abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95047024
Hoi.

Misschien een hele rare topic, ik snap het zelf ook nog niet helemaal (maar anders zou ik het niet posten natuurlijk),.. het zit als volgt.

Werk vind ik tof, school vind ik ok, sport ga ik helemaal los en ik vind het super om te lezen, te gamen en muziek te maken / luisteren.

Maar als ik eenmaal op hou met bezig zijn, kom ik echt in een grote sleur van verveeldheid. Ik heb s'ochtends een tentamen gehad en voor de rest heel de dag achter me pc gezeten wachten tot ik kan slapen. Ik heb geen zin om mensen te bellen om "af te spreken", want ik heb geen idee wat ik met ze moet gaan doen ofzo. Het enige wat ik nog leuk vind om met vrienden te doen is uitgaan, maar dat hele uitgaan vind ik de laatste tijd ook een beetje eentonig worden (dronken worden, lomp doen, te laat maken, slapen, kater). Vanuit mijn jeugd ken ik alleen het online komen op voicechat en gamen met vrienden.

Om kort samen te vatten. Ik heb het gevoel alleen maar bezig te zijn voor het bezig zijn, om maar niet in de verveeldheid te komen. Want ik vind het dan heel erg moeilijk om vanuit eigen initiatief iets op korte termijn te ondernemen en daar voldoening uit te halen. Dat ik naar me werk ga,.. en denk: zo, gisteren lekker vrije tijd gehad nu kan ik weer aan de slag. Meestal zit ik heel de dag te wachten tot ik weer weg mag omdat ik het gevoel heb dat ik nog wat moet "doen" voor die voldoening zeg maar.

Herkent iemand dit?
  maandag 4 april 2011 @ 22:01:01 #2
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_95047288
Ja dat noemen ze levenloosheid.
What is meant to be, will be.
  maandag 4 april 2011 @ 22:02:00 #3
340846 ik.weet.geen.naam
Neu, nieuw, nuevo, new
pi_95047362
Zoek een extra baan, bijvoorbeeld van donderdag tot zondag in de kroeg gaan staan
pi_95047897
TVP. Dit is nou precies hoe ik mij ook voel. Ben jij toevallig een kloon van mij? :')
pi_95047905
Heel erg herkenbaar, ik verveel me echt dood tussen alle vaste activiteiten in de week door.
Als je de oplossing hebt gevonden, laat het me weten!
pi_95048215
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:01 schreef Taartjeh het volgende:
Ja dat noemen ze levenloosheid.
Hehe, wel grappig dat je dat zegt. Maar toch niet echt te realiseren.

Een "normale" schoolweek zit bij mij al helemaal vol, 2 dagen school, 1 dag project, 2 dagen werken en dan nog 2/3 avonden sporten. Maar omdat het juist allemaal vol zit, is het zo leeg als iets wegvalt (sport,.. school,.. etc.).

Toch lijkt het me leuk om in een kroeg te werken,.. ik ben altijd zo'n feestbeest tijdens het uitgaan. Altijd lekker energiek :D
  maandag 4 april 2011 @ 22:31:47 #7
340846 ik.weet.geen.naam
Neu, nieuw, nuevo, new
pi_95049384
En je verdient geld in plaats van dat je het opmaakt en met een beetje leuke baas mag je ook zuipen
pi_95052241
Ga lekker wat doen waar je energie / voldoening uit krijgt, anders is het ook zo zonde van de tijd,waarin je ook heel wat leuke dingen had kunnen doen. Dus ga lekker sporten of dingen op ebay kopen en met winst verpatsen.
pi_95052269
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik zit soms ook achter mijn pc de hele dag en niet omdat het zo leuk is maar omdat ik niet echt weet wat ik moet doen.

Dat soort dagen komen nou eenmaal voor voor sommigen. Zolang het maar niet te vaak gebeurt lijkt me.

Maar hoezo weet je niks om met vrienden/vriendinnen te doen? Films kijken, drankje doen (dus niet je volzuipen) etc. Klinkt meer alsof je niet weet waarover je moet praten ofzo dan?
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:16:19 #10
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_95058909
Moeten jullie niet ehh, koken, boodschappen doen, schoonmaken, wassen, strijken? Heb je geen hobbies? Vind je niets leuk om te doen als je even de tijd hebt?

Ik ben blij als ik even rustig kan zitten of liggen thuis..
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 april 2011 @ 09:24:20 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95059090
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:16 schreef SebasM het volgende:
Moeten jullie niet ehh, koken, boodschappen doen, schoonmaken, wassen, strijken? Heb je geen hobbies? Vind je niets leuk om te doen als je even de tijd hebt?

Precies mijn gedachte... Ben blij als ik met een boek en een kop koffie op de bank kan ploffen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95059617
Ga masturberen!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:53:54 #13
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_95059813
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte... Ben blij als ik met een boek en een kop koffie op de bank kan ploffen.
Hier ook. Gewoon even met m'n poten omhoog en m'n hoofd op standby. Vind ik wel lekker. :D
Ik verveel me echt nooit.
Gourmetten of steengrillen?
pi_95060147
Wat helpt is gewoon om achter die pc vandaan te gaan.
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:29:53 #15
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95060734
Probleem is juist dat je zo bezig bent met dingen.

Ik heb het weleens vaker gehad en mensen om mij heen ook, het gevoel dat je geleefd wordt in plaats van dat je leeft. Je bent zo druk bezig met van alles, dat je eigenlijk niet meer weet waarom je die dingen doet.

Je moet eigenlijk rust nemen en niet bang zijn voor die verveling. Dat is namelijk een mooi moment om na te denken over wat jij nu zelf echt leuk zou vinden om te gaan doen. Of om eens rustig alles op de rit te zetten.

Probeer er niet teveel bij stil te staan.
There is a long line down from heaven.
pi_95060916
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:24 schreef Sjeen het volgende:
Hier ook en zelfs dan zijn er vaak nog dingen die ik graag wil doen. Ik heb zo'n oneindige lijst met boeken die ik nog wil lezen, hobby's die ik wil uitproberen, sporten die ik gedaan wil hebben, plekken waar ik wil zijn geweest en mensen met wie ik iets leuks wil doen dat verveling iets is wat ik waardeer op z'n tijd, want dat geeft me weer de ruimte om te kijken of ik iets leuks kan doen wat ik normaal niet doe.
pi_95061258
Ik heb dat eigenlijk ook wel. Ben vrij druk met studie/werk/sport/muziek maken/huishoudelijke dingen/sociale afspraken. Naast die dingen ben ik eigenlijk weinig vrij. Ik kijk dan wel eens uit naar een avondje niets doen, maar als ik eenmaal thuis ben en niets hoef te doen, dan verveel ik me. Ik vraag me altijd af wat anderen doen als ze een keer geen verplichtingen hebben en thuis zijn. Toch eigenlijk wel triest dat ik me niet even kan vermaken. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Schuifpui op 05-04-2011 10:55:36 ]
pi_95062832
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:31 schreef ik.weet.geen.naam het volgende:
En je verdient geld in plaats van dat je het opmaakt en met een beetje leuke baas mag je ook zuipen
En je dekt het probleem af met een nieuw iets waar je afhankelijk van bent, op deze manier doe je alleen maar meer van hetzelfde, en dat is weglopen voor jezelf.

Als je jezelf het grootste deel van de tijd afleid met (dwangmatig) dingen doen alleen om het doen heb je grote kans dat je niet echt de dingen doet die je leuk vind, die bij je passen, waar je automatisch plezier, energie en tegelijkertijd ook rust van krijgt. Die dingen vinden zul je ook niet wanneer je op dezelfde manier doorgaat.

Als je merkt dat je geen ''rust in je donder'' hebt wanneer je eens niets of weinig doet vraag je dan af waar die onrust vandaan komt, wat wil het zeggen, wat zijn de redenen om voor die onrust te vluchten in het weer bezig gaan met dingen, etc etc, antwoorden voor dit soort vragen komen altijd van binnen, 1e stap is daar te gaan kijken :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:43:42 #19
340846 ik.weet.geen.naam
Neu, nieuw, nuevo, new
pi_95063331
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:31 schreef Canillas het volgende:

[..]

En je dekt het probleem af met een nieuw iets waar je afhankelijk van bent, op deze manier doe je alleen maar meer van hetzelfde, en dat is weglopen voor jezelf.

Als je jezelf het grootste deel van de tijd afleid met (dwangmatig) dingen doen alleen om het doen heb je grote kans dat je niet echt de dingen doet die je leuk vind, die bij je passen, waar je automatisch plezier, energie en tegelijkertijd ook rust van krijgt. Die dingen vinden zul je ook niet wanneer je op dezelfde manier doorgaat.

Als je merkt dat je geen ''rust in je donder'' hebt wanneer je eens niets of weinig doet vraag je dan af waar die onrust vandaan komt, wat wil het zeggen, wat zijn de redenen om voor die onrust te vluchten in het weer bezig gaan met dingen, etc etc, antwoorden voor dit soort vragen komen altijd van binnen, 1e stap is daar te gaan kijken :)
Hij verveelt zich bij het stappen, schat zo in te veel en te vaak naar de zelfde plek en met de zelfde mensen.

Als je gaat werken in de kroeg kan je en plezier maken en nieuwe mensen leren kennen. En wsl is de ervaring in eerste instantie leuk. Omdat je moet werken verveel je ook minder

Doordat je 's avonds werkt wordt het als je een keer op stap gaat ook leuker
pi_95064334
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:43 schreef ik.weet.geen.naam het volgende:

[..]

Hij verveelt zich bij het stappen, schat zo in te veel en te vaak naar de zelfde plek en met de zelfde mensen.

Als je gaat werken in de kroeg kan je en plezier maken en nieuwe mensen leren kennen. En wsl is de ervaring in eerste instantie leuk. Omdat je moet werken verveel je ook minder

Doordat je 's avonds werkt wordt het als je een keer op stap gaat ook leuker
Hij vertelt dat hij het stappen eentonig aan het worden vind, het uitgaan is volgens mij niet echt waar het topic om draait, en ik vraag me af of het stappen weer leuk(er) gaan vinden hem zou helpen met de momenten dat hij alleen thuis zit en hij verveling ervaart?

Stappen weer leuk gaan vinden, nieuwe mensen leren kennen, meer gaan werken, etc, dat komt in dit geval naar mijn mening allemaal neer op hetgeen waar hij mee zit nog meer ontlopen, weer dingen gaan doen om niet te voelen hoe hij zich echt voelt, afhankelijk zijn van dingen doen, verslaafd als het ware, geloof niet dat dat ooit een blijvende oplossing zal bieden.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_95067927
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:16 schreef SebasM het volgende:

Dat is dus het hele punt van mijn topic. Ik kijk niet uit naar het moment dat ik "lekker" thuis kan zitten. Want als dat moment komt,.. dan zou ik.. als ik geen pc of tv zou hebben,.. echt gewoon zitten en wachten tot de dag voorbij is. Ik lees dan wel graag boeken, maar als ik daar mee bezig ben , ben ik altijd bang dat ik wat mis in de wereld of iets in die richting... Ik zoek dan weer een beetje sensatie...

En huishouden doe ik echt super snel. Dat is ook een reden dat ik op mezelf ging wonen zodat ik lekker boodschappen kon doen enzo. Alleen ik heb altijd al heel snel alles gevonden en dan ben ik weer pleite.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:31 schreef Canillas het volgende:

[..]

Als ik daar zo over nadenk, dan denk ik zo van... tja... Ik heb best wel veel capaciteit in me hoofd, maar me helemaal nergens om daarmee druk over te maken. Alles loopt wel en ik kan me er ook erg goed vanaf zetten als dat het niet doet (dan maak ik mij daar wel weer druk over ALS ik er iets fysieks aan kan doen).

Ik denk wat ik een beetje mis... is dat ik zorgzaam kan zijn voor een ander. Ik heb een relatie van drie jaar gehad met een meisje die best wel wat zorg nodig had en ik heb me op een gegeven moment meer over haar ontfermt dan over mezelf. Dat is nou drie jaar geleden uit gegaan, maar dan alsnog.

Ik zat er ook over na te denken om maar eens het ziekenhuis te bellen met de vraag of ze nog spontane vrijwilligers nodig hebben. Dat ik kan bellen als ik me verveel. Het punt is dan dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om te bellen juist dat ik me verveel. Een beetje dat ik nooit zin heb om te sporten voor het sporten, maar als ik eenmaal bezig ben niet meer kan stoppen...

