abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95066841
Hoi,
Ik heb een nieuw huis, en had planten gekocht voor in het raamkozijn, geschikt voor direct zonlicht. bij de ene plant (jasmijn) en de andere (geen idee hoe ze heten, soort vet plantjes met een kelkje haha) gewoon normaal water geven.

Nu geef ik ze bijna iedere dag water, want ze verdrogen gigantisch. En ze zijn op dit moment niet mooi meer.

Iemand tips om ze beter te verzorgen? Of iemand tips met planten die er beter tegen kunnen?
~ Bonito La Risa ~
pi_95066877

Deze zijn erg gek op zonlicht.
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:24:41 #3
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_95066984
Cactus.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_95067619
Mss makkelijk als ik mijn eisen even geef haha. Liever geen cactus of zo'n standaard vetplantje haha
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:16:34 #5
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95068938
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:41 schreef Mixende_match het volgende:
Mss makkelijk als ik mijn eisen even geef haha. Liever geen cactus of zo'n standaard vetplantje haha
Dat was een vleeseter. Geen standaard vetplantje.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95081230
Planten in de vensterbank is eigenlijk niet zo'n goed idee. Vanwege uitdroging door evt verwarmingsradiator, directe zon en ook afkoeling via het glas.
Maar goed Sanseveria's krijg je niet zo snel kapot. En gooi van die gelkorrels door je potgrond, dan droogt je aarde minder snel uit.
Je kunt evt kijken naar tropische planten zoals citrusboompjes of Strelitzia ofzo.
pi_95123012
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Planten in de vensterbank is eigenlijk niet zo'n goed idee. Vanwege uitdroging door evt verwarmingsradiator, directe zon en ook afkoeling via het glas.
Maar goed Sanseveria's krijg je niet zo snel kapot. En gooi van die gelkorrels door je potgrond, dan droogt je aarde minder snel uit.
Je kunt evt kijken naar tropische planten zoals citrusboompjes of Strelitzia ofzo.
Ow, thx! die strelizia is wel erg mooi, die sanseveria''s minder :P een citrusboompje wordt toch vrij groot? en is toch meer voor in je tuin?

in deze situatie verkeren mijn plantjes nu:

Jasmijn:
magic bells
~ Bonito La Risa ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')