Omdat ik behoefte heb aan objectieve inzichten even een vraagje:
Een maandje terug heb ik tijdens het stappen een leuke vrouw leren kennen. Daar ben ik diezelfde avond (ongepland) bij in bed beland. We hebben toen een erg leuke nacht en morgen gehad. Omdat we beiden een 'klik' voelden, vonden we het zonde om het bij die ene nacht te laten. In de tijd daarna hebben we daarom redelijk wat gebeld en gesmsd. De laatste weken spraken we zelfs twee keer per week af. En iedere keer was het gezellig, leuk en was er sprake van wederzijdse aantrekkingskracht. Zowel fysiek als geestelijk. We beginnen elkaar leuk te vinden en spreken dat ook naar elkaar uit.
Gistermorgen tijdens het ontbijt vertelde ze echter dat ze me nog geen vaste relatie kon bieden. We hadden het daar eerder over gehad, en ik had toen aangegeven daar sinds een paar maanden voor open te staan. Het is echter niet zo dat ik daar de laatste weken op aan stuurde. Totaal niet eigenlijk. Ik zat vooral in de 'we zien wel' modus. Desalniettemin was ik al wel zover dat ik het leuk zou vinden wanneer het op een vaste relatie uit zou lopen.
Haar mededeling overviel me een beetje, en ik merkte bij mezelf dat ik er ook van baalde.
Na wat doorvragen bleek dat ze bijna een jaar geleden onverwachts gedumpt is, en daar was ze wel redelijk kapot van. Sindsdien heeft ze haar leven weer goed op de rit en wil ze vooral genieten van haar vriendinnen. Ze wil nu niet verliefd worden (uit zelfbescherming volgens mij), maar ze dacht dat wanneer wij op dezelfde voet verder zou gaan, ze wel verliefd op mij zou worden. Ze weet nu dan ook niet goed hoe ze met 'ons' en haar gevoel om moet gaan.
Ik heb aangegeven dat ik geen verwachtingen ten aanzien van een vaste relatie heb en dat ik het vooral nu leuk wil hebben met haar. Het leek me goed om haar de tijd en ruimte geven, en heb gezegd dat wanneer zij het leuk vindt en daar aan toe is, we pas weer wat af moeten spreken.
Omdat ik mezelf in het verleden beloofd heb dat ik niet meer aan een lijntje gehouden wil worden, ben ik me aan het afvragen of dat daar nu sprake van is. Is het genoeg om haar tijd en ruimte te geven waardoor ze er over een tijdje wellicht wel voor open staat om verliefd te worden? Of is she just not that into me en moet ik het afkappen?