O ja, alleen remblokken, schijven zijn nog goed. Scheelt weer in de kosten.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:01 schreef ArnosL het volgende:
Dan heb je een mooie deal gemaakt! Alles wat nieuw is + de grote beurt is al wel duurder dan die ¤800 volgens mij
30 valt nog wel mee, op het eind lukte mij het met 40![]()
De eerste keer moest ik met 25 van de instructeur, toen ging het heel makkelijk. Nu doe ik de snelle slalom met 35-40, gaat makkelijkquote:Op donderdag 7 april 2011 12:01 schreef junkiexp het volgende:
Die snelle slalom is de eerste zeker best spannend trouwens, 30 is best hard.
Of valt het wel mee ?
Ik heb niet eens een garagequote:Op donderdag 7 april 2011 13:27 schreef Tankiej het volgende:
Ik moet sowieso eerst de garage opruimen voordat ik een motor ga kopen. Anders past er niks in
Ik was een half uur onderweg, maar de andere leerling zo'n 15 minuten. Verschilt dus..quote:Op donderdag 7 april 2011 13:35 schreef rene90 het volgende:
Hoelang duurt je examen eigenlijk, ben je dan 20 min aan het rijden of iets? (laatste examen dus)
Ik eigenlijk ook niet, is van m'n oudersquote:
Ah, had ik het ongeveer wel goedquote:Op donderdag 7 april 2011 13:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik was een half uur onderweg, maar de andere leerling zo'n 15 minuten. Verschilt dus..
Gaaf man, oldschoolquote:Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef mark_dabomb het volgende:
[ afbeelding ]
met 4 in 1 Laser, nieuwe remmen, kettingset, accu, voorvork keerringen, volle tank en grote beurt. Voor....800 euro. En ook nog is wegenbelastingvrij!
44.000 gelopen.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 april 2011 16:05 schreef DownBusiness het volgende:
Geslaagd!!!
De Street Triple mag eindelijk met mij de weg op
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 april 2011 16:05 schreef DownBusiness het volgende:
Geslaagd!!!
Soms dan vind ik dat wel handig hoor. Dan hoor ik z'n stem zonder dattie überhaupt iets echt zegt, omdattie iets al vaak eerder heeft gezegd... bijvoorbeeld bij het te hard naderen van een bocht ofzoquote:Op donderdag 7 april 2011 16:48 schreef CocaColaLight het volgende:
Gefelicteerd en nu de stem van je instructeur uit je hoofd proberen te krijgen
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 7 april 2011 16:05 schreef DownBusiness het volgende:
Geslaagd!!!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 7 april 2011 16:05 schreef DownBusiness het volgende:
Geslaagd!!!
Je weet dat het de motor is van Tom Cruise in topgun?quote:Op donderdag 7 april 2011 11:47 schreef mark_dabomb het volgende:
[ afbeelding ]
met 4 in 1 Laser, nieuwe remmen, kettingset, accu, voorvork keerringen, volle tank en grote beurt. Voor....800 euro. En ook nog is wegenbelastingvrij!
44.000 gelopen.
Bij vervolgcursussen kreeg ik de tip om bij bochten mijn voeten te verzetten met de punt van de teen op een stepje.quote:
Een half uur tot een uur doe ik nu per dag, dus dat moet voldoende zijnquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:35 schreef rene90 het volgende:
Teveel oefenen kan ook zijn negatieve effect hebben, dan kan je niks anders meer zien dan die vragen. 1 in de ochtend, 1 in de avond, niet de hele dag door
Net zelf weer een uurtje les gehad, ging het 1e half uur prima, 2e half uur stuk minder. Ik ging een 90 graden bocht met 30 in, voetje sleepte over de grond haha. En wat meer vraagteken bochtjes, dus dat zijn mijn punten waar ik op moet letten, verder was het prima.
Rotondes gingen ook goed.
En wat gaat er dan mis met de 8? Ik heb daar in het begin wat moeite mee gehad, maar toen ik de draai te pakken had is hij geen 1 keer meer fout gegaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:27 schreef Crutch het volgende:
Zonet de hele les gespendeerd aan achtjes oefenen.![]()
Erg lastig met mijn motoriek, maar ik kom er wel.
Het begin ging heel goed; we gingen oefenen door in de twee stationair achtjes te maken om even het gevoel te krijgen.
Daarna bochtjes maken in de eerste versnelling en voetrem.
En dáárna de échte achtjes oefenen.
Al met al ging het twee keer perfect, maar verpruts het nog te vaak.
Flink oefenen nog.
Ja lijkt me wel, en gewoon je best doen. Meer kan je simpelweg niet doen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Een half uur tot een uur doe ik nu per dag, dus dat moet voldoende zijn
Alles tegelijk. De motor trekkend houden zonder te hard of te zacht te gaan, goed kijken waar ik heen moet en een constante snelheid houden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
En wat gaat er dan mis met de 8? Ik heb daar in het begin wat moeite mee gehad, maar toen ik de draai te pakken had is hij geen 1 keer meer fout gegaan.
Weer was echt top vandaag inderdaad.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:38 schreef Mirgeam het volgende:
Net het 4e uurtje gereden, wat een weer
Geen nieuwe oefeningen, wel zelf naar de parkeerplaats rijden ipv achterop. Toch wat meer rijles voor je geld
Slome slalom ging slechter dan vorige keer, de uitwijkoefening was een eitje, bij de precisiestop moet ik wat meer remmen in het begin, maar dat lukt ook wel. Snelle slalom en vertraging gingen ok. Zonnevizier in m'n helm is top![]()
Ik ben wel benieuwd naar dat achtje, heb dat en het hele parkeervakgebeuren nog niet gedaan.
Wordt vervolgd maandag
Gewoon in de 1, voetrem erop. Hoe ik het altijd testte was om de voetrem los te laten en te kijken of ik versnelde zonder aan het gas te zitten. Als dat het geval is zit je goed, en ik reed hem rond de 13 km/h. Als je dat vast hebt, alleen met je rem snelheid regelen, dus proberen je gas los te laten. Na de 1e halve draai zorgen dat je links weer volledig naar de lijn gaat zodat je 2e bocht makkelijk is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:35 schreef Crutch het volgende:
Ik ben ook klaar, maar soms trap ik de rem iets te hard in of laat het gas iets te ver los tijdens het nemen van een bocht.
Kijk mooi, gefeliciteerd nog! Er lessen in dit topic nu 2 mensen bij Paul Lam, mark en ik dacht ik, Anne is nog redelijk recent geslaagd en heeft er ook gelest. Zelf een erg positieve ervaring, goede materialen (helm/handschoenen/motorlaarzen/broek), motoren ook erg fijn en voor elke lengte geschikt. Zitten ook verlaagde motoren tussen. Mijn advies is om een enkele les de nemen, is dan 47,50 en dan heb je individueel les en ook even een goede kans om kennis te maken met het geheel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:34 schreef -Bubbles- het volgende:
Gisteren jarig geweest en heb alles gehad om m'n motorrijbewijs te kunnen halen!
Nu had ik een tijd geleden Paul Lam al uitgezocht om bij te gaan lessen. Maar ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze rijschool. Kan je er ook gewoon langsgaan om een eerste les en dergelijke af te spreken of kan dat alleen telefonisch? Zou het wel fijn vinden om de materialen even te zien die ze voor het lessen gebruiken.
Die zijn al geweestquote:Op vrijdag 8 april 2011 21:12 schreef rene90 het volgende:
Bij Paul Lam heb je ook de opstap dagen trouwens, even bellen / langs gaan en vragen of je je gelijk kan inschrijven
Blijven die niet gewoon doorgaan? Lijkt me juist nu het lekkerder weer wordt een goed moment om het nog een aantal keer te doen.quote:
Ow, dat weet ik eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:15 schreef rene90 het volgende:
[..]
Blijven die niet gewoon doorgaan? Lijkt me juist nu het lekkerder weer wordt een goed moment om het nog een aantal keer te doen.
+ als je in de regen rijdt, ben je straks ook niet bang om te rijden vanwege een nat wegdek! ( herfst is nog leuker met al die takken waar je mee te maken krijgt)quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
Niks mis met een beetje regen, daar wordt je motor schoon van
Dat is waar, bij mij wordt het (meestal) zo ingepland dat ik bij mensen zit die ongeveer net zo ver zijn als mijquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:03 schreef mark_dabomb het volgende:
Maar ik heb wel duolessen dus dan moet die persoon die mee lest ook maar net zo ver zijn.
Wat dacht je van overstekende blaadjes op rotondes, spekgladde witte markeringen en teerstrepen en een lekker zijwindje bij windkracht 7 a 8 op de snelweg?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:33 schreef Spro het volgende:
[..]
+ als je in de regen rijdt, ben je straks ook niet bang om te rijden vanwege een nat wegdek! ( herfst is nog leuker met al die takken waar je mee te maken krijgt)
Ik had vandaag een medeleerling die minder ver is, maar dan vraagt m'n instructeur of ik de oefeningen wil voordoen. Vind ik verder primaquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is waar, bij mij wordt het (meestal) zo ingepland dat ik bij mensen zit die ongeveer net zo ver zijn als mij
Takenhof misschien?quote:Op zondag 10 april 2011 13:02 schreef rene90 het volgende:
dankje anne, wat zijn ook alweer die belangrijke pleinen, ben nu een rondje aan het lopen om ze nog even goed te bekijken. Keizer karel, steve biko, en nog 1?
Gefeliciteerdquote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef nero7 het volgende:
ohja, al verteld dat ik voor mn AVB ben geslaagd?
over 2 weken AVD examen
GEFELI!!!!!!quote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef nero7 het volgende:
over 2 weken AVD examen
maakt mij niet uit. Ik heb een maand eerder examen dan mn medelessersquote:Op zondag 10 april 2011 13:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
!
Niet om jullie jaloers te maken; Maarre, wij gaan even een ritje maken![]()
.
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef nero7 het volgende:
over 2 weken AVD examen
Enne, 14.55 trouwens.quote:Op zondag 10 april 2011 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Steve Biko woon ik echt recht achterhoe laat moet je afrijden? dan ga ik daar in 't zonnetje bij die skatebaan zitten met m'n studieboeken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |