quote:
MC Martin is een twintigjarig raptalent uit Terneuzen en omdat iedereen meer over hem wil weten, staat hieronder uitgebreid hoe zijn leven eruit ziet.
Klik hier voor de discografie van MC Martin.
De geboorte van een rapper
Zoals je waarschijnlijk al weet, woont Martijn in Terneuzen in Zeeland. Voor oktober 2009 was het nog een hele normale jongen. Maar MC Martin snakte naar meer: hij droomde altijd al van roem, en die droom kwam zomaar uit, toen hij op zijn zolderkamer een microfoon in zijn hand nam. "Toen ik op youtube wat dingen zat op te zoeken, kwam ik ineens MC Dark tegen. Dat was de slechtste rapper die ik ooit had gehoord en daarom besloot ik zelf te rappen, om te laten zien dat ik het beter kan. En door alle positieve reacties weet ik nu dat ik ver boven zijn niveau ben uitgestegen." Aldus de bescheiden rapper.
Een klein meningsverschil
Met zoveel roem en zoveel aandacht in de media, is het niet meer dan logisch dat er veel geruchten over hem gaan. Één van die geruchten is dat het uit is met zijn lieftallige vriendin Soraya, nadat Martijn haar tijdens een ruzie met een pistool had bedreigd in zijn kleine, maar smaakvol ingerichte keuken. Soraya sloeg via de achterdeur op de vlucht en trok ergens anders in. En niet bij de eerste de beste, maar bij niemand minder dan rapper Bustaflax. MC Martin wilde niks zeggen over de ruzie met Soraya, maar Soraya deed daar minder moeilijk over. "Nadat Martijn de track "Opnieuw" voor me had gemaakt, was ik geschokt. Ik kon drie nachten niet slapen, zo ontroerd was ik. Ik wilde meer van dit soort liedjes horen, en zei hem dat hij nog een nummer over mij moest schrijven. Martijn was het daar niet mee eens, hij wilde meer tracks over hosselen en het straatleven maken. Uiteindelijk liep dit kleine meningsverchilletje uit tot een felle ruzie waarin mij me meerdere malen voor oen uitschold en me dreigde nat te spuiten als ik niet weg ging." Soraya wilde helaas niks kwijt over haar nieuwe relatie met Bustaflax.
Een uit de hand gelopen ruzie
MC Martin was boos op Soraya, en werd woedend toen hij hoorde dat ze bij Bustaflax was ingetrokken. Omdat hij het zielig vond om een meisje te dissen en stiekem nog gevoelens had voor Soraya, besloot hij om Bustaflax de grond in te boren. Bustaflax, of Busta-aap, reageerde geschokt. "Ik had nooit gedacht dat Martijn zo zou reageren. Vooral omdat we hadden afgesproken om onszelf op te geven voor De Grote Prijs van Nederland. Ik dacht dat hij het me zou vergeven, dat ik zijn ex-vriendin in mijn huis en in mijn slaapikamer had toegelaten. Nu onze vriendschap over is, ga ik alleen verder en vrees ik dat mijn album "Heel Erg Flex" veel later uit zal komen. Mijn moeder is immers een getalenteerde zangeres, dus ik weet dat muziek maken in mijn bloed zit. Ik ben niet van plan om MC Martin terug te dissen, mijn moeder vond dat namelijk niet goed." Toch heeft de rapper en geen spijt van en hoopt hij dat MC Martin zijn lesje heeft geleerd.
Terneuzen Records
Toch is er van die ruzie met Bustaflax nog wat moois gekomen voor MC Martin. Omdat de track op youtube zo goed werd ontvangen heeft MC Martin zijn eigen label opgericht genaamd "Terneuzen Records". Dit label heeft als doel om beginnende rappers in Terneuzen en omstreken te helpen om bekend te worden. Als labelbaas regelt MC Martin onder andere boekingen voor verschillende shows en is hij momenteel druk bezig met het ontwerpen van kleding voor zijn eigen kledinglijn. MC Martin kan zelfs niet meer over straat, zonder dat hij met een camera anderhalve minuut lang wordt achtervolgd door een paar nieuwsgierige jongeren, die zijn handtekening willen. MC Martin is daar minder blij mee en reageert boos: "k*nker nou eens op!" Gelukkig komt dit soort grove taal nooit voor in één van zijn nummers.
Copyright
Doordat hij zijn eigen label heeft, is MC Martin ook wat beter bekend geworden met het woord copyright. Daarom heeft hij een klacht ingediend op youtube en zijn alle filmpjes van MC Martin (en gek genoeg ook alle filmpjes van Bustaflax) van youtube verdwenen. "Ik ben bekend met programma's als youtube downloader, en daarom wil ik niet langer dat mensen mijn tracks illegaal downloaden. Vanaf nu kan je ze gewoon kopen in de iTunes store voor 99 cent. Dit geld heb ik nodig om te investeren in mijn kledinglijn. UIteraard hoop ik dat ik dat geld weer terug verdien en zo de tracks in de vorm van een gratis te downloaden mixtape weer toegankelijk kan maken voor iedereen." Er zijn gelukkig toch nog wat loyale MC Martin-fans die zijn debuuttrack "Het Leven" op youtube posten, om zo MC Martin op youtube in leven te houden. Als je de andere tracks niet heb gedownload en gewoon MOET horen, klik dan snel hier voor de oplossing.
Zelfmoord?
Er gaan ook geruchten dat MC Martin zelfmoord heeft gepleegd,maar het is wel duidelijk dat daar niks van waar is. Anders had dit geweldige "interview" toch nooit kunnen plaatsvinden?
De M staat voor Martin
MC Martin wide helaas nog niks zeggen over een eventuele releasedatum van zijn album "De M staat voor Martin", waarin zijn gedaanteverandering van Martijn naar MC Martin centraal staat.
Iemand meer informatie? Het liefst uit de kennissenkring va MC Martin.