abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 april 2011 @ 06:09:17 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_95057327
The 2011 Grand National (known as the John Smith's Grand National for sponsorship reasons) will be the 164th annual renewal of the world-famous Grand National class 1 horse race at Aintree Racecourse near Liverpool, England. The main race will be held at 4:15pm BST on 9 April 2011 and a maximum field of 40 runners will compete for prize money totalling a record £950,000.

Race card: The final list of 40 runners and four reserves will be declared on the morning of 7 April 2011.

On 2 February 2011 Aintree released the names of 102 horses submitted to enter, including 34 Irish-trained and three French-trained horses. Ten are trained by Paul Nicholls, including a leading contender in Niche Market; nine are handled by Irish trainer Willie Mullins, and three by Jonjo O'Neill. Ballabriggs, another leading contender, is trained by Donald McCain, the son of four-time National winner Ginger McCain.

20 contenders were withdrawn in the first scratchings. After a second scratchings deadline on 24 March, 74 horses remained on the list of entrants, with the top weight of 11 st 10 lb allocated to last year's winner Don't Push It. The official odds on 24 March placed Mullins-trained The Midnight Club at 10/1 favourite. Backstage and Oscar Time were given joint-second favourite odds of 12/1.

On 4 April, following the publication of jockeys' probable mounts at the start of the five-day confirmation stage it appeared that the 2011 National could be record-breaking before the start. Nine further withdrawals since the second scratchings left a total of 65 contenders still in the running to compete. The 2011 National is set to be the first with two female jockeys competing (Nina Carberry, sister of 1999 winner Paul Carberry, and Katie Walsh, sister of 2000 and 2005 winner Ruby Walsh) whilst Carberry will become the first female to take a third ride in the race. Six amateur jockeys compete in total, a record in recent years. Official odds on favourite The Midnight Club were cut to 8/1, while What A Friend replaced Oscar Time as a joint-second favourite on odds of 11/1 with Backstage.

Ik ga kijken. _O_ 17.15 Nederlandse tijd dus.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_95057731
Is dit op een renbaan, of is het een military variant? In dat laatste geval kan ik het niet waarderen, en aan de foto te zien is het dat...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 april 2011 @ 07:53:58 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_95057762
Op een renbaan. Samen met The Kentucky Derby de bekendste race ter wereld.

In de jaren 70 werd het paard Red Rum sportsperson of the jear nadat ie hem voor de derde keer had gewonnen. Dat geeft de status wel aan. Het is idd niet bestemd voor veganisten.

Op de foto zie je niet eens het hoogste obstakel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_95057876
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 07:53 schreef tong80 het volgende:

In de jaren 70 werd het paard Red Rum sportsperson of the jear nadat ie hem voor de derde keer had gewonnen. Dat geeft de status wel aan. Het is idd niet bestemd voor veganisten.

Op de foto zie je niet eens het hoogste obstakel.

Wat heeft het met veganisten te maken? Ik vind de manier waarop paarden kunnen verongelukken nooit echt geweldig om te zien, en die kans is bij een gemiddelde military al een stuk groter dan bij meer gecontroleerde races.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 april 2011 @ 09:23:48 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95059077
Wordt weer leuk *O*

Winnaar van de grand national vorig jaar Tony McCoy werd ook nog eens Sports Personality of the Year.

[ Bericht 33% gewijzigd door borisz op 05-04-2011 09:44:08 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_95086411
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 07:53 schreef tong80 het volgende:

Vergeet de Gold Cup tijdens Cheltenham niet.
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 woensdag 6 april 2011 @ 07:41:09 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_95106695
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:16 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Vergeet de Gold Cup tijdens Cheltenham niet.
Ik ben dan ook geen kenner. Die race zegt me niet zo veel.

pi_95134849
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 07:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen kenner. Die race zegt me niet zo veel.

Zoek maar eens op Denman of Kauto Star in combinatie met Cheltenham/Gold Cup, geweldige races, zeker die van dit jaar was erg mooi (en verrassend).
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 donderdag 7 april 2011 @ 09:51:02 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_95157560
Ok zal ik eens doen. :)

Trouwste user 2022 donderdag 7 april 2011 @ 09:52:14 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_95157581
Is de Grand National het evenement waar in Engeland het meest op wordt gewed/gegokt ?

pi_95233653
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:52 schreef tong80 het volgende:
Is de Grand National het evenement waar in Engeland het meest op wordt gewed/gegokt ?

Ja, alle kranten openen morgen met de Gnational, sweepstakes overal op het werk, en rijen bij bijna elke bookie hier. Daarnaast geeft elke krant wel een gratis 1/2 euro weddenschap weg aan de lezers en hou je onderling competities. Echt van jong tot oud (vanaf 18 wel) plaatst een gokje. Meeste kiezen echter puur op naam of nummer of jockey waardoor het (Vaak) een goudmijn voor de bookmaker is. Als een longshot wint schieten de aandelen waarsch. ook weer omhoog vanwege de goede financiele resultaten. Alleen een finale op het WK als Engeland meedoet zal het misschien inhalen.

Slimme wedders openen morgen bij stuk of 10 bookies een account want de bonussen worden verdubbeld, vele gratis weddenschappen en andere extra's die je normaliter niet krijgt. allemaal dankzij de concurrentie en het doel zoveel mogelijk first-time punters binnen te halen.

Overigens is/was de meeting de afgelopen 2 dagen al op tv met vele grote races waar ook veel is omgezet.

