abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95033311
Helaas, het is soms geen overbodige luxe om je huis goed te beveiligen. Hang en sluitwerk zijn in sommige gevallen al niet meer voldoende, inbrekers weten het huis steeds makkelijker binnen te komen heb ik de indruk. Wij zijn vaak niet thuis, werken beide full-time, en er staat best wel leuk spul in huis. Ook 's nachts lijkt het me zeer onprettig als je wakker wordt geschut met een honkbalknuppel, wat hier in de polder helaas voorkomt.

Keuze zat, je kan voor een vermogen aan spullen aanschaffen. Maar wat is goed, wat is een goede investering? Ik heb wat rond gekeken op Nuon die voor een euro per dag het huis redelijk beveiligd. Geen poespas, twee magneten, een bewegingsmelder en een rookmelder. (laatste hebben we al, maar goed dat zit er bij)

Dan heb je nog Securitas, die eigenlijk hetzelfde biedt als Nuon, ook voor hetzelfde geld. Dat scheelt niet zo veel, behalve de instapkosten. Nou ja, dat is de klapper niet,maar toch vanaf¤ 399,00

Dan nog een zogenaamde prijsknaller Woonveilig, voor ¤ 8,95 per maand, 1 magneet, en twee bewegingsmelder. Maar wel met de eerste kosten van ¤ 280,00
Pittig en volgens eigen zeggen, door iedereen aangeraden. (bla bla)

Hebben jullie je huis beveiligd met een alarminstallatie? Zo ja, hoe en waarmee? Doe je het extern, heb je het in eigen beheer en wat zijn je ervaringen?
pi_95035646
Draadloos systeem hangen, Powermax of iets dergelijks, makkelijk te bestellen via internet en door laten melden naar je gsm... Kan je zelf eventueel nog iemand anders bellen mocht je ver van huis zijn...

Als je 2 rechterhanden hebt is het makkelijk zelf te doen...
pi_95039057
Hier na een inbraak het huis voor een vermogen laten beveiligen. Draaiklinken, haken met sloten, dievenklauwen, anti-inbraakstrips, bouwlampen met bewegingssensor, stalen rolluiken achterzijde etc. etc.

Vervolgens is er in de 10 jaar daarna nog twee keer ingebroken. Gewoon met een koevoet o.i.d. aan de voorzijde een kompleet raam eruitgebroken die met haken en sloten dichtzat. En dat overdag in een woonwijk. Als ze naar binnen willen lukt dat toch wel.

Ik ga dit topic wel even volgen.
pi_95039889
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:20 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Draadloos systeem hangen, Powermax of iets dergelijks, makkelijk te bestellen via internet en door laten melden naar je gsm... Kan je zelf eventueel nog iemand anders bellen mocht je ver van huis zijn...

Als je 2 rechterhanden hebt is het makkelijk zelf te doen...
Prijs lijkt inderdaad wel redelijk te doen. Heb jij dat spul in huis? Kwalitatief ook goed?

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:07 schreef announcement het volgende:
Hier na een inbraak het huis voor een vermogen laten beveiligen. Draaiklinken, haken met sloten, dievenklauwen, anti-inbraakstrips, bouwlampen met bewegingssensor, stalen rolluiken achterzijde etc. etc.

Vervolgens is er in de 10 jaar daarna nog twee keer ingebroken. Gewoon met een koevoet o.i.d. aan de voorzijde een kompleet raam eruitgebroken die met haken en sloten dichtzat. En dat overdag in een woonwijk. Als ze naar binnen willen lukt dat toch wel.

Ik ga dit topic wel even volgen.
Als ik over zou gaan tot het beveiligen, dan wil op z'n minst twee camera's er bij hebben, mocht een hondekop proberen in te breken, dan wil ik een beetje het gevoel hebben dat er nog een pakkans is.
Het is inderdaad zo dat ze echt wel naar binnen kunnen als ze dat willen. Ik hoor mij veel te vaak dat ze juist de bewoners nog ff een bezoekje in de slaapkamer komen brengen om de pincode los te timmeren. Ze zijn voor niets en niemand bang.
pi_95040161
Gewoon zorgen dat je het beter hebt beveiligd dan de buren, dan gaan ze daar wel heen :P
pi_95040329
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:23 schreef VjenneKloetn het volgende:
Gewoon zorgen dat je het beter hebt beveiligd dan de buren, dan gaan ze daar wel heen :P
Als de inbrekers geīnteresseerd zijn in een stapel bijbels en 6 kinderfietsjes dan hoef ik me inderdaad geen zorgen te maken. Nu maak ik me ook nog geen zorgen, ik wil alleen voorkomen dat er een onbenul het gemunt heeft op mijn huis en dat is niet ondenkbaar.
pi_95041634
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:19 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Prijs lijkt inderdaad wel redelijk te doen. Heb jij dat spul in huis? Kwalitatief ook goed?

