abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95020670
Weet iemand hoe breed de fundering is van een nieuwbouwhuis.
Wil er namelijk doorheen boren voor een buitenkraan. En welke diameter+lengte moet ik hebben van de boor? (leiding breedte + speling maar hoeveel speling)
pi_95020898
Ik denk dat het ligt aan hoe groot het huis is.
pi_95020956
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:43 schreef Conflict het volgende:
Ik denk dat het ligt aan hoe groot het huis is.
Vergeten te melden CA 10 M lang bij 5 breed. Slang gaat via kruipruimte.
pi_95021062
Ik kon het met een boor van een centimeter of 30 volgens mij, al was het wel heel wat werk om een goed gat te krijgen. Dikte van de boor weet ik niet meer.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_95021130
Ik heb der hier 1 van 16MM is dit groot genoeg.???
pi_95021254
Hoe dik is je waterleiding..... meet dat ff.
  maandag 4 april 2011 @ 14:02:28 #7
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_95021789
is het niet makkelijker om net effe onder je fundering door te gaan? 15 cm dieper graven was bij mij zo gedaan, sneller dan moeilijk doen met boor.
zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
pi_95022235
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:02 schreef wacko1976 het volgende:
is het niet makkelijker om net effe onder je fundering door te gaan? 15 cm dieper graven was bij mij zo gedaan, sneller dan moeilijk doen met boor.
Dat lijkt me de juiste oplossing, een funderingsbak kan varieren van 30 tot wel 50 cm terwijl je ook nog met je boor kans loopt bewapeninsijzer tegen tekomen
pi_95022361
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:14 schreef exlurker het volgende:
Dat lijkt me de juiste oplossing, een funderingsbak kan varieren van 30 tot wel 50 cm terwijl je ook nog met je boor kans loopt bewapeninsijzer tegen tekomen
Ja, dat, doorgaans zijn funderingsbalken onder voor- en achtergevel 350 mm dik met een bult wapening.
Boven de balk door opgaand metselwerkzou ook nog kunnen, TS, als je (systeem)vloer tenminste niet meteen op de balk ligt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_95027231
Ik heb nog geen waterleiding wacht even op een droge tijd tot de kruipruimte droger is :)
Zal met een plantenschep even stuk naar beneden graven vanuit de kruipruim.15a 25 cm is wel te graven alleen 50CM is echt te veel.
Elke tip is welkom.
pi_95044085
Oja Tyleen of koper???
En als tyleen het wordt kan dit ook boven de grond?
of alles koper doen?
pi_95044451
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:16 schreef jaez het volgende:
Oja Tyleen of koper???
En als tyleen het wordt kan dit ook boven de grond?
of alles koper doen?
Weet niet hoe lang de leiding moet worden, maar thyleen is op de rol verkrijgbaar en kan je alles uit een stuk maken zonder verbindingen onder de vloer
pi_95050224
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:21 schreef exlurker het volgende:

[..]

Weet niet hoe lang de leiding moet worden, maar thyleen is op de rol verkrijgbaar en kan je alles uit een stuk maken zonder verbindingen onder de vloer
ok maar mag tyleen ook in zonlicht staan???
pi_95073383
weet iemand of tyleen buiten kan staan in zonlicht of moet ik het laatste stuk met koper doen.
En hoe is de overgang van koper naar tyleen en van tyleen naar koper.
pi_95074854
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:48 schreef jaez het volgende:
weet iemand of tyleen buiten kan staan in zonlicht of moet ik het laatste stuk met koper doen.
En hoe is de overgang van koper naar tyleen en van tyleen naar koper.
Ik zou het laatste stuk in koper maken, er zijn speciale overgangen in de handel
Weet niet bij alle bouwmarkten, maar wel bij oa Wildkamp, ook tevinden op het net
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:07:02 #16
5792 wacko1976
pi_95077094
Ik heb in de meterkast een extra kraantje gemonteerd, vandaar tyleen tot het het punt in de tuin waar ik weer omhoog wilde, koppelstuk naar koper buis met kraan aan het einde.
Ik kon in de Karwei alles halen, verschillende koppelstukken van tyleen naar koper, kniestukken en verloopstukken en dergelijke hingen er allemaal.
pi_95077130
OK wordt dus als volgt

Tstuk in de meterkast na de hoofdkraan. Na Tstuk overgang naar tyleen doortreken naar het kruipruim. voor de fundering overgaan naar koper tot de kraan......
oja en ergens nog een aftapkraan voor de winter.
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:12:12 #18
5792 wacko1976
pi_95077311
in mijn meterkast heb ik dus gelijk de aftapkraan gemonteerd, dan kan ik hem daar dichtdraaien als het vriest, ik zet mijn buitenkraan dan open om hem min of meer leeg te laten lopen.
Mijn tyleen loopt nog een stuk de tuin in, buitenkraan zit 2,5 meter verder dan mijn buitenmuur.
pi_95078427
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:12 schreef wacko1976 het volgende:
in mijn meterkast heb ik dus gelijk de aftapkraan gemonteerd, dan kan ik hem daar dichtdraaien als het vriest, ik zet mijn buitenkraan dan open om hem min of meer leeg te laten lopen.
Mijn tyleen loopt nog een stuk de tuin in, buitenkraan zit 2,5 meter verder dan mijn buitenmuur.
Dus
TSTUK->aftapkraan-> koppeling van koper naar tyleen-)tyleen buis tot eind fundering->kopeling tyleen naar koper-> koperenbuis-> buitenkraan.

Laatste vraag is het erg om een grotere of kleinere buis te nemen als de hoofdleiding?
welke diameter is raadzaam?
pi_95080359
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:39 schreef jaez het volgende:

[..]

Dus
TSTUK->aftapkraan-> koppeling van koper naar tyleen-)tyleen buis tot eind fundering->kopeling tyleen naar koper-> koperenbuis-> buitenkraan.

Laatste vraag is het erg om een grotere of kleinere buis te nemen als de hoofdleiding?
welke diameter is raadzaam?
Voor de buiten kraan is 15 mm koper en 16 mm tyleen voldoende
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:31:12 #21
545 dop
:copyright: dop
pi_95083557
geheel tyleen , geen koper gebruiken , nergens goed voor

heb hier ook een buitenkraan van uit kruipruimte via ventilatie gat lopen
geheel tyleen, tot aan de kraan

alleen gasslang van tyleen mag niet in de zon maar waterslang kan daar prima tegen.
je ziet het in frankrijk en spanje ook gewoon boven de grond met water en als het daar kan dan hier zeker.

als je geheel koper neemt dan verzeker ik je dat het kapot vriest
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_95084326
Zit wat in zal ook veel goedkoper zijn :) waar vind ik een eindkraan???
pi_95084503
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:42 schreef jaez het volgende:
http://www.wildkamp.com/wildkamp/Messing-muurplaten_c_20100402 hier is je muurplaat
en hier je kraan http://www.wildkamp.com/w(...)A-keur-_pr_4498_WKNL
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:12:07 #24
545 dop
:copyright: dop
pi_95086192
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:42 schreef jaez het volgende:
die van mij komt geloof ik van de praxis
die hebben de hele zooi gewoon in het schap koppelingen slang en kraan
voor het gemak en de zekerheid zet je aan het begin een kogelkraan zodat je makkelijk het water kan afsluiten , ik heb hem vlak onder het luik naar de kruipruimte ,
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_95177159
Ja dat met de kogelkraan doe ik ook bij me luik naar kruipruim. Van de week even naar de dhz winkel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')