abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95054102
Zeg mensen, wat is volgens jullie het verschil tussen verliefdheid en 'houden van'. Dat is nogal een vaag begrip voor mij.

Ik heb zelf veel ervaring, en het nuanceverschil bij mij is dat tijdens verliefdheid je jezelf extreem goed voelt in het bijzijn van de ander.

Terwijl je bij houden van de ander mist, en als degene bij je is je pas normaal en/of goed voelt. Dus niet zozeer meer vlinders.

Wat is jullie ervaring hiermee? En wat vinden jullie fijner?
No woman no cry
pi_95054217
Een excuus die helemaal niet nodig is om aan te geven dat de verliefdheid en de extreme lustgevoelens die hierbij horen deels zijn verdwenen en de suggestie soms leeft dat het normaal is/zo aanvoelt.
pi_95054262
Bij verliefdheid heb ik nog enige gene in het bijzijn van de andere....
Bij houden van is dat weg

Oh en de lustgevoelens zijn er niet minder om
pi_95054279
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:04 schreef Kabolter het volgende:
Een excuus die helemaal niet nodig is om aan te geven dat de verliefdheid en de extreme lustgevoelens die hierbij horen deels zijn verdwenen en de suggestie soms leeft dat het normaal is/zo aanvoelt.
Ten dele geef je aan. Hoe kan het dan zo zijn dat in mijn beleving, ik pas iemand ga missen na een paar maanden relatie, en niet zo zeer in de verliefdheidsfase?
No woman no cry
pi_95054281
Eh, nou 'houden van' kun je ook van familie en vrienden. 'verliefd zijn' is natuurlijk alleen voor je special person, daar ligt het verschil. Maar je bedoelt het vast allebei over je partner.

In dat geval vrij weinig ervaring met het 'houden van' gedeelte, kan er niet veel over zeggen. (Alhoewel, ik weet het niet zeker haha.)
pi_95054314
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef Rekkie het volgende:

Maar dit heeft te maken met elkaar kennen toch? Niet zozeer met niet meer verliefd zijn. Althans, als ik dat zo zie.
No woman no cry
pi_95054370
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:07 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Maar dit heeft te maken met elkaar kennen toch? Niet zozeer met niet meer verliefd zijn. Althans, als ik dat zo zie.
Je vraagt toch om ervaring, nou die geef ik je.
pi_95054375
"Houden van" lijkt me niet exclusief. Ik houd ook van mijn familieleden, en van mijn huisdieren. Verliefd ben ik alleen op zeer knappe jonge vrouwen en dat is wel exclusief. Stellen die zeggen geen liefde meer voor elkaar te voelen, omdat het overgegaan is in "houden van" wantrouw ik om die reden dan ook een beetje. Volgens mij is het een soort verkapte vorm van: "Je bent nu zo'n wandschilderij geworden dat ik je onmogelijk meer kan weggooien" en dat lijkt mij geen echt positieve houding in een relatie. Maar wellicht ben ik gewoon te cynish, dat kan ook :P
pi_95054414
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:06 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Eh, nou 'houden van' kun je ook van familie en vrienden. 'verliefd zijn' is natuurlijk alleen voor je special person, daar ligt het verschil. Maar je bedoelt het vast allebei over je partner.

