Oke bedanktquote:Op donderdag 7 april 2011 12:30 schreef June. het volgende:
Je kunt wat zoviraxcrème (antiviraal middel) op het blaasje smeren, maar de werking daarvan verschilt nauwelijks met het smeren van andere crèmes op de lippen.
Wat je wel kan doen is er bijvoorbeeld zinkolie of zinkoxidepasta erop smeren. Dat verlicht de jeuk en werkt indrogend op het blaasje. Zinkolie kun je kopen bij de apotheek, dus als ik joui was zou ik daar even langsgaan en vragen.
dus als het ik goed begrijp ga jij eerst met je leuter in de wc hangen, pist vervolgens over je handen waarna je het op je bek smeert?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:57 schreef pietvankempen het volgende:
smeer ik urine tijdens het plassen.
Dit virus loop je normaal gesproken als kind op, omdat je afweer nog niet compleet is. Als volwassene is het "moeilijker" op te lopen. Je kunt het echter al jaren meedragen zonder dat je er ooit last van hebt gehad.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:40 schreef PuntMutss het volgende:
Hooj ik heb geen idee waar ik dit topic moest plaatsen dus heb hem hier maar neer geplant!
Ik heb een koortslip gekregen van mijn lieve vriendje maar oke het hield mij ook niet tegenmaar nu gebruik in Nestosyl zalf is dit goeie zalf voor koortslip?
hebben jullie andere suggesties?
alvast bedankt
Goed bezig Piet, niks is zo lekker wakker worden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:57 schreef pietvankempen het volgende:
Jarenlang Zovirax gebruikt.
Gebruik nu: schrik niet; mijn eigen urine. Niets helpt zo snel. Eigenlijk ochtendurine, omdat die de minste afvalstoffen bevat. Maar omdat die urine in een potje door de dag er niet frisser op wordt, smeer ik urine tijdens het plassen.
Geen enkele uitbreiding. Begin zo snel mogelijk; bij gloeiend gevoel of rode plekjes.
In het begin even wennen natuurlijk.
Kijk uit: maak geen contact met uw genitaliën. Dat kan heel besmettelijk zijn.
Waar kan je die l-lyssine dingen halen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:23 schreef Salsalaatje het volgende:
Ik heb echt supervaak last van koortslip. Meestal wel 1x per maand een. Vreselijk.
Maar wat goed helpt is L-Lyssine van Bloem. En dan 2x per dag. Samen gebruiken met Zovirax.
De llisyne werkt heel goed om het vervelende bonken in je lip te stoppen en zorgt er ook voor dat de koortslip goed geneest.
Het is me wel opgevallen dat als je iets gebruikt wat werkt, je soms gewoon ernaast een nieuwe krijgtquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:09 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb er ook last van. Jaren niet meer gehad, toen ineens een hele grote plek op mijn kin. En daar kwam hij regelmatig terug. Twee weken geleden kwam er een grote plek op mijn kin op en één boven mijn lip. Ik was er klaar mee, ben naar de huisarts gegaan en heb nu anti-herpespillen (Aciclovir). Dankzij deze pillen was het aanzienlijk sneller weg en mooier genezen. Ook heb ik een kuur meegekregen voor als ik het weer voel opkomen. Van de week was het weer zover. Dosis genomen en hij is niet doorgekomen. Ik wou dat ik veel eerder naar de huisarts was gegaan.
Deze pillen zorgen dat het virus zich niet meer kan voortplanten. Dus het stopt en begint te genezen in de fase waar het zich in bevind zodra je begint met slikken. Is het enkel dik/rood/jeukerig, maar zonder blaasjes, kun je de aanval onderscheppen. Zitten er 's ochtends al enkele blaasjes, dan stoppen deze met groeien. Wel doorlopen ze nog de fases van open gaan, zweren, korstvorming enzo. Maar het worden er niet meer of groter. Bij de plek op mijn kin is het altijd zo dat ik een stuk of 10 a 12 blaasjes krijg die, voordat ik deze pillen slikte, in de zweerfase in 1 grote open zweer veranderen. Nu als ik wel blaasjes heb en de pillen begin te slikken, worden het kleine losse zweertjes. Met als effect dat het mooier en sneller geneest. Het is dus geen wondermiddel dat ervoor zorgt dat blaasjes die er al zijn weer wegtrekken, maar het werkt wel aanzienlijk.quote:Op maandag 16 mei 2011 01:38 schreef childintime het volgende:
[..]
Het is me wel opgevallen dat als je iets gebruikt wat werkt, je soms gewoon ernaast een nieuwe krijgtSoms smeer ik en dan een dag later komt er vlak naast gewoon een nieuwe, tot soms wel 3 keer toe.
Ook jarenlang geen last gehad, na geboorte van dochter heel erg (door hormoonsverandering) en daarna eens per 2 jaar of als ik echt flink koorts had gehad. De laatste paar maanden heb ik veel last, ws weer gewoon door hormoonsverandering (ben 49). Ik ga toch maar eens naar de dokter nu ik dit zo lees. Ik vind het niet alleen heel vervelend, maar ben ook altijd bang dat iemand besmet raakt (godzijdank heeft m'n dochter het niet) en het doet gewoon best wel zeer.
Het is alleen best lastig, soms heb ik 's avonds nergens last van en dan 's morgens zit het er al. Ik hoop alleen wel dat als ik dan pillen zou gaan slikken het ook echt helpt (dat ik ze niet voor niets inneem), Zovirax helpt bij mij echt niet, het duurt evengoed ong een week.
Waarschijnlijk is je weerstand gewoon lager dan normaal.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:14 schreef childintime het volgende:
Nu alleen de laatste tijd heb ik al 2 keer een aanval in 3 maanden gehad (terwijl dat jarenlang maar eens per 1 of 2 jaar was) dus het wordt gewoon meer.
Nee, als je eenmaal het virus hebt kom je er nooit meer vanaf.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:50 schreef isildur1 het volgende:
Kun je trouwens voorkomen dat je ooit nog een koortslip krijgt?
Ik heb het hooguit 4 keer/jaar. Zodra je een klein blaasje voelt moet je beginnen met smeren anders is het al te laat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:55 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee, als je eenmaal het virus hebt kom je er nooit meer vanaf.
Wel is het volgens mij zo dat het na verloop van jaren minder vaak voor zal komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |