abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2011 @ 07:13:07 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95250310
Hoi,

ik heb sinds 3 dagen last van een flinke oorontsteking. Ik ben hier gisteren voor naar de huisarts gegaan en het is een ontsteking in de huid van mijn oor zegmaar. Aan mijn trommelvlies kon hij niks zien.

Ik heb antiobiotica druppels meegekregen met een hormoon erin. Dit zou de oorontsteking moeten verhelpen.

Ik heb alleen nu voor de tweede nacht op rij last van hevige pijnen 's nachts. Overdag is het met een paracetamol draaglijk maar ik heb nu al flink wat paracetamol geslikt en het helpt helemaal niet!

Ik voel naast de scherpe typische stekende pijn van een oorontsteking ook een boel andere dingen die me best bang maken.

Zo klopt mijn oor echt als een gek! En door dat kloppen klikt/knapt er de hele tijd iets in mijn oor. Mijn hartslag is echt niet normaal in mijn oor, hij gaat ook heel snel.

Als ik slik voel ik verder mijn trommelvlies op en neer gaan, heel duidelijk.

Misschien komt dit alles doordat het nogal opgezwollen is (de huisarts kon mijn trommelvlies ook niet zo goed zien doordat de doorgang zo nauw was geworden en het ontiegelijk pijn deed) maar misschien is er wel wat meer aan de hand.

Het hele gedeelte van mijn oor en kaak daar is ook helemaal stijf en ik kan niet meer kauwen. Het lijkt wel of de ontsteking verder en dieper zit en dus ook in een kaakholte zit.

Weet iemand of dit normaal is of dat ik me zorgen moet maken? :X
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 april 2011 @ 07:49:45 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95250469
Weet je wat jij moest doen? Even naar de HAP bellen (en dan denk ik dat je wel langs mag komen ook). Beterschap!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95250582
Ik heb geen idee wat het is maar ik wens je wel sterkte met je oor.
pi_95250641
Ik heb dit ook vaak (chronische ooronstekingen) en tja, het is niets anders dan het 'uitzitten'. Als het je huid is dan kan je zure druppels vragen, je vliegt tegen het plafond als je ze er in doet, maar het verkort de tijd wel. Of een sliertje gaas met terra-cortril zalf erin laten proppen.
Ibuprofen helpt ook tegen de pijn, en die mag je samen met paracetamol slikken.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:29:44 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95263903
Hmm, nouja ik gebruik nu inmiddels de Naproxen van mijn vader (die heeft last van jicht-aanvallen) en dat helpt redelijk. Ik heb zowaar wat kunnen slapen.

Het is denk ik gewoon de ontsteking. Dan gaat je hart lekker veel bloed naar de ontsteking pompen zodat die ontsteking weggaat.

Die pijn is echter zo intens dat ik er dus af en toe een beetje in paniek van raak. En dan werkt de pijnstiller en dan denk ik, ach het valt best mee ;)
pi_95275574
Tja, je weet pas wat echte oorpijn is als je het een keer echt mee gemaakt hebt. Pijn lijkt af en toe ondragelijk, bij mij dreunen af en toe voetstappen van mezelf zo ernstig door dat ik liever blijf zitten.

Kloppen wat je voelt en hoort is denk ik omdat alles gezwollen is en dus ook tegen je aderen aan duwt waardoor dit doorklinkt in je slakkenhuis.

Als je dit vaker hebt, zorg dat je terra-cortril (zalf of druppels, ik heb liever de zalf) in huis hebt, gewoon via de huisarts. Is echt een paardenmiddel. Als je het voelt aankomen, sliertje zalf erin, en het is zo weg!

Sterkte!
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')