[ Bericht 7% gewijzigd door zeebeschuit op 08-04-2011 20:43:20 ]
pi_95235795
Master Minded was mooie race _O_ _O_ en een lekkere odd 7.4 8-)
Facts don't care about your feelings
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 april 2011 @ 21:20:02 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_95236143
Cool, ik zit er al klaar voor

pi_95255126
Ik ga voor

+Big fella thanks
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 april 2011 @ 12:30:14 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_95255181
Er is een paard met grey in de naam. In de voorbeschouwing liet men een filmpje zien dat het 50 jaar geleden is dat een grijs paard won. :D _O_

pi_95255366
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:30 schreef tong80 het volgende:
Er is een paard met grey in de naam. In de voorbeschouwing liet men een filmpje zien dat het 50 jaar geleden is dat een grijs paard won. :D _O_

Character building is een grey. Met een vrouw on board. Of dat niet veel goeds belooft.... ;)
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 april 2011 @ 12:36:58 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_95255405
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:35 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Character building is een grey. Met een vrouw on board. Of dat niet veel goeds belooft.... ;)
Ze hadden het idd ook nog over een vrouwelijke jockey :D

Trouwste user 2022 zaterdag 9 april 2011 @ 12:38:07 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_95255444
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:35 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Vraagje aan jou. Waar is Red Rum mee te vergelijken in Nederland qua bekendheid ?

zaterdag 9 april 2011 @ 12:44:21 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95255631
Becher's Brook :@

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_95255917
ARBOR SUPREME x25
WHAT A FRIEND x17.5
CHARACTER BUILDING x38
TIDAL BAY x50

GL ^O^

@tong volgens mij is SILVER BY NATURE ook een grey.
pi_95257294
Begonnen op BBC1!
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 april 2011 @ 13:36:56 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_95257524
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:31 schreef zeebeschuit het volgende:
Begonnen op BBC1!
Ik kijk. Mooie merg met het voetbal _O_

pi_95257583
Artikel belgisch magazine:

Vanmiddag, rond kwart over vijf onze tijd, wordt op het circuit van Aintree nabij Liverpool de startroep gegeven van de steeplechase aller steeplechases: The Grand National, een Brits instituut van het kaliber The Queen, Wimbledon en het razendsnel in de kraag slaan van liters schuimloos bier.

BBC1 | zaterdag 9 april | 14 u.

Is ook een hoogdag voor paardenkoersfanaat Louis De Pelsmaeker (Louis The Furmaker), voormalig sportjournalist aan de Reyerslaan, die al vanaf twee uur met een cup o' tea en een portie scones voor de buis zal zitten.

Louis De Pelsmaeker (71) «Op de BBC zenden ze ook de overige vier races uit die op de dag van The Grand National worden verreden, en die wil ik evenmin missen. Eens een paardengek, altijd een paardengek, nietwaar? Ik ben zelfs al enkele keren als toeschouwer naar The Grand National gegaan, en één keer heb ik er voor de toenmalige BRT commentaar bij mogen leveren.

»In 1977 was dat, de enige keer in mijn tijd als sportjournalist dat we 't rechtstreeks uitgezonden hebben. Een ongelooflijk schouwspel: in de commentaarcabines zat meer volk dan bij de Olympische Spelen - destijds werd The Grand National wereldwijd door 600 miljoen mensen bekeken - en beneden stonden wel vijfhonderd bookmakers weddenschappen aan te nemen. En 't was dan ook nog het befaamde paard Red Rum dat de race won, voor de derde keer al.

»Je kunt je niet voorstellen hoeveel monumenten en portretten dat er van Red Rum bestaan in Engeland - mocht het gekund hebben, ze hadden 'm tot ridder geslagen.

»Aintree is een schitterende omloop, en ook ongebruikelijk lang: meer dan zeven kilometer, met wel zestien hindernissen. Maar er zit één hindernis tussen die ik paardonvriendelijk vind: The Canal Turn. De paarden moeten die nemen op het einde van een rechte lijn, waarna er direct een haakse bocht naar links volgt. Zeker wanneer het geregend heeft en er weinig grip is, gebeuren er daar vaak ongelukken.

»Ik ben benieuwd of men die hindernis inmiddels niet heeft weggenomen of bijgewerkt - enkele dierenrechtenorganisaties hebben daarvoor geijverd. Al heb ik niet al te veel hoop, want dierenrechtenactivisten krijgen maar moeilijk een poot aan de grond bij The Grand National.

»Eén keer, een jaar of twintig geleden, is een groepje activisten de wedstrijd komen verstoren door post te vatten aan de eerste hindernis. Wel, die mensen zijn daarna nog nét niet voor het vuurpeloton moeten verschijnen. Je kunt in Engeland niet raken aan de paardensport, hè? 't Is een koninklijke sport nota bene - bij The Grand National is ieder jaar een afgevaardigde van het Koninklijk Huis aanwezig.»

HUMO Wat mij als leek altijd opvalt, is dat racepaarden doorgaans nogal idiote namen hebben. De winnaar van vorig jaar, om maar één voorbeeld te geven, heette Don't Push It. Wat is de meest geestige naam die u ooit hebt gehoord?

De Pelsmaeker «In Engeland weet ik het zo één-twee-drie niet, maar ik herinner me wel een Belgisch paard met de naam Perte Totale. Je kon bezwaarlijk komen klagen wanneer je op dat paard gegokt had en het verloor.»
pi_95258328
Regi Blinker(s) :')
pi_95259766
SAM WINNER x5.3 en DRILL SERGEANT x85 zit ik op deze race :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')