abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95227281
Hoorde ik op de radio bij Tineke op Radio Nostalgia.....met die beroemde tuinkabouter die altijd op tv komt......Ben even zijn naam kwijt......

Dat is een mode die sinds een jaartje overgewaait is uit Engeland......

Nou ja lang heb ik niet nodig om het uit te leggen want het idee is simpel.....Normale mensen die planten wat viooltjes in de tuin en zo...Maar dan is het nu hip om gewoon lekker rommelig hier en daar wat groente en fruit te planten......

Bijv midden tussen de tulpen plant je dan gewoon een krop sla.....en tussen de heidenroosjes of lavendel een prei......of wat aardebeien......

Dus het is wat minder serieus als dat je een echt moestuintje er op na houd.... en het leuke is dan dat de groente planten er erg mooi uitzien ( vroeger gingen mensen puur voor kleur in de tuin en niet voor groen dus )

ja en verder zou ik dan ook geen idee hebben wat ik opeens met 20 kroppen sla of 20 stuks prei aan zou moeten..... ( ja je kan ze wel weg geven maar ja dan moet je weer gaan sjouwen..... ) en ja als je dan zomaar een kropje sla opeens in je tuin hebt....ja dan eet ik hem heus wel op.....

En als de groente rijp is...dan is het natuurlijk lekker smikkelen geblazen want het is dus eetbaar......
In het topic titel geef ik het ook zomaar een naampje ( ik heb geen flauw idee hoe de mode heet )
pi_95234551
Wauw zeg loop ik me even ineens met de mode mee.

Dat doe ik dus al jaren.....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_95234795
ha ha nieslief.....

ik ook dus....ja in mn tuin heb ik veel varens en een appelboom en af en toe wat eetbaars hier en daar.....ja dat heb ik al twintig jaar en nu opeens komt het in de mode dus......

de enige bloem die ik in mijn tuin heb is doornappel
pi_95252577
Leuk idee! En je hebt onder de groentes ook 'vroege teelt' welke gaten kunnen vullen. Bijvoorbeeld bij late vaste planten.
Maar volgens mij is dat niet guerilla gardening. Bij guerilla gardening gaan mensen de openbare ruimte beplanten. Er zijn leuke voorbeelden waarbij gaten in de weg worden beplant, en mensen daar vervolgens omheen gaan rijden.
pi_95280322
Gaten vullen euhm dat doe ik dus gewoon met wilde bosaardbeien. Die groeien bij mij overal tussendoor. En dan heb ik naast de gewone planten ook ieder jaar tomaten, sla, paprika's, komkommer, pepers, citroenmelisse en munt om het nog maar niet te hebben over framboos, bessen en twee kersenbomen en oh ja ook nog een mini appelboompje. Plus nog eens twee rozenbomen, verschillende bollen (tulpen/hyacinten/kievitsbloemen), de nodige zomerbloeiers als vlijtig liesje en (geur)geraniums etc etc. En dat op iets van 6 vierkante meter...... en wat potten.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 april 2011 @ 23:50:36 #6
163650 Greys
pi_95282698
TS gaat voorlopig niet antwoorden, dus deze gaat even dicht :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')