abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 23:41:11 #31
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_95053288
Of je stelt je even aan :') Ik heb geen kleurenblindheid, maar ik kan me niet voorstellen dat het je zó vreselijk beperkt dat je in een enorm gat valt en een praatgroep nodig hebt. Er zijn wel ergere dingen hoor, dan rood en groen als dezelfde geelbruine kleur te zien.

Tuurlijk kan het lastig zijn, maar lijkt me wel dat je ermee kunt leren leven? Ik ken een aantal kleurenblinden die totaal niet beperkt worden in wat dan ook. Ja, kleurplaten op de basisschool.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_97469881
Kleurenblindheid is een nare afwijking die door veel mensen niet op waarde wordt geschat. De algemene tendens is dat mensen er een beetje schamper over doen en vooral vinden dat kleurenblinden zich aanstellen. Zolang je "visueel compleet" bent, is het makkelijk om te zeggen dat kleurenblinden niet moeten zeiken, maar uiteindelijk kun je je dit gewoon niet voorstellen. Juist daarom is het nuttig dat kleurenblinden andere kleurenblinden opzoeken, alleen zijzelf kunnen elkaar volledig begrijpen.

Mensen stellen kleurenblinden vaak op de proef; alsof ze moeten bewijzen dat ze daadwerkelijk kleurenblind zijn. Te bizar voor woorden. Waarschijnlijk heeft TS dat ook weleens meegemaakt. Mensen wijzen dan naar een kleur en vragen de kleurenblinde te vertellen welke kleur dat is. Altijd lachen als ze iets roods voor iets groens aanzien! Je vraagt iemand waarvan een borst is afgezet ook niet om dat even te laten zien zodat je er een flauwe grap over kan maken? Begrijp me goed, ik weet dat het totaal verschillende afwijkingen zijn, maar bij beide maak je iemand op een wrede manier bewust van zijn of haar beperking.

Kleurenblinden kunnen twee van de drie basiskleuren niet goed van elkaar onderscheiden; ze kunnen eigenlijk maar 33% van het zichtbare spectrum op de juiste manier interpreteren. Raar dat daar wel minachtend over wordt gedaan, maar niet over iemand die voor 70% doof is. TS: ik leef met je mee.

dinsdag 31 mei 2011 @ 02:44:09 #33
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_97527612
Het heeft ook zo z'n voordelen hoor :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 05:59:51 #34
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_97528356
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 02:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Het heeft ook zo z'n voordelen hoor :)
[ afbeelding ]
:D
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:54:26 #35
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_97605094
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:17 schreef juxtaposition het volgende:
Heb een gast op m'n (kunst)opleiding die kleurenblind is. Best apart, maar 't gaat hem goed af. Het is een lastig probleem denk ik, maar is het niet iets dat ook went? Sterkte.
Hey pacman dat ben ik nu voor de lol aan het programmeren wat een nurd.
Sisco Certified
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:56:33 #36
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_97605216
Als je kleurenblind geboren bent, dan weet je toch niet beter? Dus wat is er erg aan?
Sisco Certified
  donderdag 2 juni 2011 @ 03:20:07 #37
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97611567
Ongeacht dat kleurenblindheid af en toe best problemen kan opleveren TS, en dat ik begrijp dat het leven soms zwaar is, kan ik je 1 ding verzekeren: jouw grootste probleem is niet je kleurenblindheid, maar jouw houding in de wereld.

Ik heb een koemelkallergie. Dat betekent dat ik *alle* verpakkingen kan ga nalopen om te kijken of er geen lactose in zit. Ben ik nu zielig? Nee. Ik loop die verpakkingen niet na, ben ik te lui voor, dan maar af en toe diarree, ik heb lol in het leven.

Een praat groepje om technieken e.d. met elkaar te bespreken kan helpen, en als je daar behoefte aan hebt, vooral doen, maar je posts lijken een erg groot de-hele-wereld-is-tegen-mij-wie-begrijpt-me-en-helpt-me-gehalte te hebben. Als dat meer is dan alleen schijn, doe *daar* dan eerst wat aan, want zo bereik je niets in het leven.

Hoeveel linkshandigen hoor je klagen over rechtshandige muizen?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')