abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94973441
M'n linkertepel blijft zitten bij wrijving. Dit is al een tijdje zo.

Wat kan ik doen?
Werewolf
pi_94973465
Wat bedoel je precies met 'blijft zitten'?
pi_94973495
quote:
Op zondag 3 april 2011 12:13 schreef Arriviste het volgende:
Wat bedoel je precies met 'blijft zitten'?
Hij wordt niet stijf zoals m'n rechtertepel
Werewolf
  zondag 3 april 2011 @ 12:21:10 #4
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_94973659
Misschien een ingetrokken tepel.. hebben meer vrouwen last van.
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_94974119
gewichtje aan hangen :)
Quinn Dexter
pi_94974188
quote:
Op zondag 3 april 2011 12:21 schreef RianaLuna het volgende:
Misschien een ingetrokken tepel.. hebben meer vrouwen last van.
Het is wel een heel raar zicht met 1 stijf tepeltje.
Werewolf
pi_94976043
Dit is zoiets wat veel storender is voor jou dan voor een ander. Als het je vriendje of man al opvalt, wat niet eens hoeft te gebeuren, dan zal het hem waarschijnlijk niks boeien.
  zondag 3 april 2011 @ 15:17:15 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94979338
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:42 schreef sararaats het volgende:
Valt wel mee.. Borsten zijn sowieso nooit gelijk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 3 april 2011 @ 15:50:05 #9
324060 RianaLuna
pi_94980803
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:42 schreef sararaats het volgende:

[..]

Valt wel mee, als je een vriend hebt zal die er heus niet moeilijk over doen. Het is waarschijnlijk een groter probleem voor jezelf dan voor hem (omdat je er onzekerder over word), zelf ook gehad. Er zijn overigens van die pompjes voor te koop.. Die moet je dan op je tepel plaatsen voor een bepaalde tijd.. Je kan er naar vragen bij de apotheek (die weten wel welke goed werken).

Of je laat het even checken bij je huisarts (ja klinkt eng, maar die dude ziet wel meer tieten in een week) die zou je eventueel ook aan zo'n pompje kunnen helpen.
pi_94980874
Ik ben alleenstaand maar ben onzeker over heel m'n lichaam.
Werewolf
  zondag 3 april 2011 @ 15:54:59 #11
324060 RianaLuna
pi_94981062
Oh.. euh heb je dit al langer of is het plots komen op dagen (je tepelverandering)?

Ik snap het dat je je er onzeker over voelt. Ik heb me ook een lange tijd onzeker gevoelt er over, omdat het in mijn ogen niet normaal was. Maar nu ben ik trots op mijn borsten. Ik was langs de huisarts gegaan, die heeft mij gezegd dat zeker 40% van de vrouwen er last van hebben, en die kwam ook met een pompje (helaas nooit geprobeerd omdat die dingen redelijk prijzig zijn)

Overigens zijn er ook operaties voor.. Maar ik zou liever jezelf accepteren zoals je bent, dan er een operatie voor uittrekken.

Niplette hier staat wat uitleg er over.
pi_94981365
Geen idee wanneer het begonnen is
Werewolf
  zondag 3 april 2011 @ 16:49:04 #13
341088 PuntMutss
Because fuck logic
pi_94983253
bij veel vrouwen( ook bij mij ) is het zo dat de ene tepel gevoeliger is dan de andere en ik heb ook gehoord dat dat bij veel vrouwen vaak de linker tepel is.... probeer onder de douche eens met de water temperatuur te spelen(koud warm koud warm) en je tepels te masseren... het klinkt misschien stom maar bij mij werkte het wel! :)
why should I
pi_94983428
quote:
Op zondag 3 april 2011 16:49 schreef PuntMutss het volgende:
bij veel vrouwen( ook bij mij ) is het zo dat de ene tepel gevoeliger is dan de andere en ik heb ook gehoord dat dat bij veel vrouwen vaak de linker tepel is.... probeer onder de douche eens met de water temperatuur te spelen(koud warm koud warm) en je tepels te masseren... het klinkt misschien stom maar bij mij werkte het wel! :)
Dat doe ik meestal als ik onder de douche sta. Misschien eens wat beter masseren ;)
Werewolf
pi_95016703
beste fokster.

Oorzaken
Ingetrokken tepels zijn aangeboren. Vanaf het moment in de puberteit dat de borsten beginnen te groeien, wordt het zichtbaar. Ingetrokken tepels ontstaan doordat het bindweefsel langs het melkkanaal dat naar de tepel loopt te stug is. Het melkkanaal is daardoor te kort en trekt de tepel naar binnen.
Wanneer een eerst normale tepel intrekt, kan dit een teken zijn van een (mogelijk kwaadaardige) borstafwijking en is onderzoek door een arts noodzakelijk.

Verschijnselen
Een ingetrokken staat niet naar voren maar is naar binnen gevouwen. In de tepelhof (het bruine gedeelte om de tepel) is een vouw zichtbaar waarachter de tepel zich bevindt. Bij koude of seksuele stimulatie komt de tepel niet omhoog maar trekt verder in. Meestal komen ingetrokken tepels aan beide borsten voor.

Diagnose
Ingetrokken tepels worden door de vrouw zelf opgemerkt. Voor de diagnose is geen onderzoek door een arts noodzakelijk. Maar wanneer ingetrokken tepels in de loop van het leven ontstaan (en dus niet vanaf de borstontwikkeling aanwezig zijn) is nader onderzoek wel noodzakelijk.

Behandeling
Ingetrokken tepels hebben in pincipe geen behandeling nodig. Wanneer de vrouw de ingetrokken tepels cosmetisch een probleem vindt of wanneer de borstvoeding niet lukt, kan behandeling plaatsvinden. Het is vaak mogelijk om zelf de tepels met borstschelpen of tepelvormers naar buiten te keren. Indien gewenst kan een plastisch chirurg de tepels operatief corrigeren. Bij de moderne operatietechnieken blijft het geven van borstvoeding mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')