abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95183567
Hallo,

als broodbeleg uit de laatste tijd vaak gebakken tomaat met ui.

Ik fruit de ui in olijfolie en voeg hier tomaat aan toe. Tot slot nog een beetje peper en een redelijke hoeveelheid wilde marjolein

Erg lekker. Ik maak dit nu telkens voor 2 dagen. Een deel gaat afgedekt de koelkast in.

Nu zou ik het makkelijker vinden om wat grotere porties te maken. Ik heb echter geen idee hoelang dit "prutje" goed blijft in de koelkast?

Kan iemand mij hier een indicatie van geven?
  donderdag 7 april 2011 @ 21:04:17 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95186928
Uitproberen. Ik zou denken dat het na twee dagen niet meer lekker is.

Je kunt ook kijken of het is in te vriezen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:14:34 #3
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_95214613
De meeste potjes in de winkel zeggen 3 dagen. Dat is met conserveringsmiddelen. Ik zou dus zeggen, maximaal 3 dagen, en verder wat Lienekien zegt.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:26:20 #4
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_95233066
Maak voor de verandering eens toast van oud brood en doe daar de tomaat, ui en knoflook met zout en peper en groene kruiden rauw op. Das nog lekkerder.
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
pi_95233509
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:14 schreef Tanin het volgende:
De meeste potjes in de winkel zeggen 3 dagen. Dat is met conserveringsmiddelen. Ik zou dus zeggen, maximaal 3 dagen, en verder wat Lienekien zegt.
Ik zit al ff te staren naar dit. Ik heb werkelijk geen idee hoe je hieraan komt.

Over welke potjes heb je het? En waarom geef je die aan als ijkpunt voor zijn tomaat/ui? Waarom is iets met conserveermiddel maar 3 dagen houdbaar? Terwijl je tomaat en ui meer dan een week iig goedhoud op de fruitschaal. Bolognese saus die je overal kan verkrijgen is met tomaat en ui en nog meer shit en is heel lang houdbaar. Zit zelfs gehakt (vlees) in.
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:40:00 #6
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_95233765
In potjes zit eigenlijk nooit conserveermiddel, hooguit stabilisatoren en antioxidanten
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
pi_95234399
Sorry mensen, maar in potjes zitten regelmatig conserveermiddelen en een gegaarde tomaat is niet te vergelijken met een hele tomaat (waar de huid nog een barriere is).

Ik zou het spul niet langer dan 2 dagen in de koelkast bewaren. Tomaat is wel zuur, dus echt ziek worden zal je er niet snel van, maar lekkerder wordt het niet.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')