abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95211145
hoi,

Ik heb al een aardige tijd last van het feit dat ik best wel veel droom en nachtmerries krijg. Eigenlijk kan ik elke nacht wel zeggen dat ik gedroomd heb en deze weet ik dan ook tot in detail uit mijn hoofd te vertellen. Dat is op zich zo erg nog niet, maar deze dromen kunnen ook mijn kijk op het leven veranderen. Zowel voor even als voor een lange tijd. Zelfs dit is niet zo erg, maar ik merk dat ik regelmatig schrik van mijn dromen, ze laten me of supergoed voelen of superslecht, wat trouwens wel maar voor even is...

Een paar jaar geleden had ik een dromenvanger, denken jullie dat dit zal helpen? Ik heb die dromenvanger toen weggehaald want mijn kat had dat ding half vermoord. Maar toen had ik lang niet zoveel last als nu. Verder zijn er misschien tips om minder dromen of minder heftigere dromen te hebben? Ik ben al overgegaan van tv kijken voor het slapen naar lezen, maar ook daarmee kan ik zo in het boek zitten dat ik er nog dagen/weken mee bezig ben, dus dat zal zich toch ook doorzetten in de droom?

Tamashii.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_95211317
quote:
Een paar jaar geleden had ik een dromenvanger, denken jullie dat dit zal helpen?
Nee :')

Anders kijk eens naar lucide dromen zodat je invloed kunt uit oefenen op je dromen en ze andere kant kunt opsturen. Af en toe best grappig :P
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:55:10 #3
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_95211480
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:47 schreef Tamashii het volgende:
hoi,

Ik heb al een aardige tijd last van het feit dat ik best wel veel droom en nachtmerries krijg. Eigenlijk kan ik elke nacht wel zeggen dat ik gedroomd heb en deze weet ik dan ook tot in detail uit mijn hoofd te vertellen. Dat is op zich zo erg nog niet, maar deze dromen kunnen ook mijn kijk op het leven veranderen. Zowel voor even als voor een lange tijd. Zelfs dit is niet zo erg, maar ik merk dat ik regelmatig schrik van mijn dromen, ze laten me of supergoed voelen of superslecht, wat trouwens wel maar voor even is...
Slik je toevallig iets van medicatie?
quote:
Een paar jaar geleden had ik een dromenvanger, denken jullie dat dit zal helpen?
Als je erin gelooft kan het wel werken, maar op het placebo-effect na zie ik niet in waarom het iets zal doen.
quote:
Ik heb die dromenvanger toen weggehaald want mijn kat had dat ding half vermoord. Maar toen had ik lang niet zoveel last als nu. Verder zijn er misschien tips om minder dromen of minder heftigere dromen te hebben? Ik ben al overgegaan van tv kijken voor het slapen naar lezen, maar ook daarmee kan ik zo in het boek zitten dat ik er nog dagen/weken mee bezig ben, dus dat zal zich toch ook doorzetten in de droom?

Tamashii.
Probeer in ieder geval je ontspanning te pakken voor het slapengaan. Misschien kun je je ook eens verdiepen in Lucide dromen, zodat je je dromen wat kan sturen en als minder heftig ervaart, maar dat vergt (heel) veel oefening.

Succes ermee! :)
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_95211753
Het schijnt dat je zelf je dromen kan controleren, door je een paar keer per dag af te vragen waar je precies bent en wat je aan het doen bent en wat je daarna gaat doen. Als je dit oefent, kan je dat ook in je dromen, waardoor je zelf kan beslissen wat er gebeurd.

(ik onthoud mn dromen nooit, dus heb dit ook nog nooit uitgeprobeerd, maar misschien werkt het :))

En probeer je hoofd leeg te maken voordat je gaat slapen :)
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
pi_95211835
Zoals wel met meer dingen, maar des te meer met dromen: als je denkt dat het werkt gaat het werken. Hopelijk heb ik het nu niet voor je verkloot.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_95211839
Nee ik slik geen medicatie... Ik slik alleen de pil en soms heb ik wel ibuprofen geslikt omdat ik een heftige pijn had vanwege een operatie, maar dat is 2 tot 3 keer geweest de afgelopen maanden.