[..]

Als ik over zou gaan tot het beveiligen, dan wil op z'n minst twee camera's er bij hebben, mocht een hondekop proberen in te breken, dan wil ik een beetje het gevoel hebben dat er nog een pakkans is.
Het is inderdaad zo dat ze echt wel naar binnen kunnen als ze dat willen. Ik hoor mij veel te vaak dat ze juist de bewoners nog ff een bezoekje in de slaapkamer komen brengen om de pincode los te timmeren. Ze zijn voor niets en niemand bang.
Ik heb het zelf niet hangen thuis, ik heb nog steeds mijn salarisstrook voor het raam hangen dus kunnen ze meteen zien dat hier niks te halen valt...

Ik heb wel ervaring met het systeem, heb er al enkele weg gehangen, werkt perfect, kwaliteit is ook wel goed.
pi_95047240
Bij vrienden van ons hebben ze een aantal jaren geleden ingebroken via een bovenlicht.
Een auto weg en spaarpot van de kinderen en nog een zooitje.
Het ergste van die inbraak was,dat ze ook in de gang onder aan de trap spullen hebben weggestolen en dus vlakbij de kinderen waren.
De politie vond na een buurtonderzoek een brief met straatnamen en huisnummers en ook een note met "wel een hond,geen hond".Ik denk dat er geen betere beveiliging is dan een hond.
Maar allebei is nog beter.
pi_95048142
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:00 schreef djamoro het volgende:
Bij vrienden van ons hebben ze een aantal jaren geleden ingebroken via een bovenlicht.
Een auto weg en spaarpot van de kinderen en nog een zooitje.
Het ergste van die inbraak was,dat ze ook in de gang onder aan de trap spullen hebben weggestolen en dus vlakbij de kinderen waren.
De politie vond na een buurtonderzoek een brief met straatnamen en huisnummers en ook een note met "wel een hond,geen hond".Ik denk dat er geen betere beveiliging is dan een hond.
Maar allebei is nog beter.
Mja, een hond is wel leuk, maar een hond nemen als je fulltime werkt is geen optie. Maar ik geloof meteen dat dat preventief werkt, alleen al een "Hier waak ik" bordje.
pi_95049496
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:13 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Mja, een hond is wel leuk, maar een hond nemen als je fulltime werkt is geen optie. Maar ik geloof meteen dat dat preventief werkt, alleen al een "Hier waak ik" bordje.
Plus zo nu en dan een blafbandje ;)

Hier draadloos systeem met detectie in iedere ruimte.
Werkt prima, geen code is geen binnenkomen.
Stroom eraf is ook nog steeds loeien en je hoort hem op straat ook behoorlijk.

Nadeel, niet de deuren open laten staan want daar reageert hij op, net als op spinnen, vliegen enz.
Vergeten is een enorme herrie ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95050180
Tja dit blijft altijd moeilijk. Het hangt ook van de plaats af waar je woont. Woon je afgelegen in een boerderij in de middel of nowhere, dan ben je een makkelijker doelwit dan in een arbeidershuis in een rijtje woningen, dicht op elkaar zoals ze in de jaren 30 bouwde.

Ik heb zelf me gehouden aan het politie keurkmerk veilig wonen en al mijn hand en sluitwerk vernieuwd en een anti-inbraakstrip op mijn voordeur gezet.

Maar ja, ik woon in zo'n jaren 30 wijk, dicht op elkaar, in een rijtjeswoning.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:35:41 #12
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_95096160
Dit is onderwerp kan ook mij hoofdbrekens bezorgen. Nieuwbouw is vrijstaand en ondanks dat we niet van de overdadige luxe zijn, ben je in de ogen van het dievengilde potentieel interessant.

Optie hond valt ook hier af, niet alleen vanwege werk, ook vanwege alle verplichtingen en gebrek aan flexibiliteit (ad hoc ergens blijven slapen, weekendjes en vakanties zijn ineens stukken lastiger).

Optie alarm is wellicht wat er gaat komen, maar zit niet op fout-positieve alarmen te wachten. Dan wordt je 's nachts om 03:00 ineens twee jaar ouder. Bovendien vergt ook dit dicipline, nooit vergeten aan/uit te zetten, niet alleen als je weg bent maar ook als je ligt te slapen. Ook de kinderen moeten niet onverwachts naar beneden gaan.

En wat te doen met doorschakelen? Hoe vaak komt de politie nog als ze al een of twee keer onterecht bij je hebben gestaan? En vooral, wat doe je zelf als het alarm af gaat? Je weet tegenwoordig niet meer wat de Bulgaren en Roemenen inbrekers doen om je een paar tientjes afhandig te maken.

Moeilijk vraagstuk als je het mij vraagt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')