abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95241845
Er wordt op internet google beweerd.Dat aspartaam vergif is ,en alle andere zoetstoffen ook,.Maar in mindere mate.?
  vrijdag 8 april 2011 @ 22:59:29 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_95241935
Zolang je niet iedere dag anderhalve liter frisdrank met aspartaam drinkt zal het wel meevallen. Het zal geen lekker spul zijn maar te veel van iets is nooit goed.
Figuren als Lambiekje schreeuwen altijd graag nogal veel van dat soort onzin.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_95242005
Aspartaam is kunstmatig, meestal zijn de gevolgen daarvan dubieus.
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_95242088
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:59 schreef Barcaconia het volgende:
Zolang je niet iedere dag anderhalve liter frisdrank met aspartaam drinkt zal het wel meevallen. Het zal geen lekker spul zijn maar te veel van iets is nooit goed.
Figuren als Lambiekje schreeuwen altijd graag nogal veel van dat soort onzin.
Dit dus! Het is niet speciaal goed, maar in honderden onderzoeken is er amper echt iets slechts gevonden. Een keertje tanken is ongezonder...
Whatever...
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:01:50 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95242089
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:00 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Aspartaam is kunstmatig, meestal zijn de gevolgen daarvan dubieus.
Noem eens een dubieus gevolg?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:04:25 #6
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_95242247
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:06:16 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95242364
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit dus! Het is niet speciaal goed, maar in honderden onderzoeken is er amper echt iets slechts gevonden. Een keertje tanken is ongezonder...
Precies, er is niets gevonden. Al bestaat natuurlijk de kans dat er mensen allergisch voor gaan worden en dan wordt het lastig. Want voor fabrikanten is het reuzehandig, die zijn er bij gebaat zoveel mogelijk suiker door aspartaam te vervangen... dus het kan in heel veel gerechten gaan terugkeren en een allergie voor zo'n chemisch bestanddeel kan natuurlijk in heel veel andere aroma's verwerkt zitten. Kan veel lastiger worden dan een toch al lastige suiker allergie
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_95242408
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 23:01 schreef XL het volgende:

[..]

Noem eens een dubieus gevolg?
De een zegt dat het kankerverwekkend is, en de ander niet. En het is gewoon allemaal heel vaag.
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_95242798
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:06 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:

[..]

De een zegt dat het kankerverwekkend is, en de ander niet. En het is gewoon allemaal heel vaag.
Volgens mij is er ook een vermoeden dat het het vermogen aantast van je lichaam om te herkennen hoeveel calorieën je binnenkrijgt. Zodat het op de lange termijn juist averechts werkt.
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:14:53 #10
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_95242911
uiteindelijk is aspartaam zo slecht dat je beter suiker kan nemen.

beter is Stevia. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stevia
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij is er ook een vermoeden dat het het vermogen aantast van je lichaam om te herkennen hoeveel calorieën je binnenkrijgt. Zodat het op de lange termijn juist averechts werkt.
bij mij wordt er insuline aangemaakt als ik iets met aspartaam drink/eet. met het gevolg dat ik een te lage suiker krijg :{w
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_95243969
Allergisch worden voor een aminozuur is niet echt veel voorkomend... Er zijn mensen met een stofwisselingsziekte die aspartaam neit kunnen afbreken, die mogen het niet hebben. Er zijn honderden onderzoeken geweest naar giftigheid en kanker etc. Er is nooit iets hard gemaakt, al waren er ooit wel wat vermoedens op kankerverwekkendheid. Waar nu onderzoek naar gedaan wordt is het effect op je metabolisme, insuline wordt wel aangemaakt, maar je hersenen blijken toch te merken dat je geen suiker binnenkrijgt. Helemaal duidelijk is het nog niet.

Maar vergif nee. Er zijn heel veel andere dingen die veel enger zijn, maar waar niemand over zeurt.
Whatever...
pi_95250225
Ik weet het niet maar ik vind het ontzettend vies, aspartaam :{
  zaterdag 9 april 2011 @ 06:03:35 #13
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_95250232
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 05:49 schreef Aukje83 het volgende:
Ik weet het niet maar ik vind het ontzettend vies, aspartaam :{
Hier ook, ik proef ook gelijk of het in frisdrank zit of niet
Altijd een vieze nasmaak die producten met aspartaam erin :r
Rayen 2½ jaar!
pi_95250327
Kan in methanol omgezet worden, maar gezien de kleine dosis waarschijnlijk verwaarloosbaar. Gebruik het zelf nooit, voornamelijk wegens de (na)smaak. Xylitol en erythritol zijn betere vervangmiddelen, maar verdomd duur. Heb voor 500 gr van elk respectievelijk £4.79 en £16.99 betaald. Als je dan bedenkt dat erythritol slechts 2/3 zoetheid van suiker heeft en je dus de helft meer moet gebruiken om dezelfde smaak te bekomen...

Voordeel erythritol: haast geen calorieën, passeert niet langs de dikke darm, waardoor geen laxerende werking, geen bijwerkingen dus bij grote dosis. Kan geen tandbederf veroorzaken.
Xylithol: even zoet als suiker met slechts 2/3 van het aantal calorieën, kan wel darmproblemen veroorzaken bij overmatig gebruik, maar gewenning treedt op bij regelmatige inname. Effect op suikerspiegel is veel minder dan gewone suiker en het zou daarom veilig zijn voor diabetici. Is de beste suikervervanger voor het gebit: het bevordert calcium opname van het tandglazuur, vermindert tandplak, het "verhongert" schadelijke bacteriën, zelfs als andere suikers aanwezig zijn, het verhoogt de pH van het speeksel waardoor het tandglazuur makkelijker mineralen opneemt.
het heeft infectie en schimmel bestrijdende eigenschappen.
  zaterdag 9 april 2011 @ 07:47:07 #15
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_95250455
Ik heb er ook al veel over gehoord van mijn moeder en haar vriendinnen (mijn moeder denkt dat ik veel cola drink terwijl het echt om één fles in één week gaat en meestal haal ik dat niet eens), maar ik kan me er niet zo druk om maken. Van wat krijg tegenwoordig nu eigenlijk geen kanker? En hoofdpijn heb ik nooit, ook niet van de cola dus. (Volgens mijn moeder en haar aanhang is dat wat je van aspartaam kunt krijgen, vandaar.)
pi_95250753
Ik krijg er altijd knallende koppijn van, ik probeer dan ook alles waar aspartaam in zit te vermijden. Als ik het toch binnen krijg merk ik het wel binnen een minuut of 15, gebeurt af en toe wel eens als ik een van die melkdrankjes als optimel etc. krijg voorgeschoteld.
  zaterdag 9 april 2011 @ 09:14:03 #17
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_95251007
zijn zoetjes ook aspartaam of is dat weer een ander zoetmiddel?
pi_95252967
Ik weet ook niet wat er waar is van gevaarlijk of niet, maar ik krijg er echt buikpijn van!
Ik probeer ook zoveel mogelijk producten met zoetstoffen te vermijden omdat ik er last van krijg, dus light-frisdrank, kauwgum, enz.
  zaterdag 9 april 2011 @ 17:10:18 #19
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_95265344
Gevaarlijk of niet, ik vind het smerige kankerzooi :r

light producten :r :r
pi_95276364
Zout is ook gif. Als je daar een 1kg van opeet, ga je ook dood. Toch heb je wel zout nodig.

Maarja, neem dan Stevia.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')