mja hoeveel zijn jullie per maand kwijt aan gas licht en water??quote:Op maandag 4 april 2011 09:25 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
holywij hebben geen eens servicekosten (dat hebben ze toch ook wel bij huurhuizen soms?)
Klopt. Dat maakt appartementen die op zich betaalbaar zijn voor mij juist weer wat minder aantrekkelijk, waardoor ik hier in de omgeving er vooral op achteruit ga qua woonruimte ook, als ik iets zou kopen. Ook daarom zoek ik naar een gewoon huis. Dan heb je ook geen servicekosten, en je krijgt meer huis voor je geld. Alleen kom ik dan wel snel aan de andere kant van het land uitquote:Op maandag 4 april 2011 09:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
let ook op de service kosten e.d.!
wij zijn per maand nog zo'n 400 eur kwijt aan service kosten ( hier zit dan ook wel weer gas licht water etc bij)
Daarom wil ik dus ook een gesprek hebben met een adviseur. Dan weet ik beter wat ik kan lenen dan nu. En mocht het minder zijn dan ik nodig heb, dan zal ik het komende jaar even flink geld moeten gaan oppotten om te zorgen dat ik zelf een paar duizend euro kan bijleggen als ik iets ga kopenquote:Op maandag 4 april 2011 09:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
daar kan je je nog wel op verkijken.. wij (ik) konden uiteindelijik minder lenen dan er uit zo'n berekening kwam.. dus pas op!
Ja dat is op zich dan wel weer handig...quote:Op maandag 4 april 2011 09:27 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja hoeveel zijn jullie per maand kwijt aan gas licht en water??
hier wordt voor dat geld wel een hoop gedaan hoor.. er is een tuinman en een schoonmaakbedrijf wat de gezamelijke ruimtes schoonhoudt.. verder wordt er heel veel aan onderhoud gedaan en hoef ik geen reserves te hebben voor bv een cv ketel of ramen en deuren..
let wel op dat je dan wel je eigen reserves aanlegt en een actieve VVE is nooit slecht!quote:Op maandag 4 april 2011 09:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
Klopt. Dat maakt appartementen die op zich betaalbaar zijn voor mij juist weer wat minder aantrekkelijk, waardoor ik hier in de omgeving er vooral op achteruit ga qua woonruimte ook, als ik iets zou kopen. Ook daarom zoek ik naar een gewoon huis. Dan heb je ook geen servicekosten, en je krijgt meer huis voor je geld. Alleen kom ik dan wel snel aan de andere kant van het land uit.
Ik kan heel goed sparen, dus die reserves is geen probleemquote:Op maandag 4 april 2011 09:31 schreef Barreltje het volgende:
[..]
let wel op dat je dan wel je eigen reserves aanlegt en een actieve VVE is nooit slecht!
een actieve VVE is goedquote:Op maandag 4 april 2011 09:31 schreef Barreltje het volgende:
[..]
let wel op dat je dan wel je eigen reserves aanlegt en een actieve VVE is nooit slecht!
quote:Op maandag 4 april 2011 09:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik kan heel goed sparen, dus die reserves is geen probleem.
quote:Op maandag 4 april 2011 09:32 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
een actieve VVE is goed![]()
maar let ook op de reserves die de VVe heeft en wat er recent is gedaan.
je zal die eerste niet zijn die een appartement koopt en dan opeens van de vve te horen krijgt dat het dak lekt en de reserves op zijn, of je even 5000 euro wil storten
ah, ok.quote:Op maandag 4 april 2011 09:33 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
ja dat zijn de mindere dingen van zo'n vve
Maar ik geloof dat Mart niet een appartement wil kopen
dat geldt niet alleen voor een appartement hoor.. vaak hebben bewoners in een straat ook een VVE opgericht..quote:Op maandag 4 april 2011 09:33 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 april 2011 09:34 schreef LovelyLady het volgende:
oh men had ik nou maar 200k![]()
Ik heb me toch een mooi huis gezien...![]()
![]()
Ja die zijn er ook...quote:Op maandag 4 april 2011 09:34 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dat geldt niet alleen voor een appartement hoor.. vaak hebben bewoners in een straat ook een VVE opgericht..
Tips zijn altijd welkom! Ik weet dat vrienden van me een hoop uitzoekwerk hebben verricht voordat ze hun huis kochten, die ga ik dus ook een keer lastigvallen met vragenquote:Op maandag 4 april 2011 09:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
![]()
just some tips en trics
wij zijn er heel slecht in.. dus dat is wel fijn nu
Nee, zolang appartementen de enige haalbare optie zijn, kan ik net zo goed blijven zitten waar ik zit. Dan zit ik nog beter ook qua woonruimtequote:Op maandag 4 april 2011 09:33 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
jup.. je KAN er voor kiezen het zelf te doen.. maar bijvoorbeeld buitenwerk schilderen is meetsal goedkoper als je dat met een VVE doet..quote:Op maandag 4 april 2011 09:35 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ja die zijn er ook...
En als het er niet is dan moet je alles zelf doen toch?
er is menig burenruzie uitgevochten bij de VVE-vergaderingen.quote:Op maandag 4 april 2011 09:34 schreef Barreltje het volgende:
dat geldt niet alleen voor een appartement hoor.. vaak hebben bewoners in een straat ook een VVE opgericht..
nu al? neuhquote:
ST!quote:
Herkenbaar... misschien toch weer eens een Staatslot kopen en hopen op een leuke prijs. Met 50.000 euro ben ik al tevredenquote:Op maandag 4 april 2011 09:34 schreef LovelyLady het volgende:
oh men had ik nou maar 200k![]()
Ik heb me toch een mooi huis gezien...![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |