quote:
Op maandag 4 april 2011 09:42 schreef Arriviste het volgende:Of er moet iets gebeuren zodat hij beseft dat hij jou kwijtraakt als hij z'n ex niet los laat. (Aangezien zijn ex toch niks meer van hem moet, hoeft dit niet heel moeilijk te zijn.)
Dat werkt niet. Wat er dan gebeurd is dat je elkaar ultimatums gaat stellen om de relatie in stand te houden en als je zover bent kun je er beter gelijk een punt achter zetten. Er is niks mis met een beetje compromiseren, maar zodra er gevoelens in het spel komen kun je dat niet echt vragen omdat de meeste mensen die niet (volledig) kunnen/willen beheersen.
quote:
Op maandag 4 april 2011 09:34 schreef sanneyentl het volgende:Ik wordt hier best wel onzeker van. Vooral dat ie vertelt dat ie nog een zwak voor haar heeft. Ik twijfel niet over zijn gevoelens voor mij, daar geloof en vertrouw ik hem in. Maar maak me meer zorgen of dat genoeg is tegenover haar. Ze hebben welliswaar dus geen contact, maar hij is wel degene die weer contact met haar heeft gezocht.
Wat je dus eigenlijk aangeeft is dat je hem niet vertrouwt met haar. Zolang ze geen contact hebben kan dat echter moeilijk een probleem zijn, maar ik snap dat het moeilijk voor je is. Hoe voelt hij zich erover en heb je hem verteld hoe jij je erbij voelt?
quote:
Verder (buiten dit punt) zijn we voor mijn gevoel wel klaar voor een volgende stap in de zin van een relatie met elkaar aan te gaan. We zijn echt al een tijd samen en gaat verder erg goed tussen ons, maar hier merk ik dan weer dat hij die stap nog niet wil of durft te maken. Hij is hier ook nogal vaag en onduidelijk in. Het lijkt soms of die het zo wel goed vind, terwijl aan de andere kant hij zich niet op zn gemak voelt als ik met wat vrienden afspreek en dat ie mij ziet als zijn meisje.
Wat moet ik hier nou mee?
Geloof me, als hij er vaag en onduidelijk in is, is hij er nog niet klaar voor. Wat je in elk geval niet wilt doen is het er enorm enthousiast constant over hebben en hem er zoveel mogelijk mee confronteren. Zie het als de mannelijke equivalent van een vrouw die nog niet klaar is voor seks. Die moet je ook niet dwingen, want als je dat wel doet, gaat het goed mis.
Wat er namelijk gebeurd als je dat wel doet, is dat hij of de relatie verbreekt omdat hij zich niet meer op z'n gemak voelt bij je, of hij stemt ermee in die stap te zetten, terwijl hij er nog niet klaar voor is. En daar zal hij ook niet gelukkig van worden.
Vraag hem in plaats daarvan waarom hij er nog niet klaar voor is.