen, de andere vruchten en noten volgens mij.

Een kennis heeft een bestelling geplaatst bij de muesli-site, ik zal eens afwachten welke reacties daar vandaan komen.
pi_95480012
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:17 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Nee, het is echt muesli (ligt wel naast de cruesli :P). Zit in een zak met paarse of groene opdruk. De ene heeft voornamelijk vruchten er doorheen, de andere vruchten en noten volgens mij.

Nou dan ga ik die ook maar eens proberen.
pi_95484427
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:37 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Nou dan ga ik die ook maar eens proberen.
Ik vind die ook erg lekker :9
pi_95556441
Hier van de week een bestelling binnen gekregen.

Snelle bezorging in nette bussen.
Zeer smakelijk! Alle ingrediėnten in hapklare stukjes, maar wel goed herkenbaar.

Qua prijs natuurlijk niet te vergelijken met lidl of euroshopper muesli, maar qua kwaliteit ook niet vind ik. De prijs is prima te vergelijken met de meeste luxere muesli soorten uit de bio winkel.
pi_95570456
Ik maak hier thuis regelmatig Bircher-Muesli (google maar eens). Vooral tegen het einde van de week, wanneer de fruitschaal leeg moet! :P

Recept is grofweg als volgt:
500 dl. dikke yoghurt
4 eetlepels havervlokken
4 eetlepels geroosterde noten
1 geraspte groene appel
1 banaan
2 stuks fruit wat je verder lekker vindt...

Goed mengen en zoeten met honing of dolche de leche.
Nachtje in de koelkast en je hebt een heel voedzaam en vezelrijk ontbijt!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zaterdag 16 april 2011 @ 09:45:24 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95573847
Ik koop altijd de krokante muesli van de aldi en gooi daar wat fijngehakte gedroogde vruchten door (appel, peer, vijg, dadel, abrikoos).
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 april 2011 @ 09:46:56 #14
45206 Pietverdriet
pi_95573868
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 01:01 schreef Tezz het volgende:

Nachtje in de koelkast en je hebt een heel voedzaam en vezelrijk ontbijt!
Ik vind het nachtje laten staan niet lekker, wordt me zo papperig, en heb een hekel aan pap
pi_95574424
Muesli moet wel knapperig zijn ja.
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:18:22 #16
45206 Pietverdriet
pi_95574473
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:15 schreef _Arual_ het volgende:
Muesli moet wel knapperig zijn ja.
Precies, wil wat te kauwen hebben, das ook beter voor je gebit en voor de spijsvertering (meer speeksel door gemengd bij het kauwen)
pi_95574676
quote:
Op zaterdag 16 april 2011 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik koop altijd de krokante muesli van de aldi en gooi daar wat fijngehakte gedroogde vruchten door (appel, peer, vijg, dadel, abrikoos).
Ik had ook altijd van die zaken cruesli van de Aldi voor 1 euro nog iets voor 1 kg, maar laatst waren die uit het assortiment.
Ik zweer bij het 4 choclate of noten cruesli van Jordan's, maar dat is misschien niet zo heel gezond en kost 2.99 ¤ per 500 g.
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:36:22 #18
45206 Pietverdriet
pi_95574827
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:28 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik had ook altijd van die zaken cruesli van de Aldi voor 1 euro nog iets voor 1 kg, maar laatst waren die uit het assortiment.
Ik zweer bij het 4 choclate of noten cruesli van Jordan's, maar dat is misschien niet zo heel gezond en kost 2.99 ¤ per 500 g.
Oh?
Goed dat ik een maand terug dan nog 3 zakken heb gekocht.
pi_95574874
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het nachtje laten staan niet lekker, wordt me zo papperig, en heb een hekel aan pap
Yep, dat is inderdaad wat het wordt: pap. Maar wel met een lekkere smaak!

Dit recept is ontwikkeld door een arts (jawel, meneer Bircher) in 1900. Hij heeft het in eerste instantie ontwikkeld voor zijn patienten die aan moesten sterken, maar niet de kracht hadden om vezelrijk voedsel te eten. Dit papje was makkelijk eetbaar en enorm voedzaam.
In de loop der jaren is het recept echter doorontwikkeld en het wordt nu over heel de wereld gegeten, opgepimpt met dolce de leche, munt en allerlei andere fratsen die er in eerste instantie niet in thuis hoorden.

Ondanks dat het een stevige soort van pap wordt is vind ik het heerlijk! En door de geroosterde noten zit er toch wel een beetje een bite in....
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:51:43 #20
45206 Pietverdriet
pi_95575142
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:38 schreef Tezz het volgende:

[..]

Yep, dat is inderdaad wat het wordt: pap. Maar wel met een lekkere smaak!

Dit recept is ontwikkeld door een arts (jawel, meneer Bircher) in 1900. Hij heeft het in eerste instantie ontwikkeld voor zijn patienten die aan moesten sterken, maar niet de kracht hadden om vezelrijk voedsel te eten. Dit papje was makkelijk eetbaar en enorm voedzaam.
In de loop der jaren is het recept echter doorontwikkeld en het wordt nu over heel de wereld gegeten, opgepimpt met dolce de leche, munt en allerlei andere fratsen die er in eerste instantie niet in thuis hoorden.

Ondanks dat het een stevige soort van pap wordt is vind ik het heerlijk! En door de geroosterde noten zit er toch wel een beetje een bite in....
Maar vind je vers gemaakte muesli niet lekkerder?
Meneer Kellog had trouwens dezelfde ideeen, maar zijn maisvlokken waren niet echt gezond. Is trouwens een hilarisch leuke film over, the road to wellville
pi_95576769
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar vind je vers gemaakte muesli niet lekkerder?
Meneer Kellog had trouwens dezelfde ideeen, maar zijn maisvlokken waren niet echt gezond. Is trouwens een hilarisch leuke film over, the road to wellville
Ik vind knapperige muesli fo cruesli ook lekker inderdaad. Maar de zachte variant ook!
The road to welville, ik zet hem op mijn lijstje!
  woensdag 20 april 2011 @ 10:35:10 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_95752770
Ik heb momenteel de chocolade/noten muesli, eigenlijk cruesli van de Lidl. Alleen toen ik gister ging afwegen wat ik normaal eet, viel dat tegen. Kwam neer op een ontbijt van 600 kcal, inclusief yoghurt, terwijl ik altijd dacht heel goed bezig te zijn ;(

Misschien ook maar eens die groen/paarse muesli gaan kopen :Y
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_95762073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:35 schreef Purdey het volgende:
Ik heb momenteel de chocolade/noten muesli, eigenlijk cruesli van de Lidl. Alleen toen ik gister ging afwegen wat ik normaal eet, viel dat tegen. Kwam neer op een ontbijt van 600 kcal, inclusief yoghurt, terwijl ik altijd dacht heel goed bezig te zijn ;(

Misschien ook maar eens die groen/paarse muesli gaan kopen :Y
:D En ik maar denken dat het gezond is... (En misschien is het dat ook nog wel, maar 600 kcal is wel wat veel natuurlijk)
pi_95765463
Cruesli = veel suiker
pi_95771381
Veel calorieėn op zich is niet slecht. Dan heb je gewoon een stevig ontbijt, dat heb je ook als je een heleboel boterhammen met tomaat eet. In cruesli zit wel veel meer suiker dan in 'normale' muesli, dus dan is muesli een gezondere keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')