Ik wil je best helpen leegtes op te vullenquote:Op maandag 4 april 2011 00:19 schreef yasmi-nn het volgende:
Sinds een tijdje voel ik me leeg van binnen. Ik heb een studie die ik leuk vind, het is zwaar maar leuk. Familie heb ik altijd om me Heen en ook thuis is het gezellig. Ik ga vaak met vrienden weg, ga ook uit, ga 3 keer per week sporten etc etc. Ik heb ook al 2,5 jaar een vriend. Het gaat redelijk tot goed in deze relatie, nog steeds heel verliefd.
Ik heb een erg druk leven, en ik geniet hier ook van. Toch, als ik in de avond alleen in bed lig, voel ik me eenzaam en leeg van binnen. Het lijkt alsof ik iets mis, maar ik weet niet wat het is. Het verpest (misschien een te groot woord) mijn leven, want ik kan ook niet meer goed slapen, waardoor het overdag steeds minder goed met me gaat.
Wie herkent dit?
Dat lege gevoel heb ik alleen als ik niks doe, ik ben bijna de hele dag bezig maar ik kan moeilijk elk uur van de dag ergens mee bezig zijnquote:Op maandag 4 april 2011 00:27 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Heb je nog wel creativiteit, ideeën en fantasie
dan komt het wel goed
Nogal logisch; als je stilzit heb je tijd om te piekeren. Je zult toch de puzzel op moeten lossen van "Wat mis ik in mijn leven?". Dat wordt dus soulsearchen, of je het wilt of niet.quote:Op maandag 4 april 2011 00:33 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
Dat lege gevoel heb ik alleen als ik niks doe, ik ben bijna de hele dag bezig maar ik kan moeilijk elk uur van de dag ergens mee bezig zijn
Je beschrijft precies hetgeen wat mij niet lukt. Ik ben overigens 21 nu.quote:Op maandag 4 april 2011 00:32 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Ben je niet gewoon op een punt in je leven waarop je je plotseling dingen realiseert?
Dat klinkt supervaag misschien maar een tijdje geleden onderging ik een beetje hetzelfde. (Al was mij situatie kut.) Het gevoel alsof je leven niet helemaal compleet is of dat je er niet tevreden mee bent, dat je er echt over na gaat denken. Misschien is het gewoon onderdeel van volwassen worden, al weet ik niet hoe oud je bent.
Als dit langer aanhoudt lijkt me een bezoekje aan de psych niet overdreven..
Dank jequote:Op maandag 4 april 2011 00:37 schreef TimMer1981 het volgende:
Misschien is "De kracht van het Nu" van Eckhart Tolle wel een interessant boek voor je; heeft miljoenen mensen geholpen die met dit soort vragen zaten.
Bedankt voor het meedenken, ik sta voor alle reacties open hoorquote:Op maandag 4 april 2011 00:41 schreef Azreal het volgende:
Ik vind het een beetje klinken alsof je leven in een sleur zit en je het leven leidt dat van je verwacht wordt, niet het leven dat je eigenlijk stiekum wilt leiden.
Maarja, wie ben ik
Hoe bedoel je precies? (Ik probeer je te begrijpen, misschien dat het even door het late uur niet lukt, maar graag uitlegquote:Op maandag 4 april 2011 00:35 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
Je beschrijft precies hetgeen wat mij niet lukt. Ik ben overigens 21 nu.
Het feit dat mijn leven voor mijn gevoel niet compleet is, en dat ik er daardoor ontevreden over ben. Dat kan ik niet begrijpen, omdat ik toch wel een leuk/gezellig/druk leven heb met familie en vrienden om me heen.quote:Op maandag 4 april 2011 00:48 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? (Ik probeer je te begrijpen, misschien dat het even door het late uur niet lukt, maar graag uitleg)
Dat je dingen enorm leuk vindt, betekent niet dat het geen sleur kan veroorzakenquote:Op maandag 4 april 2011 00:44 schreef yasmi-nn het volgende:
Bedankt voor het meedenken, ik sta voor alle reacties open hoorik denk het zelf niet, ik les uiteindelijk zelf voor wat ik doe en met wie ik omga etc. Studie en werk vind ik allebei enorm leuk, dus daar ligt het sowieso niet aan. Ik mis gewoon iets, maar ik weet niet wat ;'(
Nee absoluut niet, want in feite ben ik niet eenzaam en alleen. Maar als ik alleen ben dan voelt het wel zo. Misschien kan ik niet goed tegen alleen zijnquote:Op maandag 4 april 2011 00:52 schreef Azreal het volgende:
[..]
Dat je dingen enorm leuk vindt, betekent niet dat het geen sleur kan veroorzaken.
Kun je aangeven waarom je je eenzaam en leeg van binnen voelt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |