Lijkt me hun probleem, niet het jouwe.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:31 schreef austenamsterdam het volgende:
Het is maar een klein dingetje (1 smal raampje dat achter onze schoorsteen verstopt zit) maar als wij die verdieping erop zetten, zit het metselwerk in hun raam. Uitzicht=nul.
Buiten het feit dat ze dat vast niet leuk gaan vinden
Als ik het me goed herinner moet je sowieso 60 cm van de dakgrens afblijven zonder vergunning.quote:heb ik ook het vermoeden dat dat natuurlijk niet van de bouwregels mag. Iemand een idee wat die regels zijn?
Nog afgezien van dit antwoord, zou je je vergunning vlak voor de vakantie van je buren kunnen aanvragen. dat hebben ze niet de mogelijkheid gehad om bezwaar aan te tekenen. Mocht je op slechte voet met je buren leven, anders: ga in overleg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:43 schreef Lottekoekkie het volgende:
snap het direct al (zo komt het over) hatelijke gedoe richting je buren niet helemaal......
Buren hebben dus al lang die dakkapel en jij moet nog een opbouw? En die dakkapel heb je niet eerder gezien?
Vette pech en de buren zouden omgekeerd nogal eens goede grond hebben om jullie opbouw tegen te houden.
Breng je plannen eens naar je buren en overleg met hun, beter een goede buur dan een paar FOK!-vrienden/adviseurs, tóch?
En wat de vergunning zulks betreft, heb je dat nog niet uitgezocht in je gemeente?
Ik zeg: succes
En dan, wie zegt dat je buren de hele dag door dat raampje gaan kijken hoe jij je teenngales knipt op je opbouw (gétver maar schoor zomaar in mijn vunzige hoofd)
Super dat je je mening geeft. Weet je ook wat de regels zijn?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Precies, ga in overleg maar jij hebt het al gelijk over die f****king dakkapel vd buren.
Daarom kom je nogal onsympathiek over.
Wie goed doet goed ontmoet en zo.
overleg en een uitnodiging voor een gesprek met je buren in deze zin lijkt mij het minste en het netste.
Plannen overleggen, misschien geven zij wel aan het geen probleem te vinden en werken ze mee.
Zonder overleg vooraf zal geen enkele buur meewerken.
De bal ligt dus bij jou, ga er goed mee om en voorkom problemen. Woongenot is meer dan een opbouw als dat verhoudingen grondig schaadt.
Uch.
Als jij vergunning aanvraagt gewoon aanvragen tot aan de dakgrens. Een beetje lichtinval voor de buren staat in geen verhouding tot het ongemak wat jij ondervindt als je de verdieping minder breed moet maken. En zelfs dan nog kijken ze tegen een muur aan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:00 schreef austenamsterdam het volgende:
Wat ik me afvraag - mochten de plannen doorgaan en dat raam daar blijft- hoever we van dat raam af moeten gaan zitten.
Dit heeft niks met gemeenteverordeningen te maken, maar met het bouwbesluit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:04 schreef Lottekoekkie het volgende:
Haha, snap het maar was ook een lekker (niet heus dus) inkomertje van jou om meteen de dakkapel vd buren zo te bestempelen.
Voor de rest, check de gemeenteverordeningen, die geven je beter antwoord dan alle goedbedoelende mensen hier, die kennen immers de regels van jouw gemeente niet.
Alvorens te blaten eerst de regels uitzoeken dus.
en waarom zouden jouw buren dat raam moeten missen? Ik zie echt serieus niet de insteek van jouw "probleem". De dakkapel is er al, dat raam is er dus ook al dus.........
Dat was mij niet bekend.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef Lottekoekkie het volgende:
ps, cv boer, wist jij trouwens dat sommige gemeentes de vakantie van buren meerekenen voor het indienen van een bezwaarschrift? Als een buur kan aantonen dat hij op vakantie was toen de wettelijke termijn van bezwaar aantekenen startte kan dat de bezwaarprocedure wel degelijk beinvloeden en krijgt de buur alsnog een verlenging van de proceduretermijn.
Al sla je me dood, ik woon in een klein dorp bij Rotterdam met zijn eigen regels dus hoe het in Amsterdam zit kan enkel de gemeente je vertellen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:04 schreef austenamsterdam het volgende:
[..]
Super dat je je mening geeft. Weet je ook wat de regels zijn?
Lijkt me wat overdreven, je hebt toch sowieso 6 weken de tijd om een bezwaar in te dienen? Bovendien moet je ook nog afwachten hoe snel de papiermolen loopt, dus zo timen dat het besluit genomen wordt dat tijdens de bekendmaking ervan je buren op vakantie zijn wordt toch al lastig.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:57 schreef Lottekoekkie het volgende:
ps, cv boer, wist jij trouwens dat sommige gemeentes de vakantie van buren meerekenen voor het indienen van een bezwaarschrift? Als een buur kan aantonen dat hij op vakantie was toen de wettelijke termijn van bezwaar aantekenen startte kan dat de bezwaarprocedure wel degelijk beinvloeden en krijgt de buur alsnog een verlenging van de proceduretermijn.
Integendeel, dat is heel makkelijk. als de publicatie in de krant verschijnt op het moment dat de buren weg zijn is het probleem opgelost.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me wat overdreven, je hebt toch sowieso 6 weken de tijd om een bezwaar in te dienen? Bovendien moet je ook nog afwachten hoe snel de papiermolen loopt, dus zo timen dat het besluit genomen wordt dat tijdens de bekendmaking ervan je buren op vakantie zijn wordt toch al lastig.
En die buren komen dan niet binnen 6 weken terug? Of gooien ze bij terugkomst gelijk al die belangrijke publicaties weg? Dan vraag je er zelf om, kleine moeite om even die 3 pagina's door te lezen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:09 schreef cvboer het volgende:
[..]
Integendeel, dat is heel makkelijk. als de publicatie in de krant verschijnt op het moment dat de buren weg zijn is het probleem opgelost.
Tja, niet iedereen leest de kranten bij terugkomst. De enveloppen worden er meestal uitgehaald en de rest krijgt een enkeltje papierbak.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En die buren komen dan niet binnen 6 weken terug? Of gooien ze bij terugkomst gelijk al die belangrijke publicaties weg? Dan vraag je er zelf om, kleine moeite om even die 3 pagina's door te lezen.
Kun je niet even een situatieschets maken, want ik vind het sowieso al een vreemde constructie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:09 schreef austenamsterdam het volgende:
Nou, voor mij was het juist andersom. Ik heb altijd begrepen dat je minimaal 3 meter van een raam af moet bouwen en dat dat landelijke regels waren. Het heeft geen zin om eerst een architect in te schakelen voor een tekening, dan een vergunning aan te vragen als blijkt dat die hele opbouw niet kan.
Vandaar dat ik eerst de regels wilde checken.
Nee, maar die mensen lezen die publicaties dan vrijwel zeker ook niet als ze wel thuis zijn. Dus dat maakt dan niet uit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:12 schreef cvboer het volgende:
Tja, niet iedereen leest de kranten bij terugkomst. De enveloppen worden er meestal uitgehaald en de rest krijgt een enkeltje papierbak.
Hierbij eindigt onze discussie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, maar die mensen lezen die publicaties dan vrijwel zeker ook niet als ze wel thuis zijn. Dus dat maakt dan niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |