Misschien is kijken naar een koekenpan van de aldi? Gekocht toen ik uit huis ging, en nu al drie jaar lang ontzettend veel plezier van!quote:Op woensdag 6 april 2011 12:18 schreef gianni61 het volgende:
Misschien kan ik er nog bij vertellen:
ik kook op gas, heb geen afwasmachine en ben altijd wel redelijk voorzichtig met snijden/schrapen in de pan
verder heb ik alleen ervaring met tefal/teflon pannen en 1 dikke gietijzeren pan (bij mijn ouders). die gietijzeren pan werkte heel mooi, maar weet nog dat die rete duur was.
Die actie is helaas niet meer. Momenteel hebben ze wel een setje van 2 pannen in de aanbieding waar ik naar wilde kijken. nadeel hiervan is dat de grote 24cm is en ik een deksel heb van 28quote:Op woensdag 6 april 2011 12:25 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Misschien is kijken naar een koekenpan van de aldi? Gekocht toen ik uit huis ging, en nu al drie jaar lang ontzettend veel plezier van!
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_43/OFF12.SHTML
Ik bak er pannenkoeken in zonder maar één druppel vet
die bialetti ziet er wel interessant uit.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:26 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Indien je geen fan bent van de traditionele anti aanbaklagen kijk eens naar een keramische laag.
Heb zelf een aantal pannen van Bialetti met zo'n coating en ze bevallen prima!
Prijzen vanaf een eurotje of 20 dacht ik.
Sponsor de hema inderdaad maar even, ik lees net dat het niet zo goed met ze gaatquote:Op woensdag 6 april 2011 12:41 schreef XL het volgende:
Ik vind pannen van de hema niet slecht! Minimaal niveau Tefal, maar veel voordeliger.
Je hebt je alu-hoedje opgezet en gelooft ook nog in UFO's?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:11 schreef PICHT het volgende:
Nooit teflon vanwege de anti-aanbakmeuk, vieze giftige drek. Niet gezond voor jezelf, kinderen en huisdieren. Neem 'n scanpan.
Ah, ik verwachtte 'm al. Nee ik ben serieus.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt je alu-hoedje opgezet en gelooft ook nog in UFO's?
Vandaar ook de post van golfer natuurlijkquote:Op woensdag 6 april 2011 17:23 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ah, ik verwachtte 'm al. Nee ik ben serieus.
Ik ben bloedserieus. Ik snap niet waarom mensen nog pannen willen hebben met een anti aanbaklaag terwijl ruimschoots bewezen is dat 't gevaren oplevert voor de gezondheid. Blijkbaar is 't nog geen common sense ofzo.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:08 schreef Helly het volgende:
[..]
Vandaar ook de post van golfer natuurlijk.
Prima,quote:
En asbest was ook veilig.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
PTFE is alleen maar schadelijk als je de pannen droog stookt tot minimaal 360 graden.
Schraapsel/slijtage resten zijn inert in je lichaam en worden onveranderd uitgescheiden.
on-topic: 365 serie van IKEA is ook best aardig voor het geld.
Het is niet ruimschoots bewezen. Het zijn voornamelijk aangedikte fabels.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:17 schreef PICHT het volgende:
Ik ben bloedserieus. Ik snap niet waarom mensen nog pannen willen hebben met een anti aanbaklaag terwijl ruimschoots bewezen is dat 't gevaren oplevert voor de gezondheid. Blijkbaar is 't nog geen common sense ofzo.
Oja, ik heb vogelsquote:Op woensdag 6 april 2011 20:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is niet ruimschoots bewezen. Het zijn voornamelijk aangedikte fabels.
En ik weet niet hoe vaak jij jouw pan verwarmt tot meer dan 250 of zelfs 360 graden, maar een normale gebruiker van teflonpannen zal dat nooit doen.
Over common sense gesproken.
http://chemistry.about.com/cs/5/f/blwaterintox.htmquote:When too much water enters the body's cells, the tissues swell with the excess fluid. Your cells maintain a specific concentration gradient, so excess water outside the cells (the serum) draws sodium from within the cells out into the serum in an attempt to re-establish the necessary concentration. As more water accumulates, the serum sodium concentration drops -- a condition known as hyponatremia. The other way cells try to regain the electrolyte balance is for water outside the cells to rush into the cells via osmosis. The movement of water across a semipermeable membrane from higher to lower concentration is called osmosis. Although electrolytes are more concentrated inside the cells than outside, the water outside the cells is 'more concentrated' or 'less dilute' since it contains fewer electrolytes. Both electrolytes and water move across the cell membrane in an effort to balance concentration. Theoretically, cells could swell to the point of bursting.
From the cell's point of view, water intoxication produces the same effects as would result from drowning in fresh water. Electrolyte imbalance and tissue swelling can cause an irregular heartbeat, allow fluid to enter the lungs, and may cause fluttering eyelids. Swelling puts pressure on the brain and nerves, which can cause behaviors resembling alcohol intoxication. Swelling of brain tissues can cause seizures, coma and ultimately death unless water intake is restricted and a hypertonic saline (salt) solution is administered.
Nu zit je gewoon grappig te doen. Komop man, alles is schadelijk in bepaalde hoeveelheden, dat snap ik ook wel. Ik probeer niemand te overtuigen, ik probeer iemand een keuze te laten maken en na te laten denken.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
Water is ook giftig.
[..]
http://chemistry.about.com/cs/5/f/blwaterintox.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |