abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2011 @ 18:10:28 #1
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94986465
Ik heb (toen ik nog Franse Bulldogjes had) Naturis voeding gegeven en hun vacht wisselde beter en hun vacht ging glanzen. Dit kwam volgens mij door de toevoeging zalmolie.
Is hier wetenschappelijk onderzoek naar, naar het effect van zalmolie?
  zondag 3 april 2011 @ 18:17:43 #2
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94986731
Er zitten omega-6 vetzuren in... Dat helpt waarschijnlijk ook. Wat zouden verder nog goede bestandelen er in kunnen zijn?
pi_94990593
Je kan ook gewoon verse vis geven.
Sterkheidsbaas van alles.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 april 2011 @ 22:22:31 #4
163650 Greys
pi_95001628
Mijn kat ligt nogal veel op de verwarming en krijgt dan snel een droge huid.
Dus die kreeg echt van die schilfertjes, roos-achtig zeg maar.
Is na een weekje zalmolie door zijn eten al zo goed als weg, dus het werkt wel idd :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 april 2011 @ 22:25:58 #5
163650 Greys
pi_95001892
De zalmolie die ik heb gehaald, daar zat een beschrijving bij, zie hieronder.
Vooral het vetgedrukte stukje was voor mij ook belangrijk, omdat mijn kat ooit blaasgruis heeft gehad en dit dus ook mooi meegenomen is dat het daar ook tegen helpt.
Mooi van de schilfertjes/roos af, mooiere vacht ook.

------------------------------------------------
Zalmolie wordt koudgeperst uit duurzame zalm en is rijk aan omega 3 en 6 vetzuren (verhouding 7:1) en bevat optimale EPA/DHA waarden. Koud persen betekent dat zoveel mogelijk essentiële vetzuren bewaard blijven. Deze essentiële meervoudig onverzadigde vetzuren vervullen in het lichaam allerlei functies.
Zalmolie is gunstig voor hart en bloedvaten, vermindert gewrichtsklachten, verzorgt en voorkomt huidproblemen (bijv. haaruitval, jeuk, vlooien allergie en kale plekken), zorgt voor een stralende vacht en een betere vertering (minder ontlasting, betere voedselopname).

Zalmolie is een bron van omega-vetzuren. Urineverzurende stoffen kunnen helpen om blaasgruis te voorkomen. Het verlaagt de pH van de urine door urineverzurende eigenschappen en zorgt ervoor dat struviet kristallen bij de hond of kat worden opgelost.

Zalmolie zorgt voor:
-Een gezonde huid
-Een glanzende vacht
-Een goede gezondheid (gunstig voor hart/bloedvaten)
-Een betere vertering
-Verlaging pH waarde urine (anti-blaasgruis)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:05:16 #6
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_95079390
Ik wist niet dat blaasgruis ontstaat door een hoge zuurgraad. Wat vreemd.... Je krijgt ook door kalk een lagere PH. Je zou toch denken dat steentjes kalkhoudend zijn, en dat met een lagere PH juist meer blaasgruis ontstaat.
  zondag 10 april 2011 @ 00:37:20 #7
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_95285047
Ik heb op de site van Naturis gezien dat het komt door Paardemelk.

QUOTE"Wij gebruiken paardenmelk.

Het gaat hier om een gepatenteerde uitvinding ten aanzien
van de grondstoffen en de bereidingswijze.
Op deze dieetvoeding is octrooi aangevraagd en afgegeven.

Paardenmelk is een natuurlijk product.
Het is rijk aan vitaminen A, B, B6, B12, E, C, en K en is ook rijk aan mineralen en spoorelementen.

Mooi, maar wat houdt dat nu in?
We kunnen wel zeggen dat paardenmelk iets speciaals is want het lijkt namelijk erg veel op onze menselijke moedermelk.
Veel meer dan geitenmelk of koeienmelk trouwens, dit komt doordat een paard net als de mens maar 1 maag heeft.
Paardenmelk is hierdoor anders van opbouw en een waardevolle voedingsbron.
Paardenmelk bevat vetzuren en albumine/globuline eiwitten.

Wat in gewoon Nederlands wil zeggen dat deze eiwitten en vetzuren licht verteerbaar zijn.
In praktijk wil dit zeggen dat ze opgenomen worden en dat ze er niet gewoon langs achter uitkomen.
Paardenmelk stimuleert de groei van de goede bacteriën in de darmflora, waardoor deze
de slechte kunnen bestrijden en dus zorgt voor het opbouwen van een goede darmflora.
Een goede darmflora is een van de belangrijkste dingen in een lichaam.
Wanneer deze verstoord is veroorzaakt ze tekorten en kunnen ziekten ontstaan, waaronder ook huidproblemen.
Wanneer uw hond huidproblemen heeft is paardenmelk ook zeker een aanrader.
Paardenmelk bevat namelijk veel door de huid opneembare vitaminen en daarbij
stimuleert het ook nog eens de huiddoorbloeding.
Beide hebben duidelijk een gunstig effect.

"QUOTE O-)
pi_95287143
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:05 schreef Secret_digger het volgende:
Ik wist niet dat blaasgruis ontstaat door een hoge zuurgraad. Wat vreemd.... Je krijgt ook door kalk een lagere PH. Je zou toch denken dat steentjes kalkhoudend zijn, en dat met een lagere PH juist meer blaasgruis ontstaat.
Je hebt twee soorten gruis; struviet en oxalaat. Struviet onstaat meestal bij te hoge zuurgraad, oxalaat bij een te lage zuurgraad. .

Struviet was de meest voorkomende soort gruis, vandaar de gangbare opvatting dat gruis door een te hoge zuurgraad ontstaat.
Een oorzaak voor een te hoge zuurgraad wordt gezocht in deels plantaardig droogvoer wat een hogere zuurgraad bewerkstelligt dan het natuurlijke dieet van katten wat uit rauw vlees bestaat.
Om de vele gevallen van struviet te proberen te voorkomen worden tegenwoordig synthetische verzuurders aan kattenvoer voor volwassen katten toegevoegd, maar waarschijnlijk is daar de trend van het stijgend aandeel oxalaat gevallen weer aan toe te schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')