abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94913063
Juist ja, ik ben wel in het bezit van een gazon, maar niet van een buitenkraan. Dat gras ziet er daardoor uit zoals je zou verwachten: dood dus.

Ik wil een nieuwe mat leggen, maar daarvoor moet ik heel veel sproeien. Maar ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.

De meest dichtstbijzijnde kraan zit in de keuken. Dat is een ikea-kraan waar ik niets op kan draaien.

Verder heb ik nog een regenton, standaard model. Kan ik daar misschien iets mee?
pi_94913220
tuinslang aan de wasmachine kraan?
Signature:
(max. 4 regels)
pi_94913274
Of je koopt een vijverpomp welke je in de regenton gooit. Je zult zien dat het dan een heel jaar droog blijft...
pi_94913329
Een gieter.
HÆLP.
pi_94913486
Weet je zeker dat het dood is door de droogte? Volgens mij is er bijna niemand die z'n gazon regelmatig sproeit :P
pi_94913580
Je zou natuurlijk zelf een buitenkraan kunnen aanleggen. Tips daarvoor zijn via google simpel te vinden...
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_94913686
waarom heb je een regenton als je daarmee je gras/planten geen water geeft?

gewoon slang eraan, slang in de tuin neerleggen. en kraan van de regenton opendraaien. stroomt vanzelf wel en dan niet vergeten de slang te verplaatsen.
pi_94914261
je hebt in de bouwmarkt en tuincentra verbindingstukken die je kunt aansluiten op je keukenkraan. Heb ik ook en werkt perfect. Je hebt zowel metalen als plastic versies, kijk maar even goed rond, vaak is er wel een mogelijkheid.
pi_94915478
@loecje: het was de vorige bewoner die de planten nooit water gaf. Ik heb betere voornemens. Vandaar.

@Aloe_vera: Heb je ook verbindstukken voor een kraan zoals deze? Dat zou ideaal zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door austenamsterdam op 01-04-2011 20:13:27 (plaatje deed het niet) ]
pi_94915752
daarmee kan je toch het gras ook water geven?
pi_94915972
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:17 schreef loecje het volgende:
daarmee kan je toch het gras ook water geven?
Als je er een slang aan krijgt wel ja, dat is de vraag juist.

Mocht er voor deze kraan niks zijn, is het misschien mogelijk om een verbindingsstuk voor je douchekraan te vinden (al moet je dan wel steeds je doucheslang los maken) :)
pi_94916431
Jullie zijn slimme mensen. Ik vind trouwens de optie slang aan regenton en slang verleggen ook niet gek. Het is maar een klein stukkie gras.
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:32:25 #13
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_94916651
[_] <- Sign here
pi_94916762
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je er een slang aan krijgt wel ja, dat is de vraag juist.

Mocht er voor deze kraan niks zijn, is het misschien mogelijk om een verbindingsstuk voor je douchekraan te vinden (al moet je dan wel steeds je doucheslang los maken) :)
ik doelde meer op de regenton. daar aan kan je een slang koppelen.
en anders idd een andere kraan, dan maar een stuk slang door het huis heen
pi_94916823
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:12 schreef austenamsterdam het volgende:
@loecje: het was de vorige bewoner die de planten nooit water gaf. Ik heb betere voornemens. Vandaar.

@Aloe_vera: Heb je ook verbindstukken voor een kraan zoals deze? Dat zou ideaal zijn.

[ afbeelding ]
Het onderste stuk waar de filter in zit. Kun je dat niet losdraaien? Zal wel moeten ivm vervanging filters? Daar kun je indraaistukjes voor krijgen bij de meeste bouwmarkten...
pi_94917046
Volgens mij niet. En ik durf niet echt te prutsen, straks verkloot ik dat ding.
pi_94917563
Per
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:12 schreef austenamsterdam het volgende:

[ afbeelding ]
Perlator eraf draaien en dan

erin draaien hier kan een gardena koppeling aan, zijn bij de bouwmarkt wel te krijgen.
http://www.dvcshop.nl/?ni(...)f6-ba87-a05c74a24117

Of je wasmachinekraan eruit draaien, dan:

erin en hierin 2 wasmachinekranen draaien, op 1 je wasmachine op de andere gardena voor je tuin.
pi_94924879
@nexcro: blijkbaar zie jij me aan voor iemand die weet wat een perlator is en hoe ze zo'n ding eraf moet draaien. ;-)

Aan mijn wasmachine kom ik sowieso niet. Ik ben juist zo blij dat het kreng op zijn plek staat. Was al flink wrikken in mijn nieuwe ikea keuken
pi_94933731
Komt wel eens (vaak) vaker voor. De mooiste oplossing is toch wel de montage van een buitenkraan. Het idee is dan om van uit de meterkast met een tyleen flexibele waterleiding alsnog een buitenkraan aan te leggen. Buis kan je prima door de kruipruimte leggen en onder of door de funderingsbalk naar buiten voeren. In de tuin kan je dan de buis naar boven laten komen en op een paaltje een kraan monteren.
Zorg er wel voor dat er een aftapkraan tussen zit zodat je in de winter de boel kan afsluiten. Hoeft niet verplicht tegen de gevel aan.
Jeroentje.
pi_94934077
@jpajs: ik heb geen buitenkraan omdat het een oud huis is. Toevallig ook eentje zonder kruipruimte. Maar op zich was het een mooi idee
pi_94941695
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 23:04 schreef austenamsterdam het volgende:
@nexcro: blijkbaar zie jij me aan voor iemand die weet wat een perlator is en hoe ze zo'n ding eraf moet draaien. ;-)

Aan mijn wasmachine kom ik sowieso niet. Ik ben juist zo blij dat het kreng op zijn plek staat. Was al flink wrikken in mijn nieuwe ikea keuken
Perlator is dat ding wat hierboven "filtertje" genoemd word, zit in het uiteinde van je kraan als je de kraan hebt die hierboven gepost is zie je duidelijk op de perlator 2 vlakke delen zitten. Meestal kan je ze er met de hand uitdraaien, anders een passende sleutel of bahco op de vlakke delen zetten en voorzichtig losdraaien.

Perlator:

Als je dit hebt gedaan kan je zo'n verloopstuk voor een gardena-koppeling erin draaien:
pi_94982047
Wow, dat is nog eens een heldere uitleg. Ik ga eens kijken. Bedankt voor je hulp!
pi_94988418
Dat verloopstuk is overigens ook met perlator erin te krijgen, dan kun je hem laten zitten.
pi_95012734
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:38 schreef austenamsterdam het volgende:
Volgens mij niet. En ik durf niet echt te prutsen, straks verkloot ik dat ding.
Als ie van de Ikea is krijg je waarschijnlijk bij twee hotdogs weer een nieuwe :).
pi_95034570
als je een nieuwe grasmat gaat aanleggen, dan zou ik ook eens kijken naar het gardena micro-drip systeem.
Bij het leggen leg je een slang in de grond, en dan hoef je niet meer handmatig te sproeien, maar kun je gewoon je gras water geven door alleen even de kraan open te draaien.
Kun je zelfs bij heftige zon ook overdag bewateren, druppeltjes komen d'r niet :)
http://www.tuin-tools.nl/(...)8cb1293ca81ba2ecd29c
Ik heb 1 slang gebruikt voor 28m2 gras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')