abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95213386
Hallo,

Ik heb al meerdere jaren last van mijn knieën. Dat wil zeggen, ik kan ze niet helemaal buigen, tenminste niet zover als andere mensen. Doe ik dit wel, bijvoorbeeld als ik op de bank zit en ik trek mijn knieën op, dan knakken ze, wat een heel vervelend gevoel is. Als ik mijn knieën dan een keer helemaal strek, gaat het weer goed. Soms heb ik er nog even last van maar meestal niet. Het hangt er ook vanaf hoe ver ik ze buig.

Ik heb ook ongeveer anderhalve week na de wintersport last gehad van mijn knieën. Toen had ik echt moeite met traplopen in het begin. Het werd steeds minder, en uiteindelijk was het helemaal weg.

Nu gingen we worstelen bij gym, en dat moest op je knieën op een dikke mat. Staand zou gevaarlijker zijn want dan kan je harder vallen. In ieder geval, dat ging allemaal goed, totdat iemand me frontaal probeerde om te duwen. Ik kreeg mijn rechtervoet niet op tijd weg, waardoor mijn knie dus helemaal boog, met mijn onderbeen tegen mijn bovenbeen aan. Bij de meeste mensen is dit niet zo'n probleem, maar bij mij gaf het een harde knak wat echt een super kut gevoel is. Heb de rest van de dag mank gelopen, had niet zoveel pijn maar voelde wel vervelend bij sommige standen (zitten ging prima). Mijn rechterknie was ook duidelijk dikker dan mijn linker.

Thuis merkte ik dat ik mijn knie niet helemaal meer kon strekken. Volgende dag dus een afspraak gemaakt met de huisarts, omdat er misschien iets met m'n meniscus was. Huisarts buigt mijn rechterknie wat, en die blijk ik opeens een stuk verder te kunnen strekken dan de dag daarvoor. Het was ook niks met mijn meniscus gelukkig. Mijn rechterknie was nog wel wat dikker. Toen hij mijn linkerknie ook eens boog, gaf dat een harde knak zoals ik dat wel vaker had.

Ik laat me niet verder onderzoeken, vooral ook omdat het zoveel verbeterd is in 1 dag. Toch blijf ik het gek vinden. Weet iemand wat het knakken in mijn knieën kan veroorzaken? Die knak bij het worstelen was dus het ergst wat ik ooit gehad heb, maar ik heb er wel vaker last van. Ik probeer het natuurlijk zoveel mogelijk te vermijden.

Alvast bedankt!
pi_95213683
Je laat je niet onderzoeken maar wel hulp vragen aan de Fok MD`s? LOL!
pi_95213936
Mijn huisarts heeft me niet aangeraden om me verder te laten onderzoeken, en daarom doe ik dat niet. Ik denk ook niet dat het iets ernstigs is, maar ik ben gewoon benieuwd waarom ik mijn knieën niet ver kan buigen, en waarom ze als ik dat wel doe knak zeggen, en waarom me dat zo'n blessure kan opleveren.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:58:05 #4
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95213988
knakken-kraakbeen, daar is het voor. Heeft iedereen last van. De rest, geen idee.
Waarschijnlijk omdat je nooit helemaal doorbuigt zijn je kniebanden kort, veel rekken en stretchen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')