Ik had er ook wel eens over na zitten denken om wat actiever te gaan zoeken naar een meid. Maarja, vanuit zo'n positie van verveling vind ik dat niet gezond. Terwijl dat nou juist weer misschien de bron van verveling is,... het is een visueuze cirkel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:09 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hij vertelt dat hij het stappen eentonig aan het worden vind, het uitgaan is volgens mij niet echt waar het topic om draait, en ik vraag me af of het stappen weer leuk(er) gaan vinden hem zou helpen met de momenten dat hij alleen thuis zit en hij verveling ervaart?

Stappen weer leuk gaan vinden, nieuwe mensen leren kennen, meer gaan werken, etc, dat komt in dit geval naar mijn mening allemaal neer op hetgeen waar hij mee zit nog meer ontlopen, weer dingen gaan doen om niet te voelen hoe hij zich echt voelt, afhankelijk zijn van dingen doen, verslaafd als het ware, geloof niet dat dat ooit een blijvende oplossing zal bieden.
Ja precies! Maarja... als ik ga zitten en denken: hoe voel je je en wat wil je? Dan blijft het aardig stil. Alsof ik naar een donker gat kijk.

En over dat stappen... Ik heb een beetje het gevoel dat het alleen maar drukte, elkaar aangapen en dat soort dingen is. De gesprekken vind ik ook super oppervlakkig altijd maar weer en daarnaast lukt dat hele flirten mij ook voor geen meter; ik kom niet echt meiden met pit en een tegen woordje tegen, iets wat ik echt wel nodig heb.

--

Kan het iets met hormonen te maken hebben ofzo? Ik merk dat als ik gesport heb of harde muziek aanzet altijd goede zin krijg om lekker actief te bewegen.

--

En dat sociale... Ik wordt een beetje moe van mensen in het algemeen. Het enige uitgangspositie vanuit waar ik kan communiceren is vanuit humor (de draak met mensen / situaties steken) of vanuit een hele formele positie (samenwerken). Dat hele empatise ontbreekt een beetje, hoe voel je je, wat is je mening, hoe is het met je.. Ik ben vaak al snel uitgepraat.

Ik heb ook niet echt mensen in me omgeving waar ik naar op kijk. Waarvan ik serieus naar op kijk omdat ze het leven veel handiger aanpakken. Een ideaal om naar toe te werken. Nu wil ik niet zeggen dat ik perfect ben, maar ik heb geen referentie die ruimte voor verbetering weergeeft.

Misschien ben ik wel gewoon inspiratieloos

Bedankt voor de reacties!
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:56:59 #22
340846 ik.weet.geen.naam
Neu, nieuw, nuevo, new
pi_95068201
Zou voor een vast stramien gaan. Dus sporten, eten en werken op vaste tijden
pi_95069081
Wat me vooral even opvalt uit je post is dat je vind dat een vriendin willen gaan zoeken vanuit een positie van verveling geen goed idee is, maar allerlei andere bezigheden zoeken vanuit die positie vind je wel een goed idee. Klopt dat wel helemaal? Want je legt in beide gevallen iets waar je zelf verantwoordelijk voor bent bij iets of iemand anders neer.

Als je al heel wat jaren op dezelfde manier van altijd maar bezig zijn bezig bent geweest kan je niet verwachten dat er 1x van alles verandert als je een keer rustig gaat zitten. Wat jij beschrijft als verveling komt meer over als een soort van spanning, een angst om niet bezig te zijn en met het constant bezig zoek van alles te willenontlopen, het is alsof je constant ergens vanaf wilt. Je zoekt sensatie zeg je, maar is dat niet gewoon weer afleiding? Weet je wat afleiding doet? Het leidt af; het lost niks op.
pi_95069209
Begin een bedrijf. Gegarandeerd nooit meer vrije tijd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_95071156
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:20 schreef Canillas het volgende:
Wat me vooral even opvalt uit je post is dat je vind dat een vriendin willen gaan zoeken vanuit een positie van verveling geen goed idee is, maar allerlei andere bezigheden zoeken vanuit die positie vind je wel een goed idee. Klopt dat wel helemaal? Want je legt in beide gevallen iets waar je zelf verantwoordelijk voor bent bij iets of iemand anders neer.
Zou je dat toe kunnen lichten? Ik snap het niet helemaal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')