abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95045338
3 jaar geleden hebben mijn vriend en ik een break gehad na een jaar, deze duurde wrs zo'n 3 weken en daarna zijn we toch weer samen verder gegaan.

Ik dacht een goede eerlijke relatie te hebben, maar het weekend ben ik erachter gekomen dat hij in die tijd het met een collega heeft gedaan. Dat opzich vind ik niet zo erg, uit is uit toch?

Wel heeft hij daar 3 jaar lang over gelogen. Dit omdat hij bang was dat hij me weer 'kwijt zou raken'. En daarna heeft hij gezwegen onder 't mom, ik vertel het nog wel, het is nu al 1-2-3 jaar geleden.

Ik schrok er best wel van toen hij ermee kwam, omdat ik toch 3 jaar in de waan ben geweest elkaars enige en eerste te zijn geweest. Heb nu het idee dat ik zwaar belazerd ben, ook al is t voor mn gevoel niet zon big deal verder. We hadden een goede basis, maar toch voelt t bij mij niet helemaal goed. Kan er alleen aan denken dat ik 3 jaar lang soort van ben voorgelogen.

Weeg ik hier te zwaar aan, en stel ik me gewoon aan? Kan ( en wil ) dit niet echt bij iemand anders kwijt
pi_95045431
Je mag zeker tegen hem zeggen dat je ervan baalt dat hij het niet heeft verteld. Maar inderdaad, uit is uit. Laat ik het zo zeggen: ik snap je. :)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_95045433
Heb je er ooit naar gevraagd dan?
pi_95045530
Ja dat heb ik, meerdere keren want t voelde alsof t niet helemaal goed zat. Maarja, als er 3 x in je gezicht word gezegd, nee, er is echt niks gebeurd, dan wil je toch wel een beetje vertrouwen tonen...
pi_95045545
Je weegt er te zwaar aan en je stelt je aan.

[Ross-mode]

WE WERE ON A BREAK

[/Ross-mode]
pi_95045666
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:37 schreef Ancarta het volgende:
Ja dat heb ik, meerdere keren want t voelde alsof t niet helemaal goed zat. Maarja, als er 3 x in je gezicht word gezegd, nee, er is echt niks gebeurd, dan wil je toch wel een beetje vertrouwen tonen...
Hij had eerlijk moeten zijn.
pi_95045732
ja k heb wel zoiets van oke, Fout gemaakt, kan er niks meer aan doen. Maar t blijft in me hoofd spoken van, je hebt gewoon afgelopen 3 jaar mij beetje in een verkeerde waan gelaten.
pi_95045785
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:40 schreef Ancarta het volgende:
ja k heb wel zoiets van oke, Fout gemaakt, kan er niks meer aan doen. Maar t blijft in me hoofd spoken van, je hebt gewoon afgelopen 3 jaar mij beetje in een verkeerde waan gelaten.
Praat, en blijf er vooral niet over doorgaan is mijn advies. :)
pi_95045871
thanks, mooie subtekst
pi_95045990
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:41 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Praat, en blijf er vooral niet over doorgaan is mijn advies. :)
Dat inderdaad. Daarbij zal hij het ook hebben gedaan uit belang voor jullie relatie, ik zou er dus niet te zwaar aan tillen.
  maandag 4 april 2011 @ 22:25:09 #11
313541 Ratelbak
Ratelende bak.
pi_95048970
Neemt niet weg dat hij 't volste recht had om dat te doen, het was immers uit.

Aan de andere kant had hij natuurlijk wel eerlijk tegen je moeten zijn en het meteen moeten zeggen.
pi_95053863
Voor beide kanten is er iets te zeggen. Liegen is natuurlijk niet goed en kan me goed voorstellen dat je je voorgelogen voelt. Echter, als hij het meteen verteld had dan had dat ook een definitief einde van de relatie kunnen betekenen.
pi_95055204
Leugentje om bestwil noemen ze dat. Hij vertrouwde de situatie niet genoeg om het je meteen te vertellen en terecht.

Maar als ik een eigen mening mag werven, dan vind ik het wel een beetje 'n zwakke actie om binnen 3 weken als single zijnde al meteen met iemand het bed in te duiken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:40:23 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_95055344
Wel begrijpelijk denk ik.

Het had voor hem gesproken als hij er wel zelf mee was gekomen. Er is nooit echt een goed moment om zoiets te brengen, maar je kan toch wel aanvoelen dat de ander het zou willen weten en je bent volwassen genoeg. Dus een beetje teleurgesteld zou ik wel zijn.

Maar aan het gebeurde zelf moet je niet te zwaar tillen, het had jou misschien ook kunnen overkomen en Dr. Ross heeft daarover genoeg aan het lexicon toegevoegd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_95060173
Vrouwen doen nou eenmaal moeilijk over het verleden van een man, helemaal als het de herkansing is van een eerdere relatie.

Wees blij dat ie weer voor jou gaat ipv bier en sletten. En laat het verleden rusten waar het hoort.. Achter je.
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:07:08 #16
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95061956
Ik zou er niet te zwaar aan tillen.

Hij heeft je niet bedonderd toen jullie samen waren, maar toen het uit was. Het enige is dat hij je dit niet verteld heeft. Daar staat tegenover dat jullie nu 3 jaar lang weer samen zijn en hij in die tijd (hopelijk) niets verkeerds meer gedaan heeft verder.

Dan is het ergens toch goed dat hij het nu wel vertelt, dat geeft aan dat hij wel eerlijk tegen jou is en wil zijn.

Ik begrijp wel dat het voor jou een heel vervelend gevoel is verder, maar toch.

Interessanter is wel waarom die 'break' er eigenlijk was. Wiens initiatief was dat? Als dat van zijn kant kwam, zou ik het erger vinden dan wanneer het van jouw kant kwam in die tijd. In het eerste geval had hij misschien al contact met haar voor de break..

Anyhoo :X

PS:
Ik lees nu pas dat je er wel naar gevraagd hebt en hij erover loog.. dat vind ik wel zwaarder wegen dan erover zwijgen.
There is a long line down from heaven.
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:24:48 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95062588
Als je wakker moet gaan liggen over alles wat je partner voor je heeft gedaan, dan heb je een slecht leven.

Een break is een break. Dan had je niet moeten breaken.
Lijkt me simpel. In die tijd hadden jullie geen verplichtingen over verantwoording naar elkaar toe.

En wees blij, mannen die het maar met 1 vrouw gedaan hebben worden gedurende een lange relatie wel heel erg nieuwsgieren naar hoe het met een andere vrouw zal zijn.
En daar komt vaak weer ellende van ;)
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:30:15 #18
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95062797
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:24 schreef Daniel1976 het volgende:
En wees blij, mannen die het maar met 1 vrouw gedaan hebben worden gedurende een lange relatie wel heel erg nieuwsgieren naar hoe het met een andere vrouw zal zijn.
Dat hoeft niet per se.

Ik had het na 8 jaar relatie iig nog niet..
pi_95062895
beetje dubbel deze. aan de ene kant: jullie waren ff uit elkaar. wat jullie dan apart van elkaar doen is ieders eigen zaak en heeft niets met de ander te maken. aan de andere kant: ga er dan niet jarenlang over liegen. daar zou ik dan toch ook pissig over zijn. niet het fladderen met een ander tijdens een break, wel over het liegen tijdens de relatie.

staat tegenover dat er verzachtende omstandigheden zijn, toch eens goed over praten terwijl je het probeert los te laten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:33:28 #20
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_95062924
Schijnbaar voelde hij zich niet relaxed genoeg om de waarheid te vertellen. Niet tof natuurlijk dat hij er over gelogen heeft, maar de actie zelf is niet echt het probleem wel? Waarom heb je er dan wel een dergelijk probleem van gemaakt dat hij het schijnbaar niet durfde te zeggen?
Lijkt me dat als je je relatie wilt behouden je dit niet alleen laat rusten, maar ook bij jezelf te rade gaat waar zijn behoefte tot verzwijgen vandaan komt/kwam.

disclamer: Niet bedoelt als kritiek, slechts een waarneming uit de info die ik uit je posts kan halen :P Ik snap prima dat zoiets kan ontstaan, maar het lijkt me wel ongezond.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:37:09 #21
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95063055
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:33 schreef kingmob het volgende:
Schijnbaar voelde hij zich niet relaxed genoeg om de waarheid te vertellen. Niet tof natuurlijk dat hij er over gelogen heeft, maar de actie zelf is niet echt het probleem wel? Waarom heb je er dan wel een dergelijk probleem van gemaakt dat hij het schijnbaar niet durfde te zeggen?
Lijkt me dat als je je relatie wilt behouden je dit niet alleen laat rusten, maar ook bij jezelf te rade gaat waar zijn behoefte tot verzwijgen vandaan komt/kwam.
Mwoah, het is ook wel een zwaktebod van zijn kant.

Zelfs al zou ze er kwaad over geworden zijn en bepaalde dingen gezegd hebben.

Ik vind dat je in een relatie het recht op de waarheid hebt, ongeacht de consequenties. Het is anders gewoon oneerlijk om ermee door te gaan.
pi_95063080
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:33 schreef kingmob het volgende:

disclamer: Niet bedoelt als kritiek, slechts een waarneming uit de info die ik uit je posts kan halen :P
zo hee! da's lekker omgedraaid :P
als mijn man tegen mij zegt: "ik lieg tegen je want ik voel me niet genoeg op mijn gemak om de waarheid te vertellen. daar moet jij aan werken" heeft manlief hier toch echt een groot probleem kan ik je vertellen! dikke doei! dat opent de deur voor een ellendige cirkel waar je niet meer uit komt. want waarom zou ik me nog op mijn gemak en vol vertrouwen voelen wanneer iemand tegen me liegt en dan ook nog eens de verantwoordelijkheid daarvan bij een ander legt?
pi_95063540
Kun je er mee leven: accepteer het voor altijd en rakel het niet elke keer weer op
Kun je er niet mee leven: accpeteer het niet en verbreek de relatie dit keer eens definitief
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:52:36 #24
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_95063680
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:37 schreef simmu het volgende:

[..]

zo hee! da's lekker omgedraaid :P
als mijn man tegen mij zegt: "ik lieg tegen je want ik voel me niet genoeg op mijn gemak om de waarheid te vertellen. daar moet jij aan werken" heeft manlief hier toch echt een groot probleem kan ik je vertellen! dikke doei! dat opent de deur voor een ellendige cirkel waar je niet meer uit komt. want waarom zou ik me nog op mijn gemak en vol vertrouwen voelen wanneer iemand tegen me liegt en dan ook nog eens de verantwoordelijkheid daarvan bij een ander legt?
Ja, zo bedoelde ik het dus niet (8> . Het punt is dat hij nergens 'verantwoording' voor hoefde af te leggen en dat blijkbaar wel zo voelde. Die situatie lijkt me ernstiger dan de daadwerkelijke leugen, maar iedereen heeft zijn eigen mores. Je kunt dan wel een enorm probleem maken van het liegen en tevreden zijn over het feit dat hij 'fout' was en jij 'goed', daar heb je geen fuck aan als je relatie uit is.
Als hij die woorden zou uit spreken zou dat redelijk belachelijk zijn, maar hij spreekt die woorden niet uit, dat doe ik :P

[ Bericht 3% gewijzigd door kingmob op 05-04-2011 11:58:39 ]
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_95063952
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:52 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ja zo bedoelde ik het dus niet. Het punt is dat hij nergens 'verantwoording' voor hoefde af te leggen en dat blijkbaar wel zo voelde. Die situatie lijkt me ernstiger dan de daadwerkelijke leugen, maar iedereen heeft zijn eigen mores. Je kunt dan wel een enorm probleem maken van het liegen en tevreden zijn over het feit dat hij 'fout' was en jij 'goed', daar heb je geen fuck aan als je relatie uit is.
Als hij die woorden zou uit spreken zou dat redelijk belachelijk zijn, maar hij spreekt die woorden niet uit, dat doe ik :P
oh, liegen is hier in huis een hele grote "no-go!". gewoon altijd, onder welke situatie dan ook. er wordt hier niet gelogen. dat is gewoon erg belangrijk voor ons beiden en dat geven we ook de kinderen mee. als mijn 2 jarige jokt krijgt ze op der falie en leg ik uit dat het jokken nog erger is dan wat ze deed waar ze over jokte :P

dus tis mijnerzijds zeker ook gekleurd. ik bedoelde eigenlijk ook meer dat het gewoon niet netjes is om een ander de schuld te geven van je eigen akties.

het is nu een lastige situatie geworden. achteraf bezien was het van die vriend wellicht wijzer geweest om direct van begin af heel open te zijn over die periode. gewoon eerlijk van begin af zeggen: "nja, ik heb in die periode wel een beetje wil gefeest, maar nu doe ik nu niet want we zijn weer samen *; ".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')