Ja vroeger kon ik lucide dromen, dat was in de tijd van monsters in je dromen. Dan kon ik daar zo weglopen. Of ik kon hoger vliegen. Daarna was het helaas bergafwaarts gegaan en dat merkte ik doordat ik alleen nog maar laag kon vliegen... Als ik dan hoger wilde, ging dat niet meer.....

Damn, als ik het uitschrijf klinkt het crazy.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:03:47 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_95211888
Misschien is het weer eens tijd om het lucide dromen op te pakken...

Ik heb 't af en toe, heb nooit echt met discipline de technieken geleerd helaas.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_95211954
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:01 schreef 92Merel het volgende:
Het schijnt dat je zelf je dromen kan controleren, door je een paar keer per dag af te vragen waar je precies bent en wat je aan het doen bent en wat je daarna gaat doen. Als je dit oefent, kan je dat ook in je dromen, waardoor je zelf kan beslissen wat er gebeurd.

(ik onthoud mn dromen nooit, dus heb dit ook nog nooit uitgeprobeerd, maar misschien werkt het :))

En probeer je hoofd leeg te maken voordat je gaat slapen :)
Hmm goede tips. Ja ik weet nu wel dat ik gisteravond een boek heb gelezen (Tijger tijger van Margaux) en dat kwam wellicht wel een beetje terug in mijn droom. Maar met mijn leven is het moeilijk om echt je hoofd vrij te maken want ik ben super chaotisch en denk 's avonds pas na ipv overdag. :')
pi_95212002
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:02 schreef Tamashii het volgende:
Nee ik slik geen medicatie... Ik slik alleen de pil en soms heb ik wel ibuprofen geslikt omdat ik een heftige pijn had vanwege een operatie, maar dat is 2 tot 3 keer geweest de afgelopen maanden.

Ja vroeger kon ik lucide dromen, dat was in de tijd van monsters in je dromen. Dan kon ik daar zo weglopen. Of ik kon hoger vliegen. Daarna was het helaas bergafwaarts gegaan en dat merkte ik doordat ik alleen nog maar laag kon vliegen... Als ik dan hoger wilde, ging dat niet meer.....
Omdat je bang was dat het niet meer ging lukken?
pi_95212042
Misschien wel ja. Maar de tijd dat ik dat kon, toen was ik echt 8 ofzo he....
pi_95212243
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:07 schreef Tamashii het volgende:
Misschien wel ja. Maar de tijd dat ik dat kon, toen was ik echt 8 ofzo he....
Ow, nou ja. Punt is dat je even door moet hebben dat je droomt, om lucide te kunnen dromen. Daarna heb je voornamelijk de instelling nodig dat het jouw droom is en jij dus bepaalt wat er gebeurt; maar het niet te bont maken anders word je gewoon wakker.
Dat is lijkt me gewoon de basis, de technieken die je wel eens op internet ziet heb ik nooit echt begrepen; wellicht weer een geval van `als je denkt dat het werkt...'.
pi_95223920
Klinkt misschien raar maar een droomdagboek, dat zodra je de droom heb gehad het opschrijft zodat je er niet over blijft piekeren, denk dan wel dat het minder je leven beinvloed.
pi_95224442
Ja, daar heb ik even over zitten twijfelen. Heb vaak grappend gezegd dat ik een boek kan maken van mijn dromen. Maar wellicht dat ik dat nu maar eens moet doen. :)
pi_95224480
Gebruik je drugs?
pi_95224530
Soms... Maar daar komt het niet door, want ik heb het al best lang.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:24:05 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95224666
Mja, vroeger hielp het ook als je moeder de nachtmerrie het raam uit blies, omdat je daardoor dus niet meer bang was voor nachtmerries kreeg je die ook niet/minder. Een dromenvanger kan hetzelfde doel dienen, als het eerder heeft geholpen dan zal het nu ook zo zijn met een beetje geluk omdat je (on)bewust toch rustiger wordt van zo'n ding.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_95224760
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:24 schreef jogy het volgende:
Mja, vroeger hielp het ook als je moeder de nachtmerrie het raam uit blies, omdat je daardoor dus niet meer bang was voor nachtmerries kreeg je die ook niet/minder. Een dromenvanger kan hetzelfde doel dienen, als het eerder heeft geholpen dan zal het nu ook zo zijn met een beetje geluk omdat je (on)bewust toch rustiger wordt van zo'n ding.
Dan moet je zeggen, het is wetenschappelijk aangetoond dat een Dromenvanger erg goed werkt.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:27:33 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95224801
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:26 schreef Adames het volgende:

