Okay,hier is het probleem. Er struint hier 's nachts iemand in de buurt rond die onze en de buren hun tuinen insluipt en spullen jat. Wij zijn inmiddels gereedschap,een fiets en een krat bier met lege flesjes kwijt. Vannacht was het weer raak want de schuttingdeur stond open vanochtend en er lag een fiets om (met een klapband dus die hoeven ze dan weer niet natuurlijk) maar sinds de laatste diefstal hebben we alles goed achter slot en grendel en dus is er niks gepikt. Maar deze vuile dief blijft blijkbaar wel rondsneupen.
En ik wil hem/haar/hun pakken!
Ik wil ze op heterdaad betrappen en als het ff kan op de foto zetten.
Maar hoe?
We hebben 2 honden die normaal al alarm slaan om hun eigen scheet maar nu kan er nog geen mini blafje vanaf als er in onze tuin word gerommeld. Heb je dus ook niks aan
Ik heb al een paar opties overwogen;
het hok van het slot laten en in het hok wachten totdat ze m openmaken en dan flits! maar voor hetzelfde geld krijg je dan een hamer tegen je knar.
of lokaas in de tuin zetten en binnen in het donker gaan loeren en dan proberen een foto te maken maar dat kan niet zonder flits en met flits zie je dan alleen een wit licht van het raam.
of een camera inzetten,een met nachtvisie maar die hebben we niet. en die ga ik er ook zeker niet voor kopen want deze dief heeft ons al genoeg gekost.
hebben jullie misschien nog ideetjes die ons zouden kunnen helpen?