abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95066960
Okay,hier is het probleem. Er struint hier 's nachts iemand in de buurt rond die onze en de buren hun tuinen insluipt en spullen jat. Wij zijn inmiddels gereedschap,een fiets en een krat bier met lege flesjes kwijt. Vannacht was het weer raak want de schuttingdeur stond open vanochtend en er lag een fiets om (met een klapband dus die hoeven ze dan weer niet natuurlijk) maar sinds de laatste diefstal hebben we alles goed achter slot en grendel en dus is er niks gepikt. Maar deze vuile dief blijft blijkbaar wel rondsneupen.
En ik wil hem/haar/hun pakken!
Ik wil ze op heterdaad betrappen en als het ff kan op de foto zetten.
Maar hoe?
We hebben 2 honden die normaal al alarm slaan om hun eigen scheet maar nu kan er nog geen mini blafje vanaf als er in onze tuin word gerommeld. Heb je dus ook niks aan }:|
Ik heb al een paar opties overwogen;
het hok van het slot laten en in het hok wachten totdat ze m openmaken en dan flits! maar voor hetzelfde geld krijg je dan een hamer tegen je knar.
of lokaas in de tuin zetten en binnen in het donker gaan loeren en dan proberen een foto te maken maar dat kan niet zonder flits en met flits zie je dan alleen een wit licht van het raam.
of een camera inzetten,een met nachtvisie maar die hebben we niet. en die ga ik er ook zeker niet voor kopen want deze dief heeft ons al genoeg gekost.
hebben jullie misschien nog ideetjes die ons zouden kunnen helpen?
pi_95067150
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:29:27 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95067175
Heb je geen kennis/familie die in het bezit is van een camcorder? Die zijn meestal wel voorzien van een nachtstand (niet ideaal maar goed genoeg om iemand te herkennen). Koppelen aan je pc (meer data opslag) en dan gewoon iets van schijnbare waarde in de tuin zetten.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:29:39 #4
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95067185
Of wat Rectum zegt, dat wil ook wel werken ja.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:31:40 #5
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_95067258
Vraag eens rond of je van iemand zo'n netwerkcamera kunt lenen. Die laat je verbonden met een computer, die alleen opneemt zodra er beweging wordt gedetecteerd. Elke dag even kijken wat die bewegende beelden precies zijn, en je bent al een aardig eind op weg denk ik zo.
pi_95067335
rectum _O-

volgens mij heeft mn vader wel een videocamera dus zal even vragen als die nachtvisie heeft.

zo'n netwerkcamera klinkt ook wel wat trouwens...zal ns ff zien
pi_95067353

Vastmaken aan alle dingen die open kunnen.
Camera naast je raam houden.
Descending into the abyss.
pi_95067429
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:34 schreef hexta het volgende:
[ afbeelding ]
Vastmaken aan alle dingen die open kunnen.
Camera naast je raam houden.
_O_ _O_ _O_
pi_95067461
Of dit aan de deur :)
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:39:09 #10
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95067519
Als je effe een foto of duidelijke omschrijving van de omgeving geeft :D

Zo kan niemand je van advies voorzien.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95067556
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:29 schreef TheThirdMark het volgende:
Heb je geen kennis/familie die in het bezit is van een camcorder? Die zijn meestal wel voorzien van een nachtstand (niet ideaal maar goed genoeg om iemand te herkennen). Koppelen aan je pc (meer data opslag) en dan gewoon iets van schijnbare waarde in de tuin zetten.
maar dan moet ik er de hele tijd ook wel bijblijven anders is het item van schijnbare waarde ook al foetsie
pi_95067584
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:39 schreef Transport_Ink het volgende:
Als je effe een foto of duidelijke omschrijving van de omgeving geeft :D

Zo kan niemand je van advies voorzien.
komt eran ;)
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:42:21 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95067650
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:40 schreef expiratorial het volgende:

[..]

maar dan moet ik er de hele tijd ook wel bijblijven anders is het item van schijnbare waarde ook al foetsie
Schijnbaar = het lijkt van waarde maar is het niet.
Zodat je die persoon wel op je terrein krijgt, maar er uiteindelijk niets van daadwerkelijke waarde ontvreemd kan worden (lachen natuurlijk als die persoon er met de camera vandoor gaat).
pi_95067924
ja tuurlijk,dat is ook zo, ''schijnbaar'' haha.

dit is dus onze tuin;
pi_95067988
en ik vermoed dat het een van onze buren is want elke keer als we bezig zijn geweest met de tuin komt ie ff langs 's nachts dus hij weet dat en houd het dus in de gaten. dus als we een camera in de tuin plaatsen dan weet hij dat ook,dus dat is geen optie want dan camera foetsie
pi_95068152
camera achter de ramen...
En het knallertje is geen idee?
pi_95068515
t knallertje is zeker t proberen waard, schrikt zich dan iig lamlendig _O-
tja,t zal toch dan een camera achter een raam worden. maar had gehoopt op echt iets listigs,een soort van shock meets euforia, die kant uit
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:33:02 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95069612
Een lading strijkers vastbinden aan de deur, stukje hout met luciferdoosjes (voor het afstrijken) tegen de deurpost, en dan wachten tot hij de deur opent :+

Ongeveer hetzelfde als die knalletjes, maar de shock is dan direct aanwezig.
pi_95070039
Of iets met lampen die reageren op beweging.

Dat hij na 5 stappen in de tuin door 12 lampen vol belicht is.
Camera achter het raam, voetzoekers die dan aangaan en overal om hem heen knallen.
Dan Big Frank bellen om de schade op hem te verhalen.
pi_95084645
ik zit er wel aan te denken om een bouwlamp te fixen en die paraat te houden. als ie dan omscharrelt dan even aanflitsen en flink hard schreeuwen, en misschien idd ff wat rotjes erheen gooien ofzo. komt ie zowiezo niet weer denk ik :D
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:51:20 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95084822
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:48 schreef expiratorial het volgende:
ik zit er wel aan te denken om een bouwlamp te fixen en die paraat te houden. als ie dan omscharrelt dan even aanflitsen en flink hard schreeuwen, en misschien idd ff wat rotjes erheen gooien ofzo. komt ie zowiezo niet weer denk ik :D
Doe het allemaal wel filmen en direct op st(d)umpert zetten natuurlijk. Onsterfelijk maken die nacht :Y
pi_95102412
zal zien wat ik kan doen ;)
pi_95102539
heb al 1 deel lokaas, een leeg krat bier...maar er moet nog iets bij om het te perfectioneren ;)
een leeg krat bier......wat klinkt dat toch altijd achterlijk
pi_95130510
als je nog een ouwe monitor ofzo hebt, die ernaast zetten. Een oud stuk elektronica ofzo.
Of niet dan?
pi_95130599
Nederlanders kneuzen in self-defense
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')