abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95013083
Ik heb zo'n 2 en half jaar geleden een jongen leren kennen. Het ging toen een tijdje vrij goed tot dat we een keer best wel erge ruzie hebben gehad en het contact verbroken hadden. Na een korte periode toch weer contact met elkaar opgenomen en het gaat nu eigenlijk heel erg goed. Toch maak me over een dingetje zorgen. Laatst na heel wat gepraat kwam het op een of andere manier bij zijn ex uit. Hij vertelde over haar dat ze toen de tijd heel belangrijk voor hem was en dat ie nog steeds een zwak voor haar heeft. Ook vertelde hij dat ie een paar weken geleden haar weer gebeld heeft om te vragen hoe het met haar is en om gewoon vriendschappelijk contact met elkaar te houden. Dit wilde zij niet.

Ik wordt hier best wel onzeker van. Vooral dat ie vertelt dat ie nog een zwak voor haar heeft. Ik twijfel niet over zijn gevoelens voor mij, daar geloof en vertrouw ik hem in. Maar maak me meer zorgen of dat genoeg is tegenover haar. Ze hebben welliswaar dus geen contact, maar hij is wel degene die weer contact met haar heeft gezocht.

Verder (buiten dit punt) zijn we voor mijn gevoel wel klaar voor een volgende stap in de zin van een relatie met elkaar aan te gaan. We zijn echt al een tijd samen en gaat verder erg goed tussen ons, maar hier merk ik dan weer dat hij die stap nog niet wil of durft te maken. Hij is hier ook nogal vaag en onduidelijk in. Het lijkt soms of die het zo wel goed vind, terwijl aan de andere kant hij zich niet op zn gemak voelt als ik met wat vrienden afspreek en dat ie mij ziet als zijn meisje.

Wat moet ik hier nou mee?
pi_95013254
Hij zit blijkbaar in de knoei met zijn gevoelens. Aan de ene kant voelt hij nog wat voor zijn ex, en dat is heus niet op vriendschappelijke basis. Aan de andere kant voelt hij volgens jou ook iets voor jou, maar durft de stap niet te zetten om de een of andere reden?

Noem is een paar voorbeelden waarom je zeker weet dat hij je meer als een vriendin (vrouwelijke vriend) ziet?
pi_95013285
Praat met hem, vertel hem wat jou dwarszit, kijk in hoeverre hij bereidt is zijn ex met rust te laten (als dit jouw eis is) en neem dan een besluit.

Of er moet iets gebeuren zodat hij beseft dat hij jou kwijtraakt als hij z'n ex niet los laat. (Aangezien zijn ex toch niks meer van hem moet, hoeft dit niet heel moeilijk te zijn.)
pi_95013600
Ik heb ook een zwak voor mijn ex en dat zal altijd zo blijven, alleen gaat het tussen ons niet meer werken...maar dat moet hij ook hardop zeggen tegen jou, en ook voor hem zelf.....dat je niet met vrienden op stap kan is een ander verhaal denk ik...maar wel belangrijk dat je daar over praat en vooral ook blijft doen! Kan ik je uit ervaring zeggen...
pi_95014873
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:42 schreef Arriviste het volgende:
Of er moet iets gebeuren zodat hij beseft dat hij jou kwijtraakt als hij z'n ex niet los laat. (Aangezien zijn ex toch niks meer van hem moet, hoeft dit niet heel moeilijk te zijn.)
Dat werkt niet. Wat er dan gebeurd is dat je elkaar ultimatums gaat stellen om de relatie in stand te houden en als je zover bent kun je er beter gelijk een punt achter zetten. Er is niks mis met een beetje compromiseren, maar zodra er gevoelens in het spel komen kun je dat niet echt vragen omdat de meeste mensen die niet (volledig) kunnen/willen beheersen.

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:34 schreef sanneyentl het volgende:
Ik wordt hier best wel onzeker van. Vooral dat ie vertelt dat ie nog een zwak voor haar heeft. Ik twijfel niet over zijn gevoelens voor mij, daar geloof en vertrouw ik hem in. Maar maak me meer zorgen of dat genoeg is tegenover haar. Ze hebben welliswaar dus geen contact, maar hij is wel degene die weer contact met haar heeft gezocht.
Wat je dus eigenlijk aangeeft is dat je hem niet vertrouwt met haar. Zolang ze geen contact hebben kan dat echter moeilijk een probleem zijn, maar ik snap dat het moeilijk voor je is. Hoe voelt hij zich erover en heb je hem verteld hoe jij je erbij voelt?

quote:
Verder (buiten dit punt) zijn we voor mijn gevoel wel klaar voor een volgende stap in de zin van een relatie met elkaar aan te gaan. We zijn echt al een tijd samen en gaat verder erg goed tussen ons, maar hier merk ik dan weer dat hij die stap nog niet wil of durft te maken. Hij is hier ook nogal vaag en onduidelijk in. Het lijkt soms of die het zo wel goed vind, terwijl aan de andere kant hij zich niet op zn gemak voelt als ik met wat vrienden afspreek en dat ie mij ziet als zijn meisje.

Wat moet ik hier nou mee?
Geloof me, als hij er vaag en onduidelijk in is, is hij er nog niet klaar voor. Wat je in elk geval niet wilt doen is het er enorm enthousiast constant over hebben en hem er zoveel mogelijk mee confronteren. Zie het als de mannelijke equivalent van een vrouw die nog niet klaar is voor seks. Die moet je ook niet dwingen, want als je dat wel doet, gaat het goed mis.
Wat er namelijk gebeurd als je dat wel doet, is dat hij of de relatie verbreekt omdat hij zich niet meer op z'n gemak voelt bij je, of hij stemt ermee in die stap te zetten, terwijl hij er nog niet klaar voor is. En daar zal hij ook niet gelukkig van worden.
Vraag hem in plaats daarvan waarom hij er nog niet klaar voor is.
  maandag 4 april 2011 @ 10:46:08 #6
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_95015028
Je projecteert je eigen onzekerheid op hem.
Als hij wat vaag doet over zijn gevoelens wat betreft jullie relatie wil dat niet automatisch zeggen dat hij een slag om de arm houdt omdat hij nog een zwak heeft voor z'n ex.

Waarover hebben jullie in het verleden ruzie gehad?
I thought you thought
pi_95015855
Die ruzie in het verleden heeft hier niks mee te maken en heeft ook niks te maken gehad met vertrouwen ofzo. Dus dat heeft verder geen invloed op dit verhaal.

Waarom ik hem wel geloof en vertrouw in z'n gevoelens naar mij is omdat ie dat wel duidelijk laat merken. Daar ben ik wel van overtuigt maar vraag me alleen af of dat genoeg is ten opzichte van haar. Hij zegt dat ie echt van mij is gaan houden en dat dat met haar gewoon helemaal over is. Hij zegt ook dat ie mij wel ziet als zijn vriendin en inprincipe zijn we ook gewoon samen maar op een of andere manier wilt of durft hij niet die officiele naam vriend en vriendin er aan vast te linken. Misschien hebt ie gewoon wat meer tijd nodig maar hij blijft gewoon een beetje vaag over.

De rede waarom hij haar belde was omdat ie gewoon benieuwd is hoe het nu met haar is en wat ze tegenwoordig allemaal doet. Klinkt onschuldig maar ik wrdt er gewoon onzeker van aangezien die nog een zwak voor haar heeft. Dan voel ik me alsof ik me moet bewijzen tegenover haar en dat is niet iets wat ik wil of van plan ben
  maandag 4 april 2011 @ 11:19:42 #8
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_95016089
Heb je dit ook aan hem verteld?
"exen" in relaties zijn wel vaker een gevoelig punt, ik zou als ik jou was gewoon tegen hem zeggen hoe je erover denkt en dat je het niet leuk vindt dat hij steeds contact zoekt met haar.

Natuurlijk hoef je je niet te bewijzen tegenover hem, dat zou een beetje de omgekeerde wereld zijn. Laat hem zich maar bewijzen tegenover jou, dat hij helemaal voor jou wilt gaan en over zijn ex heen is. Blijkbaar is dat nog niet helemaal zo, of wil hij zich nog niet binden.

Dan is het aan jou de keuze: de onzekerheid los proberen te laten en het leuk hebben met hem zoals het nu is, het de tijd geven en kijken wat het wordt,
of: een beslissing van hem af proberen te dwingen en duidelijkheid vragen over de toekomst.

Lastig, maar ik zou hem in ieder geval laten weten hoe je erover denkt en dat je ermee zit.
I thought you thought
pi_95020082
Dat punt over zijn ex ben ik wel op ingegaan. Heb aangegeven dat ik daar onzeker van wordt enz. Zijn antwoord hierop is dat dat over is en dat ie voor mij wilt gaan. Ik geloof hem aan een kant ook wel. Hij zou me ook niet met opzet kwetsen of express ergens over liegen, zo'n persoon is hij niet. (Zo ver ik hem ken natuurlijk, maar daar ga ik wel vanuit).
Het bljft gewoon nogal knagen aan me. Mocht ie zijn ex toch een keer tegen komen of dat zij toch een keer contact met hem opneemt ben ik bang na wat ie heeft gezegt dat ie misschien toch voor haar gaat. We hebben het er wel over gehad maar het wordt gewoon niet helemaal duidelijk. Ik weet ook niet zo goed meer hoe ik erover moet beginnen?
pi_95020179
Een ex is een ex om twee redenen. Je komt bij elkaar omdat er iets is, en je gaat uit elkaar omdat het niet genoeg was om een relatie vol te houden. Ik denk dat het normaal is dat je een zwak voor die persoon houdt, maar er hoeft niet persé meer achter te steken dan vriendschappelijke interesse. Persoonlijk zou ik het wel raar vinden om in een relatie ineens out of the blue weer contact met een ex op te nemen... zou het niet echt kunnen waarderen.
Sarcasme. Herken het.
pi_95031223
Nee precies, ik dus ook niet. Weet nog niet hoe ik het precies ga doen maar er moet maar eens goed gepraat worden en even wat duidelijkheid naar voren komen.
Bedankt voor het meedenken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')