[..]

Dan moet je zeggen, het is wetenschappelijk aangetoond dat een Dromenvanger erg goed werkt.
Te laat. Nu is de betovering verbroken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_95225880
Ik droom meestal over dingen die ik overdag niet verwerkt hebt. Dat kan een toevallige passant zijn of een vreemd pluisje op m'n trui of zoiets stoms, in ieder geval dingen waar je eigenlijk niet bij stilstaat. (dat hele ' denk heel sterk aan iets dan ga er je erover dromen' werkt dus niet bij mij, ik droom juist over de dingen waar ik niet over nadenk). Nu ik lees dat jij vooral 's avonds gaat nadenken denk ik dat jij een beetje hetzelfde hebt, als in; je verwerkt te weinig overdag waardoor alle indrukken 's nachts weer voorbij komen. Ik zou proberen om overdag eens rustig bij dingen stil te staan, af en toe een kwartiertje rust ofzo waarin je alles wat je hebt meegemaakt even langsgaat.
  vrijdag 8 april 2011 @ 18:09:13 #20
139770 Miasan
Roemer has it
pi_95226534
Er was op EenVandaag iets over het bestrijden van nachtmerries:
http://www.eenvandaag.nl/(...)ies_en_slapeloosheid
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_95227753
Ik droom ook altijd heel erg veel en gedetailleerd.

Heb ook vaker dat ik tegen mensen zeg, had ik dat nou gedroomd of had jij nou echt...?

Ben ook wel vaker verward als ik wakker word. Laatst een ontzettend uitgebreidde droom gehad waarin ik op vakantie ging met een vriendin. Mijn brein moet dan echt even verteren wat er allemaal gebeurd is en dat het eigenlijk helemaal niet echt was. :{

Volgens mij valt er weinig aan te doen...Misschien beter een avondwandeling maken ipv lezen?
pi_95239315
Of rustige muziek luisteren voor het slapen.

Zelf heb ik er ook last van, maar eigenlijk ben ik het gewoon al gewend.
signatuurloos
pi_95240069
Gamers kunnen hun dromen beter aansturen dan anderen, blijkt uit Canadees onderzoek. Ze gebruik hun game-ervaring om gevaren af te wenen en te bepalen wat er in de droom gebeurt. Dromen en games zijn twee alternatieve werkelijkheden die sterk op elkaar lijken. Als je veel tijd doorbrengt in de ene werkelijkheid, zul je je weg in de andere waarschijnlijk ook beter kunnen vinden.

Door veel te gamen kun je meer luciditeit binnen dromen krijgen (bewustwording en realisatie dat je droomt) waarvdoor je je dromen kunt "beinvloeden of sturen".

Meer hierover (en bron): www.wibnet.nl. Het onderzoek is uitgevoerd door Jayne Gackenback van de Grant MacEwan universiteit te Canada. Het staat in de wetenschap in beeld van februari 2011 :).
pi_95245221
Haha, ik hou niet zo van gamen. Alleen van the sims. :9
pi_95245385
Volgens mij kon je het beste effect bereiken met shooters of role-playing games. En dan voornamelijk iets de iets geweldadiger spellen. Dus de Sims valt af :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')