Ten dele geef je aan. Hoe kan het dan zo zijn dat in mijn beleving, ik pas iemand ga missen na een paar maanden relatie, en niet zo zeer in de verliefdheidsfase?quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:04 schreef Kabolter het volgende:
Een excuus die helemaal niet nodig is om aan te geven dat de verliefdheid en de extreme lustgevoelens die hierbij horen deels zijn verdwenen en de suggestie soms leeft dat het normaal is/zo aanvoelt.
Maar dit heeft te maken met elkaar kennen toch? Niet zozeer met niet meer verliefd zijn. Althans, als ik dat zo zie.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef Rekkie het volgende:
Bij verliefdheid heb ik nog enige gene in het bijzijn van de andere....
Bij houden van is dat weg
Oh en de lustgevoelens zijn er niet minder om
Je vraagt toch om ervaring, nou die geef ik je.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:07 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Maar dit heeft te maken met elkaar kennen toch? Niet zozeer met niet meer verliefd zijn. Althans, als ik dat zo zie.
Houden van is misschien een andere benaming. In deze fase blijf je bij iemand omdat er anders een leegte ontstaat, het is je vertrouwenspartner, intieme partner, beste maatje en altijd iemand waarmee je even kunt praten. Maar kun je wel weer verliefd worden op een ander..quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:06 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Eh, nou 'houden van' kun je ook van familie en vrienden. 'verliefd zijn' is natuurlijk alleen voor je special person, daar ligt het verschil. Maar je bedoelt het vast allebei over je partner.
In dat geval vrij weinig ervaring met het 'houden van' gedeelte, kan er niet veel over zeggen. (Alhoewel, ik weet het niet zeker haha.)
Hmm ik snap je insteek wel. Maar het is toch onmogelijk om voor eeuwig verliefd te blijven? of in dezelfde mate? Of geloof je erin dat oude liefde niet roest en altijd weer op te roepen valt?quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:08 schreef jaha het volgende:
"Houden van" lijkt me niet exclusief. Ik houd ook van mijn familieleden, en van mijn huisdieren. Verliefd ben ik alleen op zeer knappe jonge vrouwen en dat is wel exclusief. Stellen die zeggen geen liefde meer voor elkaar te voelen, omdat het overgegaan is in "houden van" wantrouw ik om die reden dan ook een beetje. Volgens mij is het een soort verkapte vorm van: "Je bent nu zo'n wandschilderij geworden dat ik je onmogelijk meer kan weggooien" en dat lijkt mij geen echt positieve houding in een relatie. Maar wellicht ben ik gewoon te cynish, dat kan ook
Mee eensquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef Rekkie het volgende:
Bij verliefdheid heb ik nog enige gene in het bijzijn van de andere....
Bij houden van is dat weg
Oh en de lustgevoelens zijn er niet minder om
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |