Neequote:Een paar jaar geleden had ik een dromenvanger, denken jullie dat dit zal helpen?
Slik je toevallig iets van medicatie?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:47 schreef Tamashii het volgende:
hoi,
Ik heb al een aardige tijd last van het feit dat ik best wel veel droom en nachtmerries krijg. Eigenlijk kan ik elke nacht wel zeggen dat ik gedroomd heb en deze weet ik dan ook tot in detail uit mijn hoofd te vertellen. Dat is op zich zo erg nog niet, maar deze dromen kunnen ook mijn kijk op het leven veranderen. Zowel voor even als voor een lange tijd. Zelfs dit is niet zo erg, maar ik merk dat ik regelmatig schrik van mijn dromen, ze laten me of supergoed voelen of superslecht, wat trouwens wel maar voor even is...
Als je erin gelooft kan het wel werken, maar op het placebo-effect na zie ik niet in waarom het iets zal doen.quote:Een paar jaar geleden had ik een dromenvanger, denken jullie dat dit zal helpen?
Probeer in ieder geval je ontspanning te pakken voor het slapengaan. Misschien kun je je ook eens verdiepen in Lucide dromen, zodat je je dromen wat kan sturen en als minder heftig ervaart, maar dat vergt (heel) veel oefening.quote:Ik heb die dromenvanger toen weggehaald want mijn kat had dat ding half vermoord. Maar toen had ik lang niet zoveel last als nu. Verder zijn er misschien tips om minder dromen of minder heftigere dromen te hebben? Ik ben al overgegaan van tv kijken voor het slapen naar lezen, maar ook daarmee kan ik zo in het boek zitten dat ik er nog dagen/weken mee bezig ben, dus dat zal zich toch ook doorzetten in de droom?
Tamashii.
Hmm goede tips. Ja ik weet nu wel dat ik gisteravond een boek heb gelezen (Tijger tijger van Margaux) en dat kwam wellicht wel een beetje terug in mijn droom. Maar met mijn leven is het moeilijk om echt je hoofd vrij te maken want ik ben super chaotisch en denk 's avonds pas na ipv overdag.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:01 schreef 92Merel het volgende:
Het schijnt dat je zelf je dromen kan controleren, door je een paar keer per dag af te vragen waar je precies bent en wat je aan het doen bent en wat je daarna gaat doen. Als je dit oefent, kan je dat ook in je dromen, waardoor je zelf kan beslissen wat er gebeurd.
(ik onthoud mn dromen nooit, dus heb dit ook nog nooit uitgeprobeerd, maar misschien werkt het)
En probeer je hoofd leeg te maken voordat je gaat slapen
Omdat je bang was dat het niet meer ging lukken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:02 schreef Tamashii het volgende:
Nee ik slik geen medicatie... Ik slik alleen de pil en soms heb ik wel ibuprofen geslikt omdat ik een heftige pijn had vanwege een operatie, maar dat is 2 tot 3 keer geweest de afgelopen maanden.
Ja vroeger kon ik lucide dromen, dat was in de tijd van monsters in je dromen. Dan kon ik daar zo weglopen. Of ik kon hoger vliegen. Daarna was het helaas bergafwaarts gegaan en dat merkte ik doordat ik alleen nog maar laag kon vliegen... Als ik dan hoger wilde, ging dat niet meer.....
Ow, nou ja. Punt is dat je even door moet hebben dat je droomt, om lucide te kunnen dromen. Daarna heb je voornamelijk de instelling nodig dat het jouw droom is en jij dus bepaalt wat er gebeurt; maar het niet te bont maken anders word je gewoon wakker.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:07 schreef Tamashii het volgende:
Misschien wel ja. Maar de tijd dat ik dat kon, toen was ik echt 8 ofzo he....
Dan moet je zeggen, het is wetenschappelijk aangetoond dat een Dromenvanger erg goed werkt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:24 schreef jogy het volgende:
Mja, vroeger hielp het ook als je moeder de nachtmerrie het raam uit blies, omdat je daardoor dus niet meer bang was voor nachtmerries kreeg je die ook niet/minder. Een dromenvanger kan hetzelfde doel dienen, als het eerder heeft geholpen dan zal het nu ook zo zijn met een beetje geluk omdat je (on)bewust toch rustiger wordt van zo'n ding.
Te laat. Nu is de betovering verbroken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan moet je zeggen, het is wetenschappelijk aangetoond dat een Dromenvanger erg goed werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |