abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95127404
Raadsleden verbouwereerd door gelovige gastspreker
WOERDEN - Een zwaargelovige man heeft raadsleden van Woerden bedreigd vanwege de zondagsopenstelling.

De man stak zijn woede tijdens een hoorzitting over de 'goddeloze' koopzondagen niet onder stoelen of banken. Hij dreigde met 'vrienden die alles voor hem doen' en hij zal de koopzondagen 'te vuur en te zwaard bestrijden', zei hij voor de camera van Woerden.tv.

Enkele raadsleden zouden zich bedreigd hebben gevoeld. Het voorval wordt vandaag op het stadhuis besproken.
bron

Een mening uiten is prima, maar ga niet lopen dreigen zoals deze extremist het doet.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:37:48 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95127472
Haha, wat een lachertje zeg.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_95127558
Oh oh oh wat heb ik toch een medelijden met dat soort mensen.
pi_95127635
Dus de bus naar Woerden is écht een tijdmachine?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_95127773
Waarom wijst hij telkens naar het plafond.
All good things are wild and free.
pi_95127805
Krachtige woorden ipv dat halfzachte "God is liefde" gedoe en alles mag maar. Tenminste een gelovige die zijn religie serieus neemt en dat niet onder stoelen of banken steekt. Zouden er meer van moeten zijn. Charismatische spreker ook ^O^
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_95127823
"Ik kan niet vast komen te zitten, want ik heb kinderen en kleinkinderen. Daarom doe ik niks."

Dan is de HEERES HEERE blijkbaar toch niet het hoogste. Moeders de vrouw met de pollepel, daar is meneer bang voor.
pi_95127843
Als je jezelf decennia hebt voorgelogen dat de zondag een 'heilige' dag is, dan kan ik me best voorstellen dat je zo uit je plaat gaat.

Zulke mensen horen in een dwangbuis in een kliniek ergens in de Twentse bossen.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:46:40 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95127850
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:44 schreef tliciouz het volgende:
Waarom wijst hij telkens naar het plafond.
De 'heere' regelt zijn zaakjes op de tweede verdieping.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_95127977
ik zou hem keihard in zijn gezicht uitlachen, een prettige dag (en fijne zondagmiddagen) wensen en weer weggaan...
pi_95127990
quote:
Ruud Mees doet aangifte tegen Ton Blok om uitspraken

Raadslid Ruud Mees van de VVD heeft woensdagmorgen aangifte gedaan tegen Ton Blok. Blok sprak dinsdagavond tijdens de informatieavond rondom openstelling van enkele supermarkten op zondag, dreigende taal. Mees voelt zich hierdoor geïntimideerd en heeft daarom aangifte gedaan tegen Ton Blok.

Mees: "Ik heb er goed over geslapen en ben vanmorgen na het zien van de beelden naar de politie gestapt. Het gaat mij niet zozeer om de dreiging van de heer Blok zelf maar wel om de oproep van Blok die anderen kan aanspreken mij en mijn gezin geweld aan te doen."

Blok sprak gisteren de woorden: "Ik zal het te vuur en te zwaard verdedigen. Ik zal mijn tijd er aan gaan besteden. Ik heb vrienden aan de bovenkant en vrienden aan de onderkant. Die voor 50 euro of een jointje alles doen. Die vinden mij een hele aardige man."

Persconferentie

In een speciaal hiervoor belegde persconferentie sprak ook burgemeester Hans Schmidt zich uit over dit incident. "Na het zien van de beelden van WoerdenTV heb ik de Hoofdofficier van Justitie gevraagd om zich over deze uitspraken te beraden en eventueel stappen te ondernemen tegen de heer Blok."

Blok zelf was het middelpunt van de persconferentie waarin hij zijn excuses aanbood voor wat hij gezegd had om vervolgens weer terug te vallen in bijbelteksten en religieuze bewoordingen. "Ik heb dingen gezegd die niet correct waren. Ik werd door emoties overmand door de bedreiging aan het adres van mijn Heer en Heiland. Ik bied hiervoor mijn oprechte excuses aan." Vervolgens vertelde Blok lang over zijn bekering met een bijbel in de hand om tot slot afgekapt te worden door de woordvoerder van de gemeente.

Schmidt heeft besloten een persconferentie uit te roepen om te benadrukken dat de gemeente daadkrachtig en transparant met deze zaak omgaat. "Ik ben gelukkig dat de heer Blok zijn excuses heeft aangeboden om wat er gezegd is, het is nu aan de politie om uit te zoeken of de uitspraken strafbaar zijn." Bij de persconferentie waren ook filmploegen van Pownews en RTVUtrecht aanwezig met uiteraard veel aandacht voor Ton Blok.

Update: Fractie SGP/CU veroordeelt uitspraken Ton Blok.
bron

Vanavond maar even Pownews kijken.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:50:27 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95128030
Dit soort idioten hoort opgesloten te worden in een stichting, maar omdat ze in een 'God' geloven waar toevallig heel veel mensen in geloven, accepteren we dit soort achterlijke gekken dus maar... en hun wangedrag en intimidatie... :N
  Admin woensdag 6 april 2011 @ 17:50:38 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95128038
Geloofsfanaten ftw *O*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 6 april 2011 @ 17:51:17 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95128062
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:50 schreef Yi-Long het volgende:
Dit soort idioten hoort opgesloten te worden in een stichting, maar omdat ze in een 'God' geloven waar toevallig heel veel mensen in geloven, accepteren we dit soort achterlijke gekken dus maar... en hun wangedrag en intimidatie... :N
Even voor alle duidelijkheid, alle religies mag ik hopen :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:52:47 #15
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_95128128
Hihi, oh religie. O+
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
  woensdag 6 april 2011 @ 17:53:47 #16
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_95128170
Afschieten.
pi_95128181
Ik mag toch wel hopen dat deze meneer even door de politie wordt opgepakt voor een gesprekje, als 13-jarige meisjes die Twitteren over een aanslag hetzelfde gebeurt.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:56:40 #18
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_95128276
Hoe kansloos... Klassiek voorbeeld van mening opdringen aan anderen. Omdat hij van mening is dat zondag een rustdag is voor een fictief opperwezen, moet alles maar dicht. De overgrote meerderheid heeft maar pech.
Hij hoeft toch niet de deur uit op zondag? Laat hem lekker thuisblijven, en laat de rest van Nederland gewoon er op uit gaan op zondag.
You know, I've learned something today
  woensdag 6 april 2011 @ 17:58:16 #19
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_95128328
''Want ze vinden mij een hele aardige man''. _O- :')
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 6 april 2011 @ 17:58:16 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_95128329
Zou hij eens bij mij moeten proberen. Ik zou net zo keihard ''Er is geen God, jij bent een debiel die in een sprookjeswereld leeft'' in zijn gezicht schreeuwen totdat hij huilend naar zijn vrouw terugrent.
pi_95128365
Wat een idioot, hij is zo een aardige man, dat hij zijn vriendjes voor vijftig euro of een jointje (ik zou voor de vijftig euro kiezen..) wel kan opzetten om iets uit te voeren tegen de koopzondag.

En hij koopt geen wapen, want hij heeft kinderen en kleinkinderen? Nou, wat een gedreven man, ik ben dan wel benieuwd wat hij wel van plan is.

Ik neem aan dat onze NCTB vanavond nog een politieteam de deur uitstuurt om deze man op te pakken of doen we dat alleen bij moslims die dit soort uitspraken doen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_95128383
Het zou een mooie klus kunnen worden voor de rijdende rechter! :')
pi_95128632
Laat hem maar brallen. Zijn wel meer van die extremistische christelijke oudjes. Die zijn allemaal dood over een paar jaar, probleem opgelost.
pi_95128685
Dat de Heere deze man een spiegel voor moge houden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_95128705
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:04 schreef DrDentz het volgende:
Laat hem maar brallen. Zijn wel meer van die extremistische christelijke oudjes. Die zijn allemaal dood over een paar jaar, probleem opgelost.
Hij heeft 3 kinderen en 9 kleinkinderen. Het plant zich voort, indoctrineert en woekert dus gewoon verder...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')