abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95182988
Beste K&W lezers,

Ik ben bezig met het verbouwen van m'n huis en ben nu bezig met m'n toilet. De volgende foto geeft een beeld hoe ver ik nu ben.

Voor een toilet op de eerste verdieping heb ik een 110mm pvcpijp in het toilet in een hoek geplaatst. Ik wil dit nu netjes af/wegwerken maar weet niet precies wat handig en mooi is. Meer werk, maar een mooier resultaat vind ik niet erg.

Verdere info:
- De pvcpijp loopt niet tot aan de grond, maar gaat ter hoogte van de toiletpot schuin de muur in;
- Er ligt een granito vloer in het toilet en ik zou deze graag niet aanpassen;
- Ik heb een tweetal proefkoofjes opgehangen. Een schuine en eentje met een rechte hoek. Degene met rechte hoek (die er nu ook hangt) heeft de voorkeur, omdat de schuine teveel ruimte inneemt;
- Er komt een verticaal RVS randje op de hoek van de koof zodat je niet tegen de zijkant van de tegels aankijkt. Dit randje komt ook horizontaal bovenop de bovenste tegels.

Mogelijke opties die ik bedacht heb:
- twee schuine hoekjes zodat de koof netjes terugloopt naar de muur;
- een platte onderkant.

Ik zou graag jullie mening hierover willen hebben. Waar zouden jullie voor kiezen? Misschien andere opties? Alvast bedankt!

PS. Het bedieningspaneel zit inderdaad in de muur :) Dit komt goed als er tegels zitten.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:15:18 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_95183290
Die gigantische buis die breed genoeg is om 100.000 liter radioactief zeewater mee te spuien binnen een paar seconden, he... Was dat nou nodig om die in de toch al zo kleine WC te stoppen ivp die kast ernaast?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_95183664
Ow, dat was ik inderdaad vergeten te melden :) Die buis kan/kon nergens anders. Er zit nl. een trap en stoppenkast achter waardoor hij niet handig eerder naar de andere kant kan. Anders had ik dat wel gedaan.

Ook nagedacht over een Sanibroyeur, maar daar had ik niet zoveel zin in.
pi_95183735
wat je heel vaak ziet laatste tijd....in mode tijdschiften? is z.g.n. grieks stucadoorwerk......ik vind het wel erg mooi en het komt in de mode ook.....het is een beetje rommelig gestucadoort maar dat heeft juist een bepaalde charme......
  donderdag 7 april 2011 @ 20:22:52 #5
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_95183753
gewoon een tweetal planken erom timmeren?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  donderdag 7 april 2011 @ 20:23:33 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95183797
Houten bekisting eromheen (of gips), en afwerken met tegels. Tip: kies tegels die precies passen :)
censuur :O
pi_95183812
De pvc pijp afwerken zoals het proefstuk is gezet.

De onderkant afwerken om daar reserve rollen op te hangen.

Dus ik bedoel zoiets als op deze link
http://www.fonq.nl/produc(...)_campaign=feedbeheer

Maar dan van mdf door laten lopen?
pi_95183908
Allemaal bedankt voor de reacties, maar het gaat vooral om de onderkant van de koof. Niet om de afwerking van het toilet zelf :)

Bobenjanneke: misschien inderdaad een optie om er toiletrollen onder te hangen.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:26:45 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_95183978
Ik zou der een kastje van maken aan de onderkant.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_95184102
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef InNuedo het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties, maar het gaat vooral om de onderkant van de koof. Niet om de afwerking van het toilet zelf :)

Bobenjanneke: misschien inderdaad een optie om er toiletrollen onder te hangen.
Omdat het een niet al te groot toilet is, leek het mij een nuttige oplossing.
Als je er een "bak" onder maakt waar 2 a 3 rollen in kunnen, heb je een wc rol houder minder wat op de grond moet staan, waar je met je voeten tegenaan kunt schoppen.
Als je hem niet tot aande grond door laat lopen, is de vloer nog gemakkelijk te reinigen ook.

Succes!
pi_95184250
Reserve wc rol houder maken inderdaad daaronder.
pi_95205370
quote:
Ik zou graag jullie mening hierover willen hebben. Waar zouden jullie voor kiezen? Misschien andere opties? Alvast bedankt!
Optie drie zou ik voor gaan. Een ronde aftimmering afgetegeld met mozaïektegeltjes. Aan de onderzijde zou ik er een deurtje van maken. Het deurtje zou ik vijf cm boven de vloer laten zweven.

Denk altijd graag mee ook in de uitvoering. Hoe maak je zo iets. Denk aan een kwart ronde PVC pijp maar dat wordt wel erug kostbaar. Latjes aan elkaar lijmen onder een hoek en daarna afronden is een betere optie. Buigtriplex de straal is te klein. Dun MDF 4mm drie lagen verlijmen op een mal, moet je kaas van hebben gegeten.

Vergeet niet dat het deurtje ook nog gemaakt moet worden. Zou zelf gaan voor de latjes onder een hoek aan elkaar lijmen. Eerst de volle lengte maken en dan later het deurtje er af zagen.

De wc rol houder zou in het deurtje passen. Deurtje open en je hebt de volgende rol te pakken. Misschien ook wel leuk om in het kastje de wc rol houder te maken met een nisje in de tegels.
Jeroentje.
pi_95206358
Voor de netheid ook even de buis bekleden met eierdoppen schuim of iets dergelijks. (geluidsisolatie)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')