In dat geval vrij weinig ervaring met het 'houden van' gedeelte, kan er niet veel over zeggen. (Alhoewel, ik weet het niet zeker haha.)
Houden van is misschien een andere benaming. In deze fase blijf je bij iemand omdat er anders een leegte ontstaat, het is je vertrouwenspartner, intieme partner, beste maatje en altijd iemand waarmee je even kunt praten. Maar kun je wel weer verliefd worden op een ander..
No woman no cry
pi_95054464
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:08 schreef jaha het volgende:
"Houden van" lijkt me niet exclusief. Ik houd ook van mijn familieleden, en van mijn huisdieren. Verliefd ben ik alleen op zeer knappe jonge vrouwen en dat is wel exclusief. Stellen die zeggen geen liefde meer voor elkaar te voelen, omdat het overgegaan is in "houden van" wantrouw ik om die reden dan ook een beetje. Volgens mij is het een soort verkapte vorm van: "Je bent nu zo'n wandschilderij geworden dat ik je onmogelijk meer kan weggooien" en dat lijkt mij geen echt positieve houding in een relatie. Maar wellicht ben ik gewoon te cynish, dat kan ook :P
Hmm ik snap je insteek wel. Maar het is toch onmogelijk om voor eeuwig verliefd te blijven? of in dezelfde mate? Of geloof je erin dat oude liefde niet roest en altijd weer op te roepen valt?
No woman no cry
pi_95054753
Je kunt altijd in herinnering roepen waarom je ook al weer op die iemand verliefd geworden bent. Dat is meestal om iets speciaals, dat deze persoon wel heeft en anderen niet. Je moet elkaar op een zomerse dag in de ogen kijken en denken: Ja deze persoon betekent veel voor mij, en ik heb nog steeds gevoelens, ook al zijn het wellicht niet meer de bubbelende vlinders van vroeger ;)

Ik heb net twee relaties in mijn naaste omgeving uit zien gaan en in beide gevallen had ik het idee dat de partners te weinig in elkaar inversteerden. Elkaar niets meer te zeggen hadden als "Ja was ook een saaie dag vandaag". Ja zo roep je de sleur wel over jezelf af natuurlijk...
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:17:56 #12
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_95054754
Verliefdheid is een toverbal in meer dan 1000 smaken, houden van niet.
Do androids dream of electric sheep?
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:25:58 #13
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95054980
Hier kundige uitleg:

C.S. Lewis - The Four Loves

veel leesplezier
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:43:44 #14
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_95063333
houden van is bij iemand willen zijn, ook nadat de verliefdheid over is.
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:04:05 #15
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_95064128
Verliefdheid vind ik maar ellende en gedoe :D . Een en al onzekerheid ook.. je vraagt je constant af wat die andere er van zou vinden.

Houden van is beter, je kunt gewoon je zelf zijn en die ander ook. Met alle onhebbelijkheden van elkaar.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_95066958
I love you means that I accept you for the person that you are, and that I do not wish to change you into someone else.
It means that I do not expect perfection from you, just as you do not expect it from me.
It means that I will love you and stand by you even through the worst of times.
It means loving you when youre in a bad mood or too tired to do the things I want to do.
It means loving you when youre down, not just when youre fun to be with.

I love you means that I know your deepest secrets and do not judge you for them, asking in return only that you do not judge me for mine.
It means that I care enough to fight for what we have and that I love enough not to let go.
pi_95067037
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef Rekkie het volgende:

Mee eens
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_95067363
I love you means that I accept you for the person that you are, and that I do not wish to change you into someone else.
It means that I do not expect perfection from you, just as you do not expect it from me.
It means that I will love you and stand by you even through the worst of times.
It means loving you when youre in a bad mood or too tired to do the things I want to do.
It means loving you when youre down, not just when youre fun to be with.

I love you means that I know your deepest secrets and do not judge you for them, asking in return only that you do not judge me for mine.
It means that I care enough to fight for what we have and that I love enough not to let go.

wow...

ik heb nu 3 maanden met mn vriend, best wel pril eigelijk...maar het lijkt alsof we elkaar al jaren kennen. ik hou van hem, en ben ook erg verliefd op hem...het voelt goed om bij elkaar te zijn..en we weten allebei ook dat het goed zit tussen ons en dit niet voor even is.
Ik denk nu met deze ervaring..dat je zowel van iemand kan houden en verliefd op iemand kan zijn...gevoelens zijn niet te omschrijven, te defineren of in hokjes te plaatsen..je voelt t..of je voelt t niet...dat is voor iedereen en iedere keer weer anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')