abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95214970
Ik heb meerdere topics gezien over muizen in huis. Vanmorgen zag ik er ook één rond banjeren op de verdieping. Bij mij binnen zit ie nog niet, maar doordat mijn huis nogal wat kieren en gaten heeft, ben ik bang dat dat niet lang gaat duren.
Ik heb nu geen vraag over muizen vangen, maar eerder over muizen weren. Over het eerste genoeg topics, over het tweede eigenlijk weinig. Hoe zorg je dat de muis niet bij je binnen komt. Dus hebben ze een hekel aan bepaalde geuren, kruiden en dergelijke?
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:28:23 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_95215231
De geur van een knaagdier-jagend roofdier werkt vaak best goed (kat, fret, ...).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_95215704
Mag helaas niet, huisregels .. ik las ergens wel dat de geur van munt iets doet, dus ik heb een handdoek met mondwater voor mn deur liggen :P maar mss nog effectievere manier? ik las ergens ook van een kastje dat een hoog geluid maakt?
pi_95215869
als jij je huis gewoon goed schoon houdt kun je nog zoveel gaten en kieren hebben, maar dan loopt alleen een verdwaalde muis je huis in ;)
Gewoon, omdat het kan.
pi_95216008
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:42 schreef -AnneX- het volgende:
als jij je huis gewoon goed schoon houdt kun je nog zoveel gaten en kieren hebben, maar dan loopt alleen een verdwaalde muis je huis in ;)
Hoezo? Die dingen eten alles. Ook dingen die in een opgeruimd huis gewoon aanwezig zijn zoals zeep.

Een vriend van mij had een doek onderin een kattenbak gedaan en deze later in een bakje met gaatjes erin op zijn kamer gezet. It worked. Het moet echter niet zo erg meuren dat jij er last van hebt. Muizen zijn veel gevoeliger voor geur. Just a whiff of cat pee is enough.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')