Maar stel dat ik nu een recht lijn onder 30 graden op de planken teken, dan moet ik toch exact over die hoek moeten kunnen zagen?quote:Op donderdag 7 april 2011 11:36 schreef Spouwerranger het volgende:
Dan is waarschijnlijk je winkelhaak niet meer recht
Een winkelhaak is er toch alleen voor 90 graden of ben ik nou gek? Maar in principe zou je gewoon recht moeten zagen inderdaad. Dan ligt het aan die goedkope zaag waarschijnlijkquote:Op donderdag 7 april 2011 11:37 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Maar stel dat ik nu een recht lijn onder 30 graden op de planken teken, dan moet ik toch exact over die hoek moeten kunnen zagen?
Ik denk trouwens wel dat de winkelhaak recht is, als ik de plank op z'n zaagsnede zet dan helt ie ook over; dus scheef
Oke. even iets recht zetten. Bedoel je nou dat je wel recht over de lijn zaagt, maar dat je taps afzaagt?quote:Op donderdag 7 april 2011 11:43 schreef Keiichi het volgende:
Ik denk dat het niet mijn winkelhaak is.
Ik had de plank met streepjes afgetekend. eerst aan de ene kant van de plank en daarna aan de andere kant. Met de winkel haak er tegenaan lagen alle streepjes precies met elkaar opgelijnd.
En stel dat m'n winkelhaak scheef is, waarom kan ik dan niet even scheef als de winkelhaak zagen
Ik heb een decoupeerzaag waarvan ik weet dat ie scheef is, maar zou zelf niet verwachten dat een doodeenvoudige zaag ook scheef kon zijn.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:41 schreef Spouwerranger het volgende:
Dan ligt het aan die goedkope zaag waarschijnlijk
Dat maakt niks uit. Mijn schoonvader is zijn hele leven timmerman geweest en die kan met een roestige oude rotzaag nog prima werk afleveren (het is alleen wat meer werk). Die website die hier gepost is laat wel goed zien hoe het moet, ik zie veel technieken van mijn schoonvader erin.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef Keiichi het volgende:
Ik maak gebruik van een goedkope Gamma handzaag.
Het kan inderdaad ook nog aan jezelf liggenquote:Op donderdag 7 april 2011 11:48 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit. Mijn schoonvader is zijn hele leven timmerman geweest en die kan met een roestige oude rotzaag nog prima werk afleveren (het is alleen wat meer werk).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |