abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13437572
quote:
op donderdag 25 september 2003 16:23 schreef viola_holt het volgende:

[..]

[..]

op de beste manier staat daar... laten we het erbij houden dat ik in ieder geval daartoe niet capabel ben
pi_13437763
quote:
op donderdag 25 september 2003 16:30 schreef youssef het volgende:

[..]

op de beste manier staat daar... laten we het erbij houden dat ik in ieder geval daartoe niet capabel ben

hoe kan je er dan wel in geloven als je het niet kunt uitleggen ?
fokschaap
pi_13438096
quote:
op donderdag 25 september 2003 16:36 schreef viola_holt het volgende:

[..]

hoe kan je er dan wel in geloven als je het niet kunt uitleggen ?

omdat ik me niet hoef te verdiepen in bijvoorbeeld de ongesteldheid van de vrouw, of in oorlog, of in seks? daar heb ik voorlopig toch geen behoefte aan? een geloof is niet zomaar iets hoor, het heeft vele aspecten. lijkt me logisch dat je begint met de aspecten die je nodig hebt...
pi_13438180
wat denkt een islamiet eigenlijk wat er na de dood gebeurt? en hoe kun je dat beinvloeden in het leven nu?
Denk aan de duim :)
pi_13438294
quote:
op donderdag 25 september 2003 16:50 schreef nederland het volgende:
wat denkt een islamiet eigenlijk wat er na de dood gebeurt? en hoe kun je dat beinvloeden in het leven nu?
lees een boek!
pi_13438320
quote:
dat moet je zien als nu met geboren worden. in de baarmoeder ontwikkel je armen en benen voor in het leven dat komt als je uit de baarmoeder gaat. eenmaal in dat leven (waar we nu zijn) moet je, je armen en benen voor het leven hierna ontwikkelen (geestelijk/ spirtuele armen en benen).
dus je kunt dat deels wel beinvloeden. je hebt die "armen en benen" nu nog niet nodig, maar straks als je dood gaat wel.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13438950
quote:
op donderdag 25 september 2003 16:47 schreef youssef het volgende:

[..]

omdat ik me niet hoef te verdiepen in bijvoorbeeld de ongesteldheid van de vrouw, of in oorlog, of in seks? daar heb ik voorlopig toch geen behoefte aan? een geloof is niet zomaar iets hoor, het heeft vele aspecten. lijkt me logisch dat je begint met de aspecten die je nodig hebt...

klopt, maar al die aspecten zijn goddelijk geopenbaard volgens jou en anderen gelovigen. de vreemde aspecten negeer je voor het gemak omdat je hoe dan ook aanneemt dat allah het zo bedoeld heeft en jij hoeft het niet te begrijpen.
fokschaap
pi_13438979
quote:
op donderdag 25 september 2003 12:58 schreef viola_holt het volgende:
je zegt het zelf al, homosexuele gevoelens daargelaten !
struisvogelgedrag !
damn.. wat is het hier met die struisvogels, kuddegedrag zul je bedoelen..
trouwens, met "homosexuele gevoelens daargelaten" bedoel ik dat dat niet voorkomen kan worden, aangezien je met hetzelfde geslacht in de gebedsruimte bevindt.. ten tweede is het natuurlijk de wilskracht van de persoon die bepaalt of iemand zich liever 100% aan het gebed geeft, of niet.. het uitbannen van een aantal factoren (mannen en vrouwen apart) brengt velen verlichting in het uitvoeren van het gebed voor de volle 100%. ten derde, je suggereert alsof er homohaat zou zijn in mijn uitleg.. "bite me" zou ik zeggen.. aangezien de islam één van de weinige religies is waarin homosexuele gevoelens geaccepteerd wordt (mensen die hier niet mee eens zijn, graag bronvermelding), iemand met homosexuele gevoelens wordt niet/mag niet gelijk uit de gemeenschap worden verbannen..

