abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95136315
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef Fredo55 het volgende:
Ik zou er overheen gezeken hebben
Waarsch. had je dan een boete gekregen wegens plassen in het openbaar.
pi_95136336
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:29 schreef shadow117 het volgende:
Naast de AED ook maar blusdekens neerhangen ^O^
Het maakt blijkbaar niet uit wat voor advies je hier geeft want het feit dat je toevallig achter een toetsenbord zit maakt alles ongeldig. :') En je wordt geaccuseerd van toetsenbord held.

Blijkbaar moeten we online fora afschaffen en alleen conversaties voeren met mensen direct naast ons, anders is onze advies niet goed :')
  woensdag 6 april 2011 @ 20:33:49 #253
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_95136384
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef Fredo55 het volgende:
Ik zou er overheen gezeken hebben
Ik ook, maar volgens Auti helpt dat niks, en hij zou er verstand van hebben, kan niks vinden op wiki over vuur uitpiesen...
pi_95136470
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:33 schreef Denettemeneer het volgende:

[..] kan niks vinden op wiki over vuur uitpiesen...
Klopt, ik heb ook al gezocht.
Life is Music
  woensdag 6 april 2011 @ 20:35:17 #255
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95136473
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:33 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Het maakt blijkbaar niet uit wat voor advies je hier geeft want het feit dat je toevallig achter een toetsenbord zit maakt alles ongeldig. :') En je wordt geaccuseerd van toetsenbord held.

Blijkbaar moeten we online fora afschaffen en alleen conversaties voeren met mensen direct naast ons, anders is onze advies niet goed :')
De adviezen zijn heel goed, alleen pakt de praktijk soms anders uit :).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_95136478
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:33 schreef Denettemeneer het volgende:

[..]

Ik ook, maar volgens Auti helpt dat niks, en hij zou er verstand van hebben, kan niks vinden op wiki over vuur uitpiesen...
Zoals ik als schreef vind ik het ook vreemd dat niemand enige drankjes bij zich had. Ook geen cafes op het dam? Ik zelf draag altijd een flesje water mee, tegen uitdroging bedoeld.
pi_95136534
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:35 schreef MaLo het volgende:

[..]

De adviezen zijn heel goed, alleen pakt de praktijk soms anders uit :).
Het advies van een brandblusser zoeken in dit geval pakt nooit mis uit bij een brandgeval.
pi_95136598
Ik weet ook niet of je überhaupt wel in moet grijpen in zo'n situatie. Gun die man z'n laatste wens (verbranden) en niet een miserabel leven in een verbrand lichaam. Of zoals Kurt aan het eind van z'n zelfmoordbrief schreef it's better to burn out than to fade away.
pi_95136655
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:33 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ach,achteraf adviezen hebben de omstanders niet zoveel aan, alsook de arme man die in woede onstak.

Maargoed herhaling dient in de toekomst voorkomen te worden, dus advies is welkom !

^O^
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
pi_95136668
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:37 schreef DrDentz het volgende:
Ik weet ook niet of je überhaupt wel in moet grijpen in zo'n situatie. Gun die man z'n laatste wens (verbranden) en niet een miserabel leven in een verbrand lichaam. Of zoals Kurt aan het eind van z'n zelfmoordbrief schreef it's better to burn out than to fade away.
Alsof mensen weten of die man toerekeningsvatbaar was op dat moment. :')
pi_95136680
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:35 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Zoals ik als schreef vind ik het ook vreemd dat niemand enig drankjes bij zich had. Ook geen cafes op het dam? Ik zelf draag altijd een flesje water mee, tegen uitdroging bedoeld.
Ik weet niet wat de afstand is tussen het monument en het dichtsbijzijnde café, zodra je om een brandblusser heb gevraagt heeft meneer al 3e graads brandwonden. En dan moet je nog terug rennen.
Life is Music
pi_95136694
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:37 schreef DrDentz het volgende:
Mensen noemen die dader/slachtoffer (weet niet meer wat ik hem moet noemen) een malloot maar volgens mij was hij heel erg slim. Want hij voerde juist en precies uit dat wat hij wilde, itt die omstanders.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:39:51 #263
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95136706
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:36 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Het advies van een brandblusser zoeken in dit geval pakt nooit mis uit bij een brandgeval.
Maar in noodsituaties doen mensen eerst en denken daarna pas na.
Tenzij je een professionele hulpverlener bent, dan ben je getraind op noodsituaties. Een ongetraind mens zal vrijwel altijd vanuit instinct handelen en niet vanuit rede.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 6 april 2011 @ 20:40:34 #264
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_95136742
Zal ik dan nu een motivational posten van Captain Hindsight?
pi_95136816
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:38 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Ach,achteraf adviezen hebben de omstanders niet zoveel aan, alsook de arme man die in woede onstak.

Maargoed herhaling dient in de toekomst voorkomen te worden, dus advies is welkom !

^O^
Maar daar heb ik het over juist. Waarom de omstanders niet elkaar van advies konden voorzien. En de een die een beetje verstand van zaken heeft de andere vertellen dat ze moeten verstikken en niet meppen. Op zijn minst.

En dat ze dus niet alleen achteraf moeten doen/denken.
pi_95136999
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:41 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar daar heb ik het over juist. Waarom de omstanders niet elkaar van advies konden voorzien. En de een die een beetje verstand van zaken heeft de andere vertellen dat ze moeten verstikken en niet meppen. Op zijn minst.

En dat ze dus niet alleen achteraf moeten doen/denken.
Postbus 51 :)

Nationale calamiteiten training op vrijdagavond ^O^
pi_95137090
SBS 6 om 18:30 ^O^
pi_95137110
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:45 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Postbus 51 :)

Nationale calamiteiten training op vrijdagavond ^O^
Ja, weet niet wat ik hiervan moet maken.

Dit soort gevallen komen steeds meer voor in Nederland. :{ Of het nou voor de trein springen is, of een familiedrama is, of een steekpartij op straat, God weet wat.

Dus why not?
  woensdag 6 april 2011 @ 20:48:43 #269
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_95137202
Eerlijk gezegd schaam ik me gewoon voor mensen, als ik dit zo zie. Zowel het achterlijke, te debiel voor woorden zijnde gezwaai met die jassen, en het feit dat er gewoon mensen zitten te kijken, of rustig langslopen.

Een brandende persoon met je jas gaan slaan. Dan ben je echt, echt heel ongeschikt als mens. Autistisch gewoon. Geen enkel idee hoe ze met een vreemde situatie moeten omgaan. Dat zie je helaas steeds vaker.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_95137246
Inderdaad, gewoon doen zou ik zeggen, een goeie educatieve manier van informatie verstrekken.
pi_95137309
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:48 schreef Pinterman het volgende:
Eerlijk gezegd schaam ik me gewoon voor mensen, als ik dit zo zie. Zowel het achterlijke, te debiel voor woorden zijnde gezwaai met die jassen, en het feit dat er gewoon mensen zitten te kijken, of rustig langslopen.

Een brandende persoon met je jas gaan slaan. Dan ben je echt, echt heel ongeschikt als mens. Autistisch gewoon. Geen enkel idee hoe ze met een vreemde situatie moeten omgaan. Dat zie je helaas steeds vaker.
Pas op, nu wordt je geacuseerd van toetsenbord held. Omdat je achter een toetsenbord zit.

De intelligentie druipt er steeds meer van af.
pi_95137336
quote:

Niet iedereen is zo bijdehand natuurlijk, de beste stuurlui staan altijd aan wal. Geef mensen educatie over noodsituaties, das een beter alternatief dan dit soort gestuntel.
pi_95137416
quote:

Een met een steekpartij staan ze gewoon toe te kijken al zijn de daders gevlucht :')

Omdat ze waren geleerd om 112 te bellen, maar wat ze daarna moeten doen weten ze niet :')
pi_95137486
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:50 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Niet iedereen is zo bijdehand natuurlijk, de beste stuurlui staan altijd aan wal. Geef mensen educatie over noodsituaties, das een beter alternatief dan dit soort gestuntel.
Elkaar van goede advies voorzien is nooit mis. Ook achteraf.

Want dat voorkomt wat in de toekomst.
pi_95137497
Nog steeds het blandblusserverhaal?

Het was zeer waarschijnlijk verstandiger geweest dat 1 iemand die niks deed naar een winkel zou rennen om een brandblusser op te halen. Maar dan houdt het ook op. Je gaat er toch vanuit dat je die brand niet binnen 10 tot 15 seconden gedoofd hebt als je met 5 man bent?

Tevens voelt direct iets doen veel nuttiger dan eerst een aantal handelingen uit te voeren die nog niks oplevert, maar eventueel wel belangrijk zal zijn als er een tijd is verstreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')