greetz,
battal

pi_13439033
quote:
op donderdag 25 september 2003 17:22 schreef battal het volgende:
aangezien de islam één van de weinige religies is waarin homosexuele gevoelens geaccepteerd wordt (mensen die hier niet mee eens zijn, graag bronvermelding), iemand met homosexuele gevoelens wordt niet/mag niet gelijk uit de gemeenschap worden verbannen..
broeder el-moumni denkt daar heel anders over. dus ik gebruik hem hier even als referentie.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13439157
quote:
op donderdag 25 september 2003 17:22 schreef battal het volgende:
iemand met homosexuele gevoelens wordt niet/mag niet gelijk uit de gemeenschap worden verbannen..
niet gelijk ? wanneer wel ? als hij blijft volhouden homosexueel te zijn ondanks dat jullie zeggen dat het een ziekte is ?
fokschaap
  donderdag 25 september 2003 @ 18:43:27 #161
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13440721
quote:
op donderdag 25 september 2003 07:03 schreef youssef het volgende:

[.op donderdag 25 september 2003 06:30 schreef akkersloot het volgende:
afvallig geworden ? je zal toch alles uit dat sprookjes boek van die temporaal kwab epilepsie patient tegenwoordig had hij met medicijnen geholpen kunnen worden moeten aanvaarden]

hoe stoerder je doet, hoe harder je brandt

maak je maar weinig illusies. met een grote bek over branden in de hel of weet ik wat verander je niets aan het hiernamaals.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 25 september 2003 @ 18:45:53 #162
60090 Akkersloot
pi_13440786
quote:
op donderdag 25 september 2003 08:01 schreef pro_jeex het volgende:
wat is dit weer zo'n suggestieve vraag stelling om zometeen de user en de profeet af te branden ivm lasterpraatjes mbt eventueel geslachtsverkeer van de profeet met een jonge vrouw??

geslachtsverkeer van de "profeet" met een kind van negen jaar. dat is toch terug te vinden in de levensbeschrijvingen van de "profeet". hoe komt het dan dat de huwbare leeftijd voor een meisje in de islamitische republiek iran 9 (negen) jaar is.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 25 september 2003 @ 18:54:29 #163
60090 Akkersloot
pi_13441024
quote:
op donderdag 25 september 2003 09:07 schreef bansheeboy het volgende:
homo-isme sluit voortplanting nl. bij voorbaat uit (en is dus voor zelfvernietiging op lange termijn), pedofilie niet. een meid van 13 kan best zwanger worden dunkt me...
als die meid haar partner kiest als ze volwassen is, kan ze ook zwanger worden. dus dat is geen argument.
  donderdag 25 september 2003 @ 18:59:18 #164
60090 Akkersloot
pi_13441145
quote:
op donderdag 25 september 2003 10:45 schreef convinced het volgende:
onder de voorwaarden van de moslims (ze zouden hun eigen gemeenschap behouden en hun leven zou in doen en laten hetzelfde blijven, in ruil voor het betalen van belasting aan de moslims)
dus volgens de "goddelijke" wijsheid van "allah" behoort ook slavernij.
  donderdag 25 september 2003 @ 19:07:03 #165
60090 Akkersloot
pi_13441372
quote:
op donderdag 25 september 2003 15:46 schreef bansheeboy het volgende:
daar wil hij geen antwoord op geven. ik heb het al zeker 2 keer gevraagd, ik blijf hem vertellen dat je homo's niet moet haten, maar wel moet erkennen dat het een afwijking en een schadelijke ziekte is voor de samenleving, maar hij blijft bij homohaat...
dus je bent wel voor homo's als ze maar niet laten blijken dat ze homo zijn.
  donderdag 25 september 2003 @ 19:12:06 #166
60090 Akkersloot
pi_13441484
quote:
ongelovigen branden voor eeuwig in de hel, gelovigen komen in het paradijs en waar al die mensen die voor mohammed hebben geleefd zijn gekomen is natuurlijk nog een raadsel dat temporaal kwab epilepsie patient mohammed niet heeft kunnen oplossen.
  donderdag 25 september 2003 @ 19:16:05 #167
60090 Akkersloot
pi_13441584
quote:
op donderdag 25 september 2003 10:13 schreef viola_holt het volgende:

[op donderdag 25 september 2003 09:32 schreef mariel het volgende:
youssef verdedigt geslachtsverkeer tussen een man en een meisje. ik vraag me af of hij dat andersom ook doet, en ben benieuwd naar zijn motieven]

interessante vraag. ben benieuwd naar het antwoord !

ik ook.
  donderdag 25 september 2003 @ 19:32:38 #168
60090 Akkersloot
pi_13441940
quote:
op donderdag 25 september 2003 16:01 schreef youssef het volgende:
beste ongelovigen
beste andersgelovigen a.u.b.
  donderdag 25 september 2003 @ 19:33:16 #169
60090 Akkersloot
pi_13441965
quote:
op donderdag 25 september 2003 15:39 schreef youssef het volgende:
ik stel eigenlijk aan de moslims voor de discussie te beëindigen, ik weet... de verleiding is groot. maar de kennis is te klein... je zou verkeerde dingen kunnen zeggen of al gezegd kunnen hebben.
zoals
quote:
op woensdag 24 september 2003 23:36 schreef youssef het volgende:
niet alle woorden van allah aan mohammed vrede zij met hem staan in de koran (denk ik)
pi_13442446
akkersloot, je bent saaaaai kun je x-ray/farzin/anderen niet terughalen.
pi_13442489
quote:
op donderdag 25 september 2003 19:53 schreef youssef het volgende:
akkersloot, je bent saaaaai kun je x-ray/farzin/anderen niet terughalen.
als je niet gaat antwoorden in dit topic op vragen of mee discussieert omdat je bang bent te weinig kennis van zaken te hebben is het ook niet nodig om bovenstaande te posten.
fokschaap
pi_13442642
quote:
op donderdag 25 september 2003 17:24 schreef pro_jeex het volgende:
broeder el-moumni denkt daar heel anders over. dus ik gebruik hem hier even als referentie.
bedoel je in het interview van netwerk (dacht ik zo uit m'n hoofd)? of heb je een interview waar niet in geknipt en geplakt is.. als je al je informatie uit netwerk en 2vandaag haalt, kun je beter cnn kijken.. zelfs dat is neutraler dan die twee bij elkaar..
quote:
op donderdag 25 september 2003 17:30 schreef viola_holt het volgende:
niet gelijk ? wanneer wel ? als hij blijft volhouden homosexueel te zijn ondanks dat jullie zeggen dat het een ziekte is ?
wat is het toch met sommige mensen? te stom om te kijken welke betekenissen "niet gelijk" nog meer kan hebben? sommige mensen moet je het blijkbaar meerdere malen uitleggen.. straks krijg ik nog kritiek omdat ik een grammaticaal foutje maak.. damnz.. ach ja.. zal weer aan de allochtoon liggen.
maar goed, heb "niet gelijk" niet aan willen duiden als een tijdsindicatie. dus iemand met homosexuele gevoelens wordt ook niet later uit een gemeenschap geknikkerd, nu zullen mensen roepen: bullshit, dat gebeurt wel.. maar dat heeft te maken met culturele aspecten (ik neem aan dat dit duidelijk is, voor mensen die te stom zijn om dit te begrijpen wil ik het wel even wat duidelijker uitleggen).

greetz,
battal

pi_13442681
quote:
wat is de islam precies?

.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13442805
quote:
op donderdag 25 september 2003 20:01 schreef battal het volgende:

wat is het toch met sommige mensen? te stom om te kijken welke betekenissen "niet gelijk" nog meer kan hebben? sommige mensen moet je het blijkbaar meerdere malen uitleggen.. straks krijg ik nog kritiek omdat ik een grammaticaal foutje maak.. damnz.. ach ja.. zal weer aan de allochtoon liggen.
maar goed, heb "niet gelijk" niet aan willen duiden als een tijdsindicatie. dus iemand met homosexuele gevoelens wordt ook niet later uit een gemeenschap geknikkerd, nu zullen mensen roepen: bullshit, dat gebeurt wel.. maar dat heeft te maken met culturele aspecten (ik neem aan dat dit duidelijk is, voor mensen die te stom zijn om dit te begrijpen wil ik het wel even wat duidelijker uitleggen).

wat gebeurt er dan met deze homo's in de moslimgemeenschap ?
fokschaap
  donderdag 25 september 2003 @ 20:53:04 #175
60090 Akkersloot
pi_13443919
quote:
op donderdag 25 september 2003 20:01 schreef battal het volgende:
dus iemand met homosexuele gevoelens wordt ook niet later uit een gemeenschap geknikkerd, nu zullen mensen roepen: bullshit, dat gebeurt wel.. maar dat heeft te maken met culturele aspecten (ik neem aan dat dit duidelijk is, voor mensen die te stom zijn om dit te begrijpen wil ik het wel even wat duidelijker uitleggen).
ja leg maar uit dat verschil tussen religieuze aspecten en culturele